*F* Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Som mange andre konsumerer jeg en del brus og energidrikker av forskjellige slag. Blant annet har jeg et brett med Nocco fra sverige og et brett med Redbull fra danskebåten. I dag var det pantedag og jeg stakk innom min lokale Rema hvor de har en Tomra T-63 HCp pante-automat. Her merket jeg meg at hver gang jeg pantet en svensk Nocco fikk jeg melding i displayet "Ingen pant", men maskinen fordøyde likevel boksen. Når det kom til Redbull fra danskebåten derimot viste den også "Ingen pant", men i istedenfor å konsumere den så ble jeg tvunget til å ta den tilbake. Dette skjedde frekvent på alle boksene av disse typene. Noen som vet hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Er på tynn is, men likevel: Bokser med svensk pantemerke blir tatt imot, men du får ikke pant. Dette skal visstnok være avtalt mellom returselskapene i Norge og Sverige. Danske bokser foreligger det ikke avtale om, så de blir returnert. I stand to be corrected... Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Er på tynn is, men likevel: Bokser med svensk pantemerke blir tatt imot, men du får ikke pant. Dette skal visstnok være avtalt mellom returselskapene i Norge og Sverige. Danske bokser foreligger det ikke avtale om, så de blir returnert. I stand to be corrected... Dette stemmer helt. Ifølge infinitum så forventer de at 30 millioner utenlandske bokser pantes i norske automater i år og de jobber stadig med å legge til flere strekkoder fra utlandet slik at de ikke kommer i retur. 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Er på tynn is, men likevel: Bokser med svensk pantemerke blir tatt imot, men du får ikke pant. Dette skal visstnok være avtalt mellom returselskapene i Norge og Sverige. Danske bokser foreligger det ikke avtale om, så de blir returnert. I stand to be corrected... Dette stemmer helt. Ifølge infinitum så forventer de at 30 millioner utenlandske bokser pantes i norske automater i år og de jobber stadig med å legge til flere strekkoder fra utlandet slik at de ikke kommer i retur. Interessant. Monster drikk (ikke Energy, men noe annet fancy), kjøpt i Sverige med svensk og norsk pantemerke blir sendt i retur på lokale Kiwien her. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Meiner på at eg har sett ein plass at grunnen er at panteautomaten også har innprogramert andre boksar med akseptabel aluminiumskvalitet. Det er nemlig ikkje alle utenlandske boksar som har godt nok aluminum til å inngå i retursystemet utan å øydeleggje kvaliteten. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Husholdningene har vel søppelordning for metallbokser? Hva er da vitsen med å frakte disse boksene til panteautomaten og stikke dem inn en og en, i stedet for bare å tømme hele posen i dertil egnet søppeldunk? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Burn har pantemerke for både Norge og Sverige. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg har selv prøvd å pante bokser fra Sverige som har både svensk og norsk pantemerke, men maskinen tar dem ikke. Ikke engang panting uten å få pant som Evelen beskriver, maskinen tar ikke boksene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå