Gå til innhold

Nå får Gran Turismo Sport mikrotransaksjoner til tross for at serieskaperen sa at det ikke ville skje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig synd hva som har skjedd med Gran Turismo. De var det beste bilspillet en gang i tiden men de har ikke klart å holde følge med Forza serien. Allerede med Forza 4 så var de langt etter. Husker jeg fikk hakeslepp da jeg testet Forza og så de hadde skadesystem, online auksjonshus og bare godiser som Gran Turismo ikke hadde. Ikke har du fartsfølelse heller i Gran Turismo og hjulene hyler seg ihjel bare du svinger i 30 km/t....  Og nå med mikrotransaksjoner så er det vel prikken over ien

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du trodde avstanden fra Gran Turismo og opp til Forza Motorsport ikle kubne bli større..

Avstanden ble da strengt tatt litt mindre nå. Forza har vel hatt innbakte mikrotransaksjoner så lenge jeg kan huske, eneste grunnen til det ikke ble innført i Forza 7 var at det var en pill råtten modell de prøvde seg på som heldigvis fyrte tilbake på dem i så stor skala at de droppet det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge det er fullt mulig (og enkelt) å skaffe innholdet ved å spille, så ser jeg ikke problemet. Du trenger ikke kjøre mer enn en times tid for å få mer enn en halv million penger i GTS. Det er ikke mange biler som koster mer enn det.

Lenke til kommentar

Syns ikkje dette er ei form for mikrotransaksjoner å klage på. Her er det egentlig snakk om fleire valgmuligheter for spillere som ikkje gidder å spille seg til nokre av bilane. Syns og di gjere det riktig med di heftigaste bilane, dvs at man må mestre spillet for å få kjøpe di med ingame spillkreditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet viktig poeng er at man ikke har noen fordeler med å kjøpe seg en sprek bil. Skal jo kunne kjøre den og. I tillegg er vel løpa online delt inn i forskjellige klasser som på offline delen. Med andre du kjører ikke spreke biler mot daue biler. Kommer aldri til å investere i det selv men har ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

Syns ikkje dette er ei form for mikrotransaksjoner å klage på. Her er det egentlig snakk om fleire valgmuligheter for spillere som ikkje gidder å spille seg til nokre av bilane. Syns og di gjere det riktig med di heftigaste bilane, dvs at man må mestre spillet for å få kjøpe di med ingame spillkreditt.

Det er tidenes dårligste unnskyldning. Hvis selskapet vil være 'snille' og gi en valgmulighet til de som syns det tar for lang tid; putt inn gode gamle cheat codes. Dette var løsningen på problemet i 2004.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte dette drittbillig fra Shop4no, bare for å ha det tilgjengelig om jeg skulle føle kallet for GT etter gammelt :) Forstår at det primært er online basert, men er det noe som helst matnyttig enspiller morro her?

Absolutt. Kjøpte det selv etter jeg spurte en annen i kommentarfeltet det samme. Timevis med missions med forbikjør så og så mange, kom opp i den hastigheten på den sletta, noe rally og mer jeg ikke kommer på nå. Så er det egne challenges til hver enkelt bane delt opp i segmenter med en full runde på siste challenges. Sistnevnte har god vanskelighetsgrad om du er hardcore og skal ha gull på alt, noe jeg antar. GT mode for å kalle det det er en del mindre enn før men bør by på 10-20 timer spilling. Online har jeg ikke testa ennå. Tenkte prøve å få gull på alt av offline biten først. Har kun testa på ps4 pro.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt. Kjøpte det selv etter jeg spurte en annen i kommentarfeltet det samme. Timevis med missions med forbikjør så og så mange, kom opp i den hastigheten på den sletta, noe rally og mer jeg ikke kommer på nå. Så er det egne challenges til hver enkelt bane delt opp i segmenter med en full runde på siste challenges. Sistnevnte har god vanskelighetsgrad om du er hardcore og skal ha gull på alt, noe jeg antar. GT mode for å kalle det det er en del mindre enn før men bør by på 10-20 timer spilling. Online har jeg ikke testa ennå. Tenkte prøve å få gull på alt av offline biten først. Har kun testa på ps4 pro.

Blir å gi det en sjangse i hvert fall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forza 7 derimot fjerner vel straks all den dritten dem har mener jeg å ha lest?

På Forza 7 ble de aldri innført da modellen de prøvde innføre ble møtt med så mye backlash fra både fanbasen og spillpressen at de til slutt ikke turte. Så for en se om de har lært noe av det til Horizon 4 kommer ut eller om det er tilbake til gamle synder.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke dette spillet men denne formen for mikrotransaksjoner syns jeg ikke er greit på noen måte. Hvis man spiller på den ordentlige måten mister man så mye "sense of achievement" når man vet at alle andre bare kan kjøpe det samme for penger. Litt av grunnen til at jeg ikke liker wow lenger er fordi man bare kan kjøpe seg til max level og da har det ikke lenger noen betydning å være max level. Tid som kan erstattes av penger er ikke like mye verdt.

"Ved å gjøre biler umiddelbart tilgjengelige for kjøp som DLC håper vi at folk som er opptatt med jobb kan skaffe attraktive og konkurransedyktige biler raskt, skriver Yamauchi."

De kunne oppnådd akkurat det samme målet med gode gamle cheat codes, men det hadde de jo ikke tjent penger på så det er jo åpenbart at dette bare er en bullshit bortforklaring.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke dette spillet men denne formen for mikrotransaksjoner syns jeg ikke er greit på noen måte. Hvis man spiller på den ordentlige måten mister man så mye "sense of achievement" når man vet at alle andre bare kan kjøpe det samme for penger. Litt av grunnen til at jeg ikke liker wow lenger er fordi man bare kan kjøpe seg til max level og da har det ikke lenger noen betydning å være max level. Tid som kan erstattes av penger er ikke like mye verdt.

"Ved å gjøre biler umiddelbart tilgjengelige for kjøp som DLC håper vi at folk som er opptatt med jobb kan skaffe attraktive og konkurransedyktige biler raskt, skriver Yamauchi."

De kunne oppnådd akkurat det samme målet med gode gamle cheat codes, men det hadde de jo ikke tjent penger på så det er jo åpenbart at dette bare er en bullshit bortforklaring.

Er fullstendig enig i argumentet ditt. Selv tipper jeg at ved 1 time spilling at jeg unlocker 3 biler uten å bruke credits kun ved premier fra løp og daily milage. Dette er alt fra ferdig trimma racing og touring biler, stock racingbiler, sportsbiler og vanlig mannen i gata biler. Det jeg mener er at det er utrolig lett å skaffe biler offline uten å bruke credits en gang. Online derimot er løpa delt inn i klasser og du har strengt ingen fordel ved å velge en bil kontra en annen om du klarer kjøre begge like godt. Det blir heller setup på bilen som avgjør som ved senking, mer downforce, stivere fjæringer eller vinkling på hjula osv.

For å liste opp.

1. Mikrotransaksjoner som dette er noe dritt

2. De som benytter seg av dette kaster bort pengene sine siden det krever såpass liten innsats å få bilene man kan kjøpe for "kjøpte" credits (inntil 2 mill credit biler, som tar ca 1 time å grinde for å tjene)

3. Man mister ingen sense of accomplishment siden alle kjører samme klasse biler online.

Endret av Peteguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...