Saftis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Vi skal dra til Usa i jula, og tenkte å investere i et digitalkamera der, siden det er billigere og man får trekt fra momsen. Kameraet skal brukes av to ikke-tekniske personer på nærmere 60 år, og følgelig vil hovedfokus være: *Ekstremt enkel bruk, og enkel navigering i menyer og tilhørende programmer *Gode automatiske instillinger, ikke nødvendighet for å etterbehandle bildene *Mulighet for tv-out *Optisk zoom *Helst 3 megapixler eller mer (må vel være såpass for å få bra kvalitet hvis man sender bildene til print hos fotosjappe ?) *Helst kompaktkameraform *Robust Har kikket litt på akamera sine anbefalinger, men de nevner jo bare noen få kamera, og når det finnes ca. 40 kamera i denne prisklassen på komplett, tenkte jeg det kanskje var greit å spørre på forumet også. Kan jo også nevne at prisklassen som nevnes kanskje må sees på som litt høyere når man ser på norske priser, da vi som sagt får det billigere ved å kjøpe i Usa, mao. er vel kanskje 2000-4000 et mer aktuelt spekter. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Jeg har selv et Minolta Dimage XT som jeg er meget fornøyd med. Dette kameraet er veldig lite, og det får lett plass i f.eks en skjortelomme - slik at det ikke blir noe "slit" å ta det med seg. Jeg ser at du legger vekt på automatikk, og at kameraet skal være enkelt i bruk. Dette er sammenfallende med mine egne/familiens behov, da de aller fleste bildene blir tatt med automatiske innstillinger. Har du derimot ønske om å foreta mange manuelle innstillinger, er nok ikke dette kameraet det rette, da det er begrensede muligheter for dette. Her er noen av spesifikasjonene på Minolta Dimage XT: 3,2 Megapiksler 3 x optisk zoom Kamerahus av metall Ingen utstikkende linse Rask oppstart -> 1,1 sek. TV ut Lykke til med valget! PS! Ønsker dere en fin tur Endret 16. desember 2003 av KT400 Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Det er jo ikke uten grunn at Akamera har kalt det for "anbefaling"... Da pleier det å være de beste! Endret 16. desember 2003 av Sonymann Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er jo ikke uten grunn at Akamera har kalt det for "anbefaling"...Da pleier det å være de beste! Ja, det er vel riktig, det. Men det finnes da også kameraer som ikke er testet av Akamera? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Det er jo ikke uten grunn at Akamera har kalt det for "anbefaling"...Da pleier det å være de beste! Ja, det er vel riktig, det. Men det finnes da også kameraer som ikke er testet av Akamera? Ja, lurte bl.a. på hvorfor ikke Pentax Optio Z3 ikke var på anbefalinger, når det tilsynelatende får så mye skryt her på forumet og i tester andre steder ? Generelt sett mange anbefalinger her på forumet som ikke stemmer helt overens med akamera sine, så jeg antok at akamera ikke tester så mange nye produkter ? F.eks. har ikke kameraet KT400 referer til blitt testet her, selv om det kanskje befinner seg i litt lavere prisklasse enn det jeg tenkte meg. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kodak er et sikkert valg når kameraet skal være enkelt i bruk.Har også bra farge gjengivelse på bilder.Har prøvd flere såkalte billig kamera og ble positivt overrasket av de nye kodak i cx-dx serien. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Dersom det er av interesse, kan du jo se på denne norske testen av Dimage XT, som jeg kom over på digit.no - Sammen med 128MB minnebrikke koster kameraet i overkan av 3000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå