Åsgårdsreia Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Dog ikke relevant her, siden utpresserne ikke faktisk har tilgang på video-opptak. De trenger kun ditt brukernavn (epostadresse) og passord fra en annen, hacket nettjeneste. Slik informasjon kan de bare hente fra de passordfilene som sendes rundt på nettet. Nei, men da trenger man jo ikke å ta forhåndsregler likevel. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Kompis av meg fikk denne eposten. Han syntes den var ubehagelig, jeg ville syntes den var surealistisk. Jeg fikk e-post høsten 2014 om at twitterkopntoen min var stengt på grunn av missbruk, den var ekte der noen hadde registrert en twitter konto på min e-post adresse for og brukt den til å spre russisk propaganda. Fikk endret passord på kontoen og stengt den ved å logge på twitter med e-post adresse og random passord og huka av for at jeg hadde glemt passordet, og jaggu dukket det ikke opp en e-post med link for å endre passordet. Det som var mest ubehagelig med det var at jeg aldri hadde opprettet noen twitter konto. Men skjønner at det kan virke ekkelt spesielt når mailen oppgir en side man faktisk har brukt med et passord man har brukt. Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Natalie kom billig unna. De ville ha 0.9BTC (60000kr+) fra meg, for å ikke dele videoen fra mitt ikke-eksisterende webcamera. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Nei, men da trenger man jo ikke å ta forhåndsregler likevel. Unik epost-adresse og passord per tjeneste er alltid en fornuftig forhåndsregel. Da ser du med en gang hvor problemet kom fra. 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Blir mye jobb å sende ut sånne e-poster støtt og stadig, bedre å sette det bort. Blir mer legitimt med en tredjepart inne i bildet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå