Gå til innhold

[Løst] Xiaomi m5 ekte batteri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra den videon så ja. men usikker på siden japanske batterier skal være bedre en kineiske?

Eller tror dere ikke det? Skal man bytte vil man ha det som er best. Men høyere kapasitet er jeg usikker på kan gi problemer.

Lenke til kommentar

Så du mener prisen er så lav at det kan riskere mobilen blåser seg opp ved lading om natta?

Det er verste som kan skje eller batteriet smelter hvis det blir ladet opp for mye.

En annen ting er ikke enkelt å bytte batteri heller. før på gamle mobiler var det gjort på 5 sekunder, men her tar det minst halvtime\1 time.

nå finnes det jo:Powerbank Omni 10000 mAh

Men litt tungvint å drasse på hvor som helst.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

At man får den til halve prisen gjør det bare mere utrygt, men jeg prøver, i verstefall har jeg sløst bort 150 kr på et batteri som er like dårlig som jeg har nå eller?

Er hurtigladning noe problem eller finnes det batteriet som ikke tåler det og blir for varme eller gi dårligere kapasitet?

For jeg vet særlig det gjør batteriene dårligere f.eks noen har kun halv kapasitet ved hurtigladning fordi bateriet ikke tar i mot all strøm eller kan blåse seg opp eller i verstfall smelte mobilen.

Det som er problemet med den første? Men den er ca 30% lengere batterilevetid en orginal batteri?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mesteparten av prisdifferansen er ok avanse/importavgifter. Jeg er generelt skeptisk til (uoriginsle) batterier som hevder de har (mye) høyere kapasitet enn originalbatteriet uten at målene har økt. Akkurat i dette tilfellet er jeg også særdeles skeptisk til at batteriet faktisk er laget i Japan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke overraskene man ikke får igjen på forsikringen fordi forsikringselskapet mener det er produsenten sin feil.

Men håper det ikke skjer. Må være produksjonsfeil i så fall. Man kan ikke bevise batteriene er ekte, men tror dere kapasiteten er bedre en 2 år gammelt batteri? Hvis ikke er batteriet dårlig mener jeg.

Et typisk problem på uoriginale batterier er at de ikke takler kulde.

Slik er vel problemet med de fleste billig batteriene blir fort utladet.

Et annet problem er vel som det jeg har når batteriet nærmer seg under 30% hender det av og til batteriet slår seg av mobilen eller de siste 30% går veldig fort.

Tror det er vanskeligere å lage falske batterier til samsung og apple fordi man får feilmelding at batteriet er falsk.

Noen som vet om man kan bruke skrutrekker å åpne bakdekselet? 2x Gehäuseöffner Öffner Werkzeug Opening Tool Open Pry Xiaomi Redmi Mi6

Men tar for lang tid å bestille. Da batteriet er sendt fra polen. Så finnes det noe annet som er billig å få tak i norge eller annet sted som kan virke?

F.eks:

2990

finner ikke plastskrutrekker?
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ser ut som skrutrekker var nok, var lett å få den opp, men problemet jeg mistenker batteriet er falsk, får kun rød lys som tyder på batteriet er tomt får ikke skrudd på mobilen selv om har laderen koblet inn så er ganske sikkert defekt eller falsk? Tar jeg orginale batteriet tilbake funger mobilen fint igjen. Så har ikke ødlagt mobilen heldigvis.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tok for morroskyld kontakt med selgeren nr 1 som påstår det første batteriet er orginal, er det mulig?

Så vil gjerne få råd hvis noen har noen råd her.

For mobilreparatører som mobilfikseren er bare polske personer som snakker engelsk og sier de ikke har peiling på kina mobiler.

Ville ikke reprarert mobilen der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Edit har nå testet batteriet det funger fint foreløpig men har kun byttet, så spørs om det særlig bedre en orginale. Så om det var noe vits i får jeg komme tilbake til, men jeg lurer på:  Hva kan dere si her? Er det unormalt eller normalt man ikke får sjekket ladesykluser slik iphone og sjekket om batteriet har chips etc? For mistenker samsung eller andre dyrere telefoner har slikt.  Syns også det er rart tempraturen på batteriet er 25 grader istedenfor 40 grader på det orginale? Kan det ha noe å si?post-175531-74494.png

post-175531-36783.png

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...