Gå til innhold

Har igjen et halvt år på et studie jeg ikke liker, vil det være dumt å avbryte det nå?

Anbefalte innlegg

Har igjen det siste halvåret på en bachelor i folkehelsearbeid. Et halvår jeg utsatte på grunn av at jeg skulle operere noen brudd en fot. Jeg mangler også en praktisk eksamen og en praksis som ble avbrutt på grunn av skaden i foten, + at jeg klarte å stryke på en tidligere eksamen. henger derfor 40 stp etter på Skola og hos Lånekassen...

Men problemetet er at jeg Sliter med å finne ut hva jeg skal bruke denne bacheloren til, og har veldig lite lyst til å begynne på det igjen på nyåret. Tenker å ta de to eksamenene jeg mangler, men kun for å komme mer i balanse i forhold til Lånekassen. Men er det vits i å ta det siste halvåret bare for å fullføre? Hva tenker dere? Det blir jo bare et halvår ekstra med studielån på noe jeg ikke kommer til å jobbe med i fremtiden.

Burde jeg fullføre eller er det bare bortkastet bruk av tid og penger(Lånekassen)? Råd ønskes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva alternativet er. Hvis du dropper ut for å flytte hjem eller jobbe i butikk eller lignende så ville jeg nok bitt tenna sammen og sørget for å få den bacheloren. Hvis du har konkrete planer om å studere noe annet eller gjøre noe annet utviklende er det mer verdt å vurdere å slutte. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Ja, ta bachelorgraden. Det er kanskje litt styr å ordne i stand ny praksis og denslags, men det der klarer du og studieveileder å presse ihopen på ett semester, det er jeg nesten sikker på! Mange som jobber med noe annet enn hva bachelorgraden er ment for, det vil jeg også forsiktig minne om. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Å ha en bachelorgrad hjelper alltid, så fullfør! 

Tro meg, å ikke ha skole i grunn gjør jobbsøking til en helt jævelig prosses. Så og si alt trenger det i dag, og de som ike gjør det tar som regel inn folk som har det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...