stenkarlsen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har vurdert (som mange andre her på forumet for tiden) å kjøpe prommy fra 3dfxcool, men trekker meg litt tilbake når jeg ser at støyen er hele 35db og 40 under oppstart! Er det da mulig å bytte viftene inni med noen 120x120mm papst vifter som vil lage mye mindre støy, eller er det ikke viftene som støyer? Vil dette kjøle godt nok? Noen erfaringer? SAK Lenke til kommentar
clinton Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har vurdert (som mange andre her på forumet for tiden) å kjøpe prommy fra 3dfxcool, men trekker meg litt tilbake når jeg ser at støyen er hele 35db og 40 under oppstart! Er det da mulig å bytte viftene inni med noen 120x120mm papst vifter som vil lage mye mindre støy, eller er det ikke viftene som støyer? Vil dette kjøle godt nok? Noen erfaringer? SAK 35db er jo ikke mye... En vanlig HD bråker jo mere jo.Men hvis du absolutt skal ha det lavere så vil jeg tro at det er mulig og bytte vifte ja. Lenke til kommentar
LL Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Men er det viften som støyer da? Er det ikke en kompressor inni der? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 35db er nok til at du ikke kan sove.. 35 er faktisk en del Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 sover du under OPPSTART? Er jo ikke mere enn 30 - 31 når den går Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har bygd min inn i en treboks jeg, demper lyden drastisk.. Vil også anbefale å skifte vifter, Sunon viftene er litt bråkete.. Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 ok, jeg hadde tenkt å mekke det uten mitt coolermaster kabinett, og derfor i alu, med dempeplater inni. Men viss dette ikke demper så fryktelig så er det ikke så veldig aktuelt... Viss jeg setter inn noen papst vifter på max 26 db, og setter de ned til 5-7 volt, og setter inn dempeplatene vil det da bli MYE mindre lyd eller? Vurderer det sterkt! SAK Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Er ikke alt for lurt det, blir ekstremt varmt, er ikke akkurat bra for kompressoren.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 35db er MYE støy.. Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 så du mener at det ikke vil funke... det er jo litt kjipt.. For 35 db er for mye, men er det noen andre måter å få den til å "holde kjeft" på? Du nevnte jo det å bygge den inn i tre, men vil helst ha alu-look på den... SAK Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 lol...tenkte på vannkjøling av machen Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Det har jeg også tenkt på.. men er det mulig? Måtte jo legge det RUNDT kompressoren eller no på en måte? SAK Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 kankke nok om hvordan prommyn er bygget opp inni... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Du nevnte jo det å bygge den inn i tre, men vil helst ha alu-look på den... Bygg trekasse og kle den med alu plater Å vannkjøle kompressoren burde vel gå.. Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 kankke nok om hvordan prommyn er bygget opp inni... Sånn er det bygd opp... Lenke til kommentar
dp Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 den bråker endel under oppstarten. og ikke så mye etterhvert.. dette kan dog stilles på gjennom det medfølgene programmet. hvis man stiller viftene til low-noise så hører man den ikke omtrent Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Isoler gjerne selve kabinettet for kompressoreren med støydempingsmatter for PC. Disse skal normalt ikke heve temperaturen nevneverdig. Prøv og rydd plass for luftstrømmen. Fjern evt trange viftegitter, å monter gjerne viftene med litt gummi i mellom. Slike små tiltak kan dempe endel støy Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Det er vel ikke så vanskeli og leve med 35 dB. Jeg sitter her i 35 dB - Funker fint Endret 18. desember 2003 av tobiass1 Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvis du er vant til vannkjøling er det MYE bråk jo,hadde ikke kunnet tenkt meg det igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå