eab Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 ikke alle bruker TDI det er bare VW (sikkert noen fler. hakke peil)TDI er ikke en universal forkortelse .. hvis det er det så må nok noen si ifra til Merc .. for de bruker nemlig CDI .. men det er jo sååååååå feil .. det er TDI de skal bruke eller hva med Toyota .. de bruker D-4D .. det er jo også feil .. Det er ikke farlig å ta feil en gang iblant. TDI ER en universiell forkortelse. T står for Turbo, D står for diesel og I står for innsprøytning (alternativt intercooler, siden det er umulig å lage dieselmotor uten innsprøytning). Hva C står for vet jeg ikke, men du skjønne poenget. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 c står vel for commonrail. Volkswagen mener jeg bruker en litt annen teknikk på sine dieseler, pumpedyse kaller de det. Commonrail er etter det jeg har forstått ett felles reservoar med diesel under syykt trykk. Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 get a life... Kommer fra han med nesten 5000 on-topic poster +en god del offtopic. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Tregeste kjøringen jeg har vært med på var på tur inn og ut fra en større millitær øvelse, vi måtte kjøre kolonne med sykt mange kjøretøy og det var vel 30 eller 50km/t som var fartsgrensen for millitær kolonne på vinteren. Det var råkjipt. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 get a life... Kommer fra han med nesten 5000 on-topic poster +en god del offtopic. ta det i tråden hvor det er et emne .. (har vert medlem ganske lenge .. lengre enn de fleste her hvertfall) Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 get a life... Kommer fra han med nesten 5000 on-topic poster +en god del offtopic. ta det i tråden hvor det er et emne .. (har vert medlem ganske lenge .. lengre enn de fleste her hvertfall) virker som om du alltid skal provosere kebab gud. trenger ikke alltid ta verste mening eller ha broddene ute. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 PS: ikke alle bruker TDI det er bare VW (sikkert noen fler. hakke peil)TDI er ikke en universal forkortelse .. hvis det er det så må nok noen si ifra til Merc .. for de bruker nemlig CDI .. men det er jo sååååååå feil .. det er TDI de skal bruke Mercedes, BMW, AUDI,VW m.fl. bruker et innsprøytnings system fra BOSCH til diesel motorer. Dette heter Common Rail Diesel Injection så at Mercedes kaller bil modellene sine med betegnelsen CDI er jo korrekt og ikke feil. "Feilen" ville heller mer vært TDI da Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 ikke sant .. kan ikke si at ALLE kaller det TDI bare fordi noen gjør det .. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 men alle bilene har jo TurboDieselInjection (tdi) da ;P Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Den tregeste bilen må være må være pappas Toyota Hilux 2.4 Diesel fra tidlig på 90 tallet. 2.4 Diesel uten turbo på 80 hester i en stor pickup går ikke akkurat fort.. Nei du har rett i det at den ikke går fort, men den er ikke laget for å gå fort, men det er en arbeidshest som trekker bra. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Den tregeste bilen må være må være pappas Toyota Hilux 2.4 Diesel fra tidlig på 90 tallet. 2.4 Diesel uten turbo på 80 hester i en stor pickup går ikke akkurat fort.. Nei du har rett i det at den ikke går fort, men den er ikke laget for å gå fort, men det er en arbeidshest som trekker bra. trekekr vel så der, men går ALDRI i stykker, aldri. Det er pålitelige kjerrer Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 kjørte veeldig seint i dag når jeg parkerte Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det er tydelig at det er få som virkelig har kjørt trege biler, her. Jeg har en 1972 Citroen 2cv. 600ccm, 32Hp. Eventuelt har kameraten min en Fiat 500. Den er bare på 500ccm. Til slutt må jeg fortelle om da vi kjørte flyttelass med en Mazda e2200 varebil. Den var fullastet, og vi ble forbikjørt i oppoverbakke av vogntog, og til slutt en Fiesta 1,1. Det var flaut. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Kjøre sent??? Jeg rygget engang. Da kom jeg lengre å lengre vekk fra der jeg skulle til Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 det treigeste jeg har kjørt er vel da jeg skulle rygge inn i en parkeringsplass, uten å vite hvor jeg skulle rygge, gikk altså bare på kommandoer fra instruktør, så ikke selv hvor eller hvordan jeg parkerte, DET gikk sakte... Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 TDI ER en universiell forkortelse. T står for Turbo, D står for diesel og I står for innsprøytning (alternativt intercooler, siden det er umulig å lage dieselmotor uten innsprøytning). Dieselmotorer uten innsprøyting har vært laget siden tidenes morgen, da med forkammer. Vw's TDK feks har ikke innsprøytning. Når den fikk det, gav de den navnet TDI og den hoppet fra 75-90hk. Ingen td motorer er laget 100% likt, og derfor vil jo heller ikke produsentene gi samme navnet til de. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Treigeste jeg har kjørt er en Opel Astra 1,4i fra 94.. tror jeg, greier ikke holde 100 km/t i 5 gir... Og alt er i orden! Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 er vel nok aks i en dieselbil med automatkasse uten turbo til å kjøre forbi uten 1km tilløp Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har du noengang kjørt en mercedes e (124 karoseri) versjon 200d? Det er over 1400kg med en person i. Da den 2-liters dieselen var ny ytet den 72hk og hadde ikke spesielt godt dreiemoment, 123nm. Med manuell kasse går den dass. Tenk hvis du putter 5 inni? Den skal klare 0-100 på 18,5 sek, men den jeg har kjørt var ikke i nærheten. Kan ha noe med at den har gått 500 000km. Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 De daueste bilene jeg har kjørt er en '87 modell audi 80 med ødelagt forgasser (aksellerasjonskammeret tom for virk) og en Seat Terra (tror det var en 94 modell) med 1,4l non-turbo diesel... Den har hele 42HK!!! Den nevnte audien kjørte meg og en kamerat fra Kristiansand til Vennesla i 30KM/h med... Det var russeknute... men det beste var at vi hadde fire biler med venner (som ikke var russ) som kjørte etter oss... Ingen biler kom forbi! Vi brukte rundt en time opp og ca. 10 minutter ned til Kristiansand igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå