Gå til innhold

Pci-E x1 riser/extender

Anbefalte innlegg

Hei :)
Så jeg har tenkt å sette ett capturecard i PCn, men min maskin har ett m-atx kort så den eneste ledige pcie-x1 porten er rett under skjermkortet, regner med at det ikke er spesielt smart å sette ett kort rett under viftene til skjermkortet.
Så ser etter ett x1 til x1 riser kabel, men finner bare på ebay og vet ikke kvaliteten på disse.

Er det noen som har gjort noe lignende som kan sende meg i riktig rettning?
Eller er det like greit å kjøre på ett USB3 capturecard?

Grunnen til at jeg har mest lyst på ett internt ett er at så vidt jeg vet er det da 0lag så man kan spille rett fra capture streamen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg gått for USB og Elgato.

Er elgato kortet jeg hadde tenkt å putte inn.

Hovedkortet har også bare 2 usb3 porter (da jeg klarte å brekke en pin av USB3 intern porten) men har plass til 1 enhet til uten å bruke hub vist jeg kobler tastaturet i huben.

Lenke til kommentar

Kjør på med risers. Null problem.

Eneste jeg synes er litt rart med de riserene som bruker en usb kobling er hastigheten. Med mindre det bare er usb interfacet som er brukt og ikke selve wieringen, for ellers vill jo usb3 ikke klare å levere pci-e-3-x1 hastighet.

Men ser at kortet jeg tenker på er pci-e-2-x1

Fant den type kabel jeg tenkte mest på https://www.ebay.com/itm/PCI-Express-PCI-E-1X-Riser-Card-Flex-Extender-Extension-Cable-for-PC-X1X7/282970303246?epid=1243988580&hash=item41e2582b0e%3Ag%3AM6wAAOSwIeda%7EhA9&_sacat=0&_nkw=pci-express+x1+riser&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Eneste jeg synes er litt rart med de riserene som bruker en usb kobling er hastigheten. Med mindre det bare er usb interfacet som er brukt og ikke selve wieringen, for ellers vill jo usb3 ikke klare å levere pci-e-3-x1 hastighet.

Men ser at kortet jeg tenker på er pci-e-2-x1

Fant den type kabel jeg tenkte mest på https://www.ebay.com/itm/PCI-Express-PCI-E-1X-Riser-Card-Flex-Extender-Extension-Cable-for-PC-X1X7/282970303246?epid=1243988580&hash=item41e2582b0e%3Ag%3AM6wAAOSwIeda%7EhA9&_sacat=0&_nkw=pci-express+x1+riser&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Usben er bare som signal kabel, de flatkablene er for 1x til 1x og 3x til 3x.

En 1x port er lik som de lange PCIe portene bare at resten av slotten er strøm som du får gjennom s-ata ved å bruke usb risers.

Lenke til kommentar

Usben er bare som signal kabel, de flatkablene er for 1x til 1x og 3x til 3x.

En 1x port er lik som de lange PCIe portene bare at resten av slotten er strøm som du får gjennom s-ata ved å bruke usb risers.

ja, jeg ser helt klart fordelen med de vist man skal koble ett skjermkort til en 1x port, men synes det blir litt overkill for ett capturecard som er ett 1x kort og som må få plass i en vanlig slot. Har ikke noen mulighet til å montere det vertikalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...