-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hva kan egentlig skje når man bruker "kranvann"? Blir det irr på kobberkjølere? Har brukt destillert vann i fra apoteket frem til nå men skulle prøve med kranvann for å se,og da gikk tempen min ned betraktelig.Før var idle tempen oppi 46grader men nå går den ikke over 42.. Why?? Tror kranvann kjøler bedre enn destillert men det er kanskje best å ta i litt frostveske (10%?) for å bli kvitt bakterier og div i vannet? Lenke til kommentar
Daron Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Er vell ikke direkte farlig å bruke kranvann.. Så lenge man har frostveske eller lignende.. Et forbehold er selvfølgelig kvaliteten på vannet.. hvis du har grunnvann så kan det ha mye kalk og mineraler.. Men som noen sa i en annen post.. hvis du spanderer 2000 til vannkjøling så kan du også spandere 20 kr til en flaske batterivann.. PS: Kranvann skal ikke ha noen merkbart bedre kjøleevne. Vann er vann. Temperaturforandringen din kan komme av andre ting.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Ok.. Bytter nok til destillert igjen ja. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Uff,jeg blir gaaaal av luften i systemet! Ingen som har noen lure tips til å få bort det? Tenkte jeg skulle bestille med noe sånn nå når jeg bestillte noe der men så glemte jeg det.. Ingen andre effektive måter da? Har prøvd det meste... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 å bruke en liten tank er vel den enkleste måten å håndtere luft på. tnaken bør stå på nivå med pumpa, og vann-nivået må være så mye over ut-suget at man ikke suger med luft ut. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis du ikke ha tank og du vil ha luft ut så kan det bli ganske vannskelig.. det letteste er å ha en tank og ta tak i kabinettet og snurre litt på det. vær forsiktig så går det fint Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Brukte over lang tid kokt springvann, funka fint det, men til tross for frostvæska, ble det litt groms i vanntanken. Nå bruker jeg vannet som drypper fra varmepumpa, og det er genialt til vannkjøling Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Ok,har fått ut luften nå. Bruker en eheim 1048 pumpe med en AC Vanntank montert rett inn på innsuget til pumpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå