Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Røykvarsler som ikke blinker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Alle jeg har hatt har blinket rødt for å vise at de er i orden, så jeg tenkte at dette var et krav til røykvarslere. Har aldri oppfattet dette som et problem, men sett ev. over en bit maskeringstape.

Lenke til kommentar

men sett ev. over en bit maskeringstape.

De blinker ut på alle sider igjennom en bred åpning der røyken skal komme inn, så dette er dessverre ikke et alternativ. Man måtte demontert hele greia ved å ødelegge den for å få tapet over dioden, som sitter inni. Den "dioden" man ser på utsiden, er bare en plastperle som fordeler lyset.

Lenke til kommentar

Sjekka nettopp vår. 

Jeg har aldri registrert at den blinker og ville ansett det som en heftig designfeil dersom et produkt lyser eller blinker irriterende under normal drift. 

 

Jaggu blinker vår også....

THANK YOU! Nå kommer det til å begynne å irritere meg!

Vi har heldigvis ikke detektor på soverommet så det kommer iallefall ikke til å forstyrre søvnen :p

Slike lys er vanvittig irriterende i et rom man skal sove. jeg dypper en kladd med maling på slike lys ellers ligger det bare og irriterer meg når jeg prøver å sove.

 

Jeg leste et par bruksanvisninger på nettet og ingen av dem nevnte blinking uten lyd.

Så det er antagelig ikke en feilmelding men sannsynligvis en standard som zanta nevner.

 

Skulle jeg hatt en slik på soverommet kan jeg se for meg at jeg ville skjært av tuppen på korken til en kulepenn, dryppet litt lim i den og satt den over knotten som et deksel. dekker du basen til knotten med farget lim så ser det ut på vår som at knotten fortsatt vil fungere normalt som en knapp. Vår ville iallefall blitt knotete å dekke med tape.

Alle feilmeldinger og varsler virker til å medfølges med piping så i min mening så forstyrres ikke funksjonen, men sjekk bruksanvisning først om du er usikker.

 

så ikke det var kommet et svar. =)

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Jeg har 3.stk Deltronic PHX-1231, som inkluderer en på soverommet. Jeg er følsom for lys når jeg skal sove, men jeg visste ikke at de blunket 1 gang per minutt før jeg kom over denne tråden og sjekket bruksanvisningen, og riktig nok så blinker den. Jeg hadde aldri lagt merke til det før.

LED lyset ligger bak testknappen, under litt tynnere plastikk, så lyset er ganske dempet.

https://www.sikkerheten-selv.no/product/871/deltronic-phx-1231-optisktermisk-tr%C3%A5dl%C3%B8s-r%C3%B8ykvarsler-868-mhz

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De blinker ut på alle sider igjennom en bred åpning der røyken skal komme inn.....

Såpass! Da ville jeg byttet den på soverommet til en som blinket som de fleste andre gjør, med et lite øye som blinker svakt innimellom.

 

Edit: De bør også byttes ut etter 8-10 år: https://www.dinside.no/bolig/roykvarsleren-gar-ut-pa-dato/68846244

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ble inspirert til å teste mine nå. De er noen år gamle, og det viste seg at den ene hadde så svak alarmlyd at den var nesten ikke hørbar. Plukket den fra hverandre, rengjorde alt inni den og monterte da funket den som den skulle igjen.

 

Note to self: Husk å kjøpe nye røykvarslere.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
On 7/30/2018 at 4:10 PM, Sheldon C said:

Løsning:

Monter røykvarsler rett utenfor soveromsdør, ikke røyk på sengen og ikke lade mobil/nettbrett på soverom.

En bedre løsning ville være å ikke lage hjernedøde varslere som blinker uten at det finnes ETT eneste godt argument for at dritten skal blinke. De sier allerede ifra med lydsignal hvis batteriet er dårlig, så jeg er fortsatt eitrende sint på de idiotene som har bestemt at det var lurt å plutselig sette 100% unødvendig juletrebelysning på de. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...