Rune48 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) Herren sa til profeten: "Be, så skal jeg bli god" Endret 28. juli 2018 av Rune48 Lenke til kommentar
Populært innlegg det Skrevet 28. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 28. juli 2018 Herren sa til poteten: "Friter, så skal du bli god". 11 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg sa til meg selv: Du er god som du er og du er din egen Herre, det er mye her i landet som kunne vært så mye verre.... Nja, så er det kanskje ikke Herre i samme betydning men i det minste trenger ikke folk å be for at jeg skal være god... 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Herren sa til profeten: "Be, så skal jeg bli god" Jeg har alltid trodd at kristenfolket hadde bestemt at Herren er god og kjærlig og elsker, og er elsket, av alle lenge før det fantes profeter. Uansett hans bestialske massemord av folk som ikke tilfredsstilte Ham, selv om han visste at de ikke skulle gjøre det. Det var jo en del av "Hans Plan" og derfor nødvendig. Jeg tror de troende får seg en overraskelse når Krishna viser seg å være den sanne Gud, selv om han ble drept for lenge siden! Ateister får det greit. Når de dør, gjenfødes de til noe virkelig alright. Kanskje til og med til en ku! Kristne troende får det vanskeligere. For dem er fremtiden mindre alright. Noen er heldige og blir gjenfødt som en amøbe. De uheldige blir gjenfødt som en amøbes avføring. Derfor omskriver jeg Rune48 og sier:" Vær villige til å forsøke å se på Herren i et annet lys, med åpne øyne." Han er kanskje verken her eller god! Lenke til kommentar
det Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Ateister får det greit. Når de dør, gjenfødes de til noe virkelig alright. Kanskje til og med til en ku! Du blander ateister og hinduer. (Gnostiske) ateister er temmelig overbevist om at fint lite skjer etter døden. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (Gnostiske) et ord jeg misliker, Ateister vet ikke hva som skjer etter døden! Vi vet hva som er mest sannsynlig, men det er ingenting som forhindrer oss i å tro på den kristne guden, på den ytterste dag, dersom han og sønnen og den hellige ånde er åpenbar. En annen ting er at jeg tror at en Gud heller vil ha ærlige mennesker enn løgnaktige samfunns-bremser! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Herren sa til profeten: "Be, så skal jeg bli god" Du er ikke riktig klok om du tror på det mølet der. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Du blander ateister og hinduer. (Gnostiske) ateister er temmelig overbevist om at fint lite skjer etter døden. Du blander hinduer og buddhister. Hinduisme er en polyteistisk religion. Buddhisme er stort sett ateistisk. Litt avhengig av definisjoner. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Herren sa til profeten: "Be, så skal jeg bli god"Hva om man ikke ber?Og var ikke gud god før? Etter som du skriver guden skal bli god, ikke f.eks forbli god eller bli enda godere kan man jo anta at guden ikke var god før.. 2 Lenke til kommentar
det Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Ateister får det greit. Når de dør, gjenfødes de til noe virkelig alright. Kanskje til og med til en ku! Du blander hinduer og buddhister. Hinduisme er en polyteistisk religion. Buddhisme er stort sett ateistisk. Litt avhengig av definisjoner. Du får sende en henvedelse til wikipedia om korrigering. "Reinkarnasjon er sjelevandring eller gjenfødelse, ofte uatskillelig knyttet til den hinduistiske doktrinen om karma, loven om konsekvens. " https://no.wikipedia.org/wiki/Reinkarnasjon Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Du får sende en henvedelse til wikipedia om korrigering. "Reinkarnasjon er sjelevandring eller gjenfødelse, ofte uatskillelig knyttet til den hinduistiske doktrinen om karma, loven om konsekvens. " https://no.wikipedia.org/wiki/Reinkarnasjon Reinkarnasjon og ett eller flere gudekonsepter er ikke uforenlige, så hva dette har å gjøre med mitt poeng vet jeg ikke. Hinduisme er fortsatt en teistisk religion, ikke en ateistisk religion. Med mindre jeg har misforstått det originale innlegget helt, noe som godt kan være tilfellet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Hva om man ikke ber? Og var ikke gud god før? Etter som du skriver guden skal bli god, ikke f.eks forbli god eller bli enda godere kan man jo anta at guden ikke var god før.. Om han er seriøs, så bør han muligens søke profesjonell hjelp. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Herren sa til poteten: "Friter, så skal du bli god". Bacon! Lenke til kommentar
det Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Ateister får det greit. Når de dør, gjenfødes de til noe virkelig alright. Kanskje til og med til en ku! Reinkarnasjon og ett eller flere gudekonsepter er ikke uforenlige, så hva dette har å gjøre med mitt poeng vet jeg ikke. Hinduisme er fortsatt en teistisk religion, ikke en ateistisk religion. Med mindre jeg har misforstått det originale innlegget helt, noe som godt kan være tilfellet. Kan like gjerne være meg som har misforstått. Religion er ikke min sterkeste side. Jeg oppfattet påstanden som at det ble satt likhetstegn mellom ateister og gjenføding. Det er riktig at endel ateister som tror på gjenføding (i tillegg til de som ikke gjør det). Som f.eks det du tidligere nevnte om at buddisme stort sett er ateistisk (her tar jeg det du sier for gitt). Men selv der tenker jeg at koblingen ateister og gjenføding blir feil, og koblingen hinduer gjenføding blir riktigere. Spesielt når OP kobler inn det positive: "... gjenfødes til noe virkelig alright" Og når OP nevner "ku" som som kjent er hellig innenfor hinduismen. Også fordi: Reinkarnasjon i Buddhismen: "Buddhismen har overtatt begrepet samsara fra hinduismen." "Samsara oppfattes som negativt ..." "Nirvana betegner brudd på samsara ..." Nirvana er også etter hva jeg forstår målet i buddismen. Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Reinkarnasjon Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Spørsmålet er hvor god han blir. Decent, brukbar, ålreit, dugandes, dritgod, awesome eller super motherfucking godmode powerlevel 9001 Endret 31. juli 2018 av Pliscin Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Kan ha sagt noe sånt som: "Herrejesus" da jeg gikk inn døren, sist jeg måtte innom skatteetaten og ordne noe. Fremdeles overbevist om at skattereglene er djevelens verk. Er det noe som kan gjøre meg religiøs er det dette. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) Du blander hinduer og buddhister. Hinduisme er en polyteistisk religion. Buddhisme er stort sett ateistisk. Litt avhengig av definisjoner. Nei. Jeg sikter til meg selv og kunnskapen om at jeg vil tro på guden, dersom jeg møter en etter døden. I dette tilfelle en hinduistisk gud, som vil verdsette ærlighet, ergo en ateist kan bli en ku, mens kristne er det verre med. Jeg tror vi vil bli likestillet med Brahman. Endret 2. august 2018 av ChiaroScuro 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Kan like gjerne være meg som har misforstått. Religion er ikke min sterkeste side. Jeg oppfattet påstanden som at det ble satt likhetstegn mellom ateister og gjenføding. Det er riktig at endel ateister som tror på gjenføding (i tillegg til de som ikke gjør det). Som f.eks det du tidligere nevnte om at buddisme stort sett er ateistisk (her tar jeg det du sier for gitt). Men selv der tenker jeg at koblingen ateister og gjenføding blir feil, og koblingen hinduer gjenføding blir riktigere. Spesielt når OP kobler inn det positive: "... gjenfødes til noe virkelig alright" Og når OP nevner "ku" som som kjent er hellig innenfor hinduismen. Også fordi: Hvis det er meg du sikter til som,OP. Se tråden ovenfor. Lenke til kommentar
MesterErik Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Jeg sa til meg selv: Du er god som du er og du er din egen Herre, det er mye her i landet som kunne vært så mye verre.... Nja, så er det kanskje ikke Herre i samme betydning men i det minste trenger ikke folk å be for at jeg skal være god... MesterErik. svarer: Ikke alle er sin egen Herre, hos meg er det kona som er herre i huset. I andre tilfeller er alkoholen HERRE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå