Yopaz Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Nevn en populær produktkategori som ikke var det til å begynne med.Spillkonsoller, anført av NES. Nintendo Entertainment System (NES) heter jo det den gjør nettopp fordi Nintendo ville distansere seg fra spillkonsoller fordi det var en del negativitet rundt spillkonsoller da den ble lansert. Det blir også for dumt å si at spillkonsoller ikke var et nisjeprodukt og så sette starpunktet på den tredje generasjonen med spillkonsoller. Spillkonsoller var nisje selv med lanseringen av NES, men det var en ny start for konsoller etter at det så ut som at spillkonsoller ikke hadde noen framtid. Du kunne ikke ha valgt en bedre sammenlikning med historien rundt VR enn akkurat dette. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 (endret) Pris og spill. Det er problemene til VR. Ikke grafikk og teknologien. (Med unntak av tracking biten til PSVR for den er virkelig ræva) Alt for høy pris og alt for få spill som er bra nok. Om det hadde vært noen veldig bra spill til VR så hadde hadde nok flere blåst i prisen. Men det er ikke tilfellet dessverre. Endret 29. juli 2018 av LarZen Lenke til kommentar
Populært innlegg JonTj Skrevet 29. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 29. juli 2018 12 Lenke til kommentar
entername Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Dødt? Kanskje ikke. Men et nisjeprodukt for spesielt interesserte? Jepp, ihvertfall inntil videre. Jepp. For dei fleste fører fortsatt pris v.s. bruksområder til at dette produktet ikkje er et tema. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Blir ikke kvalm om man holder seg til Roomscale og teleport på PC eller lignende former for bevegelse, selv er jeg immun mot kvalmen enkelte opplever når de bruker mer krevende former for bevegelse. Så lenge spillet holder 90fps og er godt optimalisert merker jeg ingenting. Men mye av tiden min i VR er faktisk sittende i kontorstilling og bare surfe og se på filmer eller prate med folk i social VR. Når jeg vil spille mer aktivt så er det bare å løfte ræva fra stolen og vandre ut på teppet og drepe drager i Skyrim. Med det nyeste utstyret på PC så funker alt veldig bra. Komfort er god, oppløsning er god (særlig hvis man har et godt grafikkkort og kan supersample for å øke bildeskarpheten). Det er en ledning på Vive Pro man må håndtere og den kan man fjerne nå om en måneds tid med det trådløse settet fra Intel. At det koster relativt mye er den største barrièren nå for folk flest, særlig om man ikke har en god PC fra før. Men det funker temmelig bra for oss som legger penger ned i skikkelig utstyr. Bruker VR settet mitt aktivt hver dag og jeg gir demoer til folk hele tiden siden jeg drar utstyret med meg overalt. Jeg kan gjerne gå med på at hvis man investerer i en sterk PC med VR-utstyr og man er immun mot kvalmen så er VR flotte saker. Så var det bare å vente på spillene da, sånn når man er ferdig med Skyrim og Resident Evil 7. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Jeg kan gjerne gå med på at hvis man investerer i en sterk PC med VR-utstyr og man er immun mot kvalmen så er VR flotte saker. Så var det bare å vente på spillene da, sånn når man er ferdig med Skyrim og Resident Evil 7. Spillene kommer, og flere og flere spill får VR-støtte, spesielt bilspill får VR-støtte. Nå trenger du kun et mellomklasseskjermkort for å bruke VR. Neste generasjon skjermkort er rett rundt hjørnet, og de blir ganske mye sterkere. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Jeg kan gjerne gå med på at hvis man investerer i en sterk PC med VR-utstyr og man er immun mot kvalmen så er VR flotte saker. Så var det bare å vente på spillene da, sånn når man er ferdig med Skyrim og Resident Evil 7. Der har du meg.elsker vr, Har windows mixed reality..... PSVR...... Oculus rift..... Htc Vive. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Spillene kommer, og flere og flere spill får VR-støtte, spesielt bilspill får VR-støtte. Nå trenger du kun et mellomklasseskjermkort for å bruke VR. Neste generasjon skjermkort er rett rundt hjørnet, og de blir ganske mye sterkere. VR-systemene har vært ute en stund og det har tatt altfor lang tid hvis det først nå spillene begynner å komme. Gjengangeren jeg hører fra folk som skaffer seg VR er at de bruker det på et par spill og så blir det bare liggende. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at dette blir noe mer enn en gimmick for spesielt interesserte og helt bestemte titler som egner seg for VR, som f.eks. bilspill. Lenke til kommentar
disk Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Et par år siden eg testet VR nå, men då var det ræva. Gjør det fortsatt bare vondt å se på ting i VR? Klarer ikke slappe av med VR, det føltes så anstrengt. Eg tror ikke prisen er negativ, faen tenåringer kjøper jo Iphone X, og foreldre kjøper TV til 20k, for å ikke snakke om all den hardware folk bruker på PC. Er det bra nok, driter folk i hva det koster så lenge dem har råd å bla opp. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Et par år siden eg testet VR nå, men då var det ræva. Gjør det fortsatt bare vondt å se på ting i VR? Klarer ikke slappe av med VR, det føltes så anstrengt. Eg tror ikke prisen er negativ, faen tenåringer kjøper jo Iphone X, og foreldre kjøper TV til 20k, for å ikke snakke om all den hardware folk bruker på PC. Er det bra nok, driter folk i hva det koster så lenge dem har råd å bla opp. Hvis man har stilt IPD (inter pupilary distance) så skal det ikke være noe problem. På Vive så vrir man den lille knappen på siden for å endre dette og på Rift skyver man dingsen under headsettet til man ser klart. Da skal det ikke være noe ubehag. Hvis du opplevde ubehag så tipper jeg at dette ikke ble riktig stilt. Hvilket VR sett brukte du? Kan du huske om dette ble justert? Foreløbig så må man gjøre dette manuelt på alle VR sett, man slipper muligens dette til neste generasjon siden det er stor sannsynlighet for at VR settene leveres med øyesporing som bringer med seg et lass av fordeler. Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Spillene kommer, og flere og flere spill får VR-støtte, spesielt bilspill får VR-støtte. Nå trenger du kun et mellomklasseskjermkort for å bruke VR. Neste generasjon skjermkort er rett rundt hjørnet, og de blir ganske mye sterkere. VR-systemene har vært ute en stund og det har tatt altfor lang tid hvis det først nå spillene begynner å komme. Gjengangeren jeg hører fra folk som skaffer seg VR er at de bruker det på et par spill og så blir det bare liggende. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at dette blir noe mer enn en gimmick for spesielt interesserte og helt bestemte titler som egner seg for VR, som f.eks. bilspill. Har prøvd GT sport og Dirt sin VR. Nevnt det før også og står fortsatt ved det. VR til sim bilspill er ingen fullverdig opplevelse. Man fokuserer fremover når man kjører bil. Det lille man snur hodet inn svingene er ikke nok til å oppleve en verden i VR. Disse kan i dag like godt spilles på vanlig skjerm etter min mening. Jeg er derimot uenig at VR er en gimmick. Jeg er 100% sikker på at det blir et enormt marked for det om noen år. Det ville heller ikke overaske om det det blir den konvensjonelle måten å spille på innen 10 år. Endret 31. juli 2018 av Peteguy Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Har bare hoppa på PSVR denne runda, men er ikkje i tvil om at opplevelsen var verdt kostnaden. Er over 200 spill/spillopplevelser ute til PSVR og det kjem stadig nye. Har kjøpt ca 12 VR-spill hittil og vurderer fleire. Syns VR er knall til "cockpit-spill", som bilspill osv. Elles føretrekker eg første persons synsvinkel i bevegelse spill slik som Skyrim. Bruker dog PS4p + PSVR V2. Ein grei kombo som holder fram til neste gen VR for min del. Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Kinect er ikke død - oppfølger artikkel Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Kinect er ikke død - oppfølger artikkel Det er ikke VR eller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå