Villmink Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hei. Hva bør jeg bruke for å lime fast glasset på den gamle scanneren min. Har prøvd med Scotch universallim, men glasset faller av etter noen måneder, eller tidligere. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har du prøvd å få tak i lim som er laget for glass? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Loctite skulle vel funke? Ellers er vel en jernvarehandel stedet å spørre? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Vi har noe greier på jobben for å feste glassbrudd-detektorer på vinduer, og de lar seg ikke fjerne uten å knuse glasset. Lurer på om ikke det var noe locktite el.lign. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Har ikke prøvd noe annet enn Scotch universsallim, bortsett fra dobbeltsidig teip, men det var helt mislykket Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Locktite til GS'er sitter som støpt. :o) Består av primer, og aktivator. Klæsj primer på den ene delen du skal lime, og aktivator på den andre. Før sammen, og hold i 10-20 sekunder. Du får den aldri av igjen. Lenke til kommentar
kain Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis ikke funker garantert sikaflex bare husk å vaske begge flater med rødsprit for å få bort fett og annet Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Fugeskum, utrolig men sannt. Men forsiktig få det for all det ikke på klær eller andre ting du er gla i ... Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Silicon limer glass veldig godt. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 silikon må du ikke finne på å bruke. det vil løsne etter en stund. Man bør aldri bruke silikon som festemiddel, hvis det kan unngås. Sikaflex er genialt å feste ting. sitter som kjerringa på skaftet, og blis sittende. Ellers ville jeg brukt to-komponent epoxylim (Loctite e.l.) Bare vær forsiktig med søl. disse tingene sitter bedre, og er l itt mer giftig en limstift fra bokhandelen Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Aralditt er bra, det sies man kan holde 600kg ved og dekke 1 kvadrat cm. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Takk for mange svar, prøver med Loctite jeg, men er det noen fare for at glasset sprekker når limet herder, slik jeg har hørt det kan gjøre med "superlim". Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Limpistol! Limer glass som bare det. Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 He,He limpistolen ja. Har limt mye med den ja, kan ikke huske at det har gått opp heller. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 >>silikon må du ikke finne på å bruke. det vil løsne etter en stund. >>Man bør aldri bruke silikon som festemiddel, hvis det kan unngås. Å ,akvarier bygges jo ved at man limer sammen glassplater med Silikon. Det holder ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå