Gå til innhold

mobil til max 3000 kr?

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Eldste arvingen skal ha seg ny mobil etter at eventyret med en Sony Xperia XZ1 endte i frustrasjon og sinne, da Wifi ikke funker skikkelig, og Sony har hatt 6 mnd på å fikse det, men gjort absolutt NULL for å få det til.

Takk Sony for at dere gjør det enkelt å ikke velge Sony igjen.

Så vi skal skaffe noe nytt, men som student er det ikke så godt stelt med kronasje, så derfor har vi satt oss et max tak på 3.000 kr. Er man 18 skal man uansett ikke bruke 10.000 kr på mobiltelefon.

Det vi har vurdert så langt er:

Google Pixel, som tilbyr bra kamera, 128 GB lagring til 3000 kr og noenlunde rask hardware.

Og så er det liksom ikke så mye mer å velge mellom synes jeg. Vi har hatt Motorola G5 og den var treeeeig. Kameraet fikk skryt, men vi skjønte aldri helt hvorfor.

iPhone 6 begynner å bli såpass gammel nå at vi vegrer oss litt for å satse på den.

Er det noe der ute som passer? Vi trenger altså en bra rask telefon, med et godt kamera, og det skal koste under 3000 kr.

Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.proshop.no/Mobil/Xiaomi-Mi-A1-32GB-Gold-Dual-SIM/2649276

Får ikke bedre telefon for pengene.

Litt usikker på hvorfor det står at den leveres uten norsk språk. Den kjører stock android 8 så norsk burde ikke være noe problem. Er uansett flere som selger den.

https://www.tek.no/artikler/test-xiaomi-mi-a1/410550/alle

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

https://www.proshop.no/Mobil/Xiaomi-Mi-A1-32GB-Gold-Dual-SIM/2649276

Får ikke bedre telefon for pengene.

Litt usikker på hvorfor det står at den leveres uten norsk språk. Den kjører stock android 8 så norsk burde ikke være noe problem. Er uansett flere som selger den.https://www.tek.no/artikler/test-xiaomi-mi-a1/410550/alle

Får dessverre inntrykket av at her er kamera, ytelse og ellers litt dårligere enn Pixel. Ja, den er også billigere, men vi har dårlig erfaring med å kjøpe for billig. Men takk for tipset uansett.

Lenke til kommentar

Får dessverre inntrykket av at her er kamera, ytelse og ellers litt dårligere enn Pixel. Ja, den er også billigere, men vi har dårlig erfaring med å kjøpe for billig. Men takk for tipset uansett.

Er en 600 serie prosessor i den ja. Vil ikke ha helt samme ytelse som pixelen, men vil bruke vesentlig mindre strøm så batteritiden vil være bedre.

Pixel er en god telefon, men begynner å dra på årene.

Selv ville jeg lett slengt på 2000kr til å kjøpt en Oneplus 6 eller ventet bittelitt å kjøpt Oneplus 6T.

Da får man virkelig en rå telefon som er like rask som telefoner til dobbel pris.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er en 600 serie prosessor i den ja. Vil ikke ha helt samme ytelse som pixelen, men vil bruke vesentlig mindre strøm så batteritiden vil være bedre.

Pixel er en god telefon, men begynner å dra på årene.

Selv ville jeg lett slengt på 2000kr til å kjøpt en Oneplus 6 eller ventet bittelitt å kjøpt Oneplus 6T.

Da får man virkelig en rå telefon som er like rask som telefoner til dobbel pris.

Å bruke så mye penger på telefon er dessverre ikke et alternativ. Dessuten er jeg langt ifra imponert over kameraet til O+6

Lenke til kommentar

Å bruke så mye penger på telefon er dessverre ikke et alternativ. Dessuten er jeg langt ifra imponert over kameraet til O+6

De fleste andre er temmelig fornøyd med kameraet på Oneplus 6. Det kan f.eks og filme i 4K 60Hz som ikke pixel kan. Pixel har heller ikke Bluetooth 5.0 om det skulle være viktig.

Men det høres jo ut som Pixel er veien å gå for deg.

Selv ville jeg nok ikke kjøpt en 2016 modell i 2018.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Erfaringene med G5 gjør at jeg kvier meg for å kjøpe en rimelig Motorola igjen. Arvingen min opplevde den som treig som fy med mye apper innstallert, og kameraet tok kun ok bilder. Hun ville ha mer enn OK bilder. Så jeg tror vi satser på noe annet enn Motorola denne gangen.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Hvor lenge vi pixel få oppdateringer?

Google har bare lovet 2 år med os updates og 3 år med security updates, så mulig Android P er det siste den får.

Er uansett en veldig populær telefon på XDA developers så man kan manuelt holde den oppdatert i sikkert 5 år til.

Selv min gamle Nexus 4 fra 2012 kjører Android 8.1 takket være xda, og tipper P kommer så snart det blir release.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Pixel vil nok kanskje ikke få oppdatering i all evighet, men det gjør jo ikke de andre heller. Jeg vil tro at Pixel får oppdateringer som en nyere modell fra Samsung eller Sony IKKE får. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Og den er sikkert veldig bra. Men litt i største laget. Hun vil helst ikke ha en phablet.

Dessuten bestilte vi en Pixel 128 GB i går kveld.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Nokia 7 er nok en meget god telefon, og prosessoren yter vel så bra i single-core tester, men har et stykke opp under multi-core.

Hvis en er fan av større telefoner, så passer selvfølgelig Nokiaen.

Ville personlig valgt Pixel pga amoled skjerm, snappy i bruk og veldig gode bilder (selv med f/2.0).

Men jeg har aldri prøvd Nokiaen, så jeg skal ikke undervurdere den. Har derimot hatt Pixel, og den var meget god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...