IceCool Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har siste versjon av IE6, men synes sidene jeg er på ofte laster så tregt. Er ikke meningen med "Cache" (Temporaly internet files) at grafikk skal lagres komprimert på PCen, så web sider som besøkes ofte av brukeren skal lastes fortere? Teoretisk sett vil jo Cachen/Temporaly internet files bli mere og mere fyllt og søketiden øker med antall filer, men nå har jeg tømt den og det er like tregt. Speet test på internett forbindelsen gir gode resultater, litt mere enn det jeg skal ha faktisk. 1024/256 Bør jo holde til vanlig internett surfing Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hva sier en test med denne da? Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 IP-adressen xxx.xxx.xxx.xxx lastet ned 961441 Bytes på 7.328 sekunder. Nedlastingshastighet: 1050 kbit/s. Du ser ut til å ha bredbånd fra Kvalito. (ut fra din IP-adresse xxx.xxx.xxx.xxx). Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hastigheten er jo god nok. mulig det er noe settings greier. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har du kjørt noe sånnt som Ad-aware fra Lavasoft og/eller Spyboot i det siste? Eller kanskje en rask virussjekk Hvis du høgrekliker oppgavelinjen nederst på skjermen velger Oppgavebehandling, Prosesser; er da Ledig systemprosess 99% CPU? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis du har en brukbart rask linje er det vel like greit å skru av cache'n. Jeg har 1024/256-linje og bruker aldri cache - har testet litt og synes ikke det er noen fordel hastighetsmessig å snakke om med cache. Man henter jo ned 120K i sekundet (fra 'ordentlige' sider da - sider på billig/gratis-servere er jo ofte belemret med tregere linjer) alikevel så det skal være en ekstremt stor side hvis det tar mer enn et par sekunder å hente den ned. Og siden IE henter ned det som er i 'synsfeltet' ditt først så spiller det liten rolle om hele siden (eks. VG sin forside) er ganske tung. Men hvis man kjører masse fildeling og annet ræl som spiser båndbredde i bakgrunnen hele tiden er det vel kanskje greit med cache i nettleseren. Lenke til kommentar
Einamiga Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er mange grunner til treg web....har nettopp installert FastCache. Noen sider kommer dobbelt så raskt opp eller fortere FastCache setter opp en lokal DNS server. Her er linken om noen vil ha den: http://www.analogx.com/contents/download/network/fc.htm Går også fortere å hente Mail med mer Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 oppst&r problemet kun med I.E eller med andre weblesere ogs&? Hvor tregt snakker vi om her? Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Får svare litt til alle her, Problemet oppstod kun med IE6 og nå har jeg fått slått av "Cache'n" og slettet absolutt alt som var i katalogene manuelt. det var masse som ikke ble slettet enda jeg hadde krysset av for "Delete offline content" også Det tok 3-4 sec å laste tumbnails og sånnt så det var ganske ille ja. Antivirus, antispy og firewall har jeg alltid i gang og merker ikke at noe går tregere pga det, så det er lite sansynlig at jeg har virus og spyware...Bruker å holde meg langt unna alt som inneholder spyware. FastCache skal jeg prøve, hørtes bra ut! Takk for tips Ledig systemprosess 99% CPU? - Jepps Laster skjelden ned noe og surfer samtidig på samme maskin, om jeg laster ned noe så bruker jeg en annen PC så denne ikke blir stående å surre uten å kunne brukes til å spille litt eller hva det nå skulle være. Problemet er eliminert (for nå) - Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå