Comma Chameleon Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 spill skal eies og helst stå i bokhyllen, ikke "lånes". Helt legitimt å mene det, men føler at det er en tankegang som forsvinner mer og mer. Med mindre man tenker videresalg så ser jeg ingen grunn til å ha spill liggende lengre enn det man faktisk blir å bruke de. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Poenget med disse digitale tilgangsmodellene er å bevege seg mer mot stabil fast inntekt, slik at en ikke trenger å blø hvis en tittel flopper. Utgiftsmodellen er jo konstant, så det å få inntektsmodellen stabil i bunnen med en abo-tjeneste i tillegg til å skumme fløten med enkeltsalg er jo en fornuftig business-tankegang. Tror nok at digital tilgjengelighet er kommet for å bli, men distribuering av fysisk produkt er temmelig seiglivet, akkurat slik som print vs å lese på nettbrett. Dette er på mange måter en generasjonsbølge hvor man som tjenesteyter må leve opp til forventninger folk har innarbeid og er vant med. Midt oppi dette kommer global ressursforvaltning også. Det å få ned fysiske produkter til fordel for digitale der det er mulig er viktig så lenge man ikke gjør det uspiselig prismessig. Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Helt legitimt å mene det, men føler at det er en tankegang som forsvinner mer og mer. Med mindre man tenker videresalg så ser jeg ingen grunn til å ha spill liggende lengre enn det man faktisk blir å bruke de. Tja, jeg vet ikke det. Vinyl har jo fått seg en real opptur de siste årene, og jeg tror (håper) det samme vil gjelde spill også. Noen vil bare ha muligheten til å bla i platesamlingen, boksamlingen eller spillsamlingen istedenfor å scrolle igjennom lista. Selv om spillutgivere selvsagt håper på 100% digitalt salg for å kutte kostnader tror jeg aldri det skjer, og hipp hurra for det! Dessuten er abonnentordninger for spill helt bak mål. Hvor mange ganger har ikke jeg tenkt på en film på Netflix som jeg har sett vært der tidligere for så å søke den opp bare for å innse at den ikke er der fordi lisensen deres er borte? Slikt tror jeg at folk vil være mye mindre rundbøyelige med når det kommer til spill. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Tja, jeg vet ikke det. Vinyl har jo fått seg en real opptur de siste årene, og jeg tror (håper) det samme vil gjelde spill også. Noen vil bare ha muligheten til å bla i platesamlingen, boksamlingen eller spillsamlingen istedenfor å scrolle igjennom lista. Selv om spillutgivere selvsagt håper på 100% digitalt salg for å kutte kostnader tror jeg aldri det skjer, og hipp hurra for det! Dessuten er abonnentordninger for spill helt bak mål. Hvor mange ganger har ikke jeg tenkt på en film på Netflix som jeg har sett vært der tidligere for så å søke den opp bare for å innse at den ikke er der fordi lisensen deres er borte? Slikt tror jeg at folk vil være mye mindre rundbøyelige med når det kommer til spill. Problemet er at man faktisk *tvinges* over til "bruk og kast" ordningen. Svært mange spill blir i praksis helt verdiløse når utgiver bestemmer seg for at de ikke skal støtte det lenger. Det funker ikke lenger på nyere OS/konsoller, servere blir skrudd av etc. Det hjelper ikke om man har spillet stående i hylla. Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Problemet er at man faktisk *tvinges* over til "bruk og kast" ordningen. Svært mange spill blir i praksis helt verdiløse når utgiver bestemmer seg for at de ikke skal støtte det lenger. Det funker ikke lenger på nyere OS/konsoller, servere blir skrudd av etc. Det hjelper ikke om man har spillet stående i hylla. Klart det hjelper, senest i forrige uke dro jeg frem PS2 og spilte Kingdom Hearts. Før der igjen spilte jeg Skate 3 på X360 samt Mario Kart 64 på N64. Men ja, spesielt på PC er dette selvsagt et problem. Særlig nå når de store spillselskapene med EA i spissen har kastet seg over det allways online-tullet som "alle" spill skal være nå. Heldigvis har man GoG som er helt fantastisk, og indieutviklere går nå i front for singleplayer-spill. Jeg stemmer med lommeboka og holder meg konsekvent unna den nye sjangeren som er skapt for utgiverene sin skyld, ikke oss som spiller spillene. Hva tjener vi på at man ikke kan spille spillet om 5 år når EA eller noen andre bestemmer seg for å stenge serverene? Jo, ingenting. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Spilla som var gratis var bar søppel alikevel slik som Theme Hospital osv spil til 50 kr osv så det blir ikke et stort savn lol Lenke til kommentar
...... Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Spilla som var gratis var bar søppel alikevel slik som Theme Hospital osv spil til 50 kr osv så det blir ikke et stort savn lol Hah, sant. Theme Hospital fikk jeg forøvrig for 11 kr på GoG helt 100% DRM-fritt. Slik det burde være. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Jeg har fått Battlefield 3, Syberia 2, Medal of Honor, MoH Pacific Assault, Dead Space og Crysis 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå