Gå til innhold

TEST: MacBook Pro 13 med Touch Bar (2018)

Anbefalte innlegg

Vel, hvis kravet er at den skal støtte Windows 7 har jeg også maskiner i bruk som ikke lenger er støttet (Pentium 3 tregere enn 1ghz), og så vidt jeg vet er hjemmet mitt ikke noe museum. Der fines andre oppdaterte operativsystemer ogå.

Det var jo hele poenget det ja :)

Hvem er i nærheten av MS i å ha OS støtte for enheten din så lenge som de har? Du kunne kjøpt en PC når Win 7 kom ut, og du kan nå være på Win 10 med fortsatt støtte. Kom i 2009, og selve OSet har altså, og Win 7 i seg selv OSet har altså 11 års støtte. Oppgraderte du til Win8->Win10 så har du OS støtte til maskinen stopper å fungere. Og ikke bare at PCen kan kjøre. Den kan kjøre nyeste OS, nyeste sikkerhetsfiks. Det kan ikke gamle Macer i det hele tatt. Apple er ikke i nærheten av MS sin støtte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

"Denne brikken gjør MacBook Pro-en både sikrere og mer funksjonell. Blant annet gir den mulighet for beskyttet oppstart, hvor bare programvare som er digitalt signert får lov å starte, samtidig som den sørger for effektiv kryptering av systemdisken med alle filene dine"

Eg kan forstå at noken som ikkje tar seg bryet med å ta stilling til kva denne brikka faktisk gjer vil tru den har ein stor betydning for tryggheita til data på din maskin, men man forventer egentlig at ei side som tek.no er smarte nokk til å ikkje sluke Apple sin markedsføring her. Både hardware kryptering, og det meir eller mindre like trygge alternativet software kryptering, er støtta på mangen av konkurentane sine maskiner. Forskjellen er at du må faktisk velge og bruke det og gjerne bruke litt tid på å sette deg inn i alternativa og korleis det virker. Fordelen for deg som kunde er at det er ein viss sjangs for å hente ut data sjølv om du er uheldig og ødelegger maskina. Sia Apple lodder alt fast til hovedkortet er det einaste alternativet der å bruke TIme Machine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...