Redaksjonen. Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Raskere akselerasjon og mindre drivstofforbruk.Oppfinneren tror elektrisk svinghjul kan gi bedre forbrenningsmotor Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 man oppnår samme effekt ved bruk av elektrisk turbo.. altså en elmotor som hjelper brennstoffmotoren og ikke en elmotor om presser mer luft inn i motoren.. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Kanskje noen som finner opp en elektrisk motor som kan brukes i bil... Uten å bruke bensin eller diesel... 8 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Kanskje noen som finner opp en elektrisk motor som kan brukes i bil... Uten å bruke bensin eller diesel... Bruke hydrogen kanskje. 4 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Enda mer elektronikk som kan gå i stykker? Grøss og gru... 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Enda mer elektronikk som kan gå i stykker? Grøss og gru... Dette er jo enda bedre! Elektronikk OG mekanikk! Det kan ikke ikke gå galt! 6 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Enda mer elektronikk som kan gå i stykker? Grøss og gru... vi som jobber med bil sliter ille med elektronikk full av ille dyre feil og spøkelser ….. 3 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 mulig at man får dette til å virke etter hvert - men resultatet blir bare tull for stempelmotorer er håpløst ineffektive og umoderne for de lager spillvarme av ca 2/3 av energien … løsningen er å serieutnytte varmeenergien i flere ulike varmekraftmaskiner med biogassdrevet primærmaskin i form av fks en turbin og gjenvinne bremseenergien effektivt ved fks hydraulisk drift og oljeakkumulatorer . mitt konsept er enkel eksisterende teknologi og er i praksis tilnærmet forurensingsfritt og veldig mye bedre enn flytende fossildrivstoff og strømdrift ….. 1 Lenke til kommentar
Msunde Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg tror at det holder med den elmotoren jeg. Så kan du bytte motor og rør ut med det batteri eller en krafycelle til hydrogen... 2 Lenke til kommentar
L93KEWGF Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Er du klar over at «T» Ford motor hadde generator i svinghjulet? 3 Lenke til kommentar
Ove Kvam Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Hvis man har nok sylindre, vil det alltid være en som er i arbeidsslaget. Tror ikke man trenger variere pådraget fra elsvinghjulet gjennom taktene, men fint å få litt drahjelp mens man venter på turbotrykk, eller trenger å endre turtall for å bytte gir. Hvis den er sterk nok, kan man kanskje starte i førstegir uten å frikoble, og bli kvitt startmotor. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Teoretisk så kan man styre posisjonen til stempel slik at stempel står lenger tid i TDC slik at forbrenning kan bli ferdig i TDC da vil all energi bli omsatt med høyt kompresjonsforhold og virkningsgrad bli høyere. Så kan frekvensomformere jevne ut turtallsvariasjoner. Garantert komplisert men mulig. Fremtiden for stempel motoren finnes i formel en. Disse kan nå konkurrere med brencelceller. Problemet er å lage motorene små nok. For ferjer og båter gjør man dette alle rede. Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Jeg tror at det holder med den elmotoren jeg. Så kan du bytte motor og rør ut med det batteri eller en krafycelle til hydrogen... problemet er bare at det meste av verdens strøm er fossil og dermed er hydrogen og batteridrift uaktuelt og gass og helst biogass en bedre løsning ... Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 vi som jobber med bil sliter ille med elektronikk full av ille dyre feil og spøkelser ….. Det sliter vi, som kunder, også med. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Svinghjulet sitter ikke i en bilmotor for å jevne ut "4 takt". Det gjør tenningsrekkefølgen. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Svinghjulet sitter ikke i en bilmotor for å jevne ut "4 takt". Det gjør tenningsrekkefølgen. Hvorfor har en ensylindret motor stort svinghjul?? Den har ingen tenningsrekkefølge Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Stort svinghjul så du slipper å ha en tomgang på 5.000rpm for å holde motoren i gang. 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Stort svinghjul så du slipper å ha en tomgang på 5.000rpm for å holde motoren i gang. Fineste motoren eg har kjørt sitter i en «comtesa» på 1/4 liter, kjørt mindre enn 10 timer årlig. Motoren er levert av Honda, rammen er fransk, trur eg Dog stasjonermotorer kan levere 95% effektivitet, så får man att ca 50% når man går om en batteribil. Varmt nok det.... Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 problemet er bare at det meste av verdens strøm er fossil og dermed er hydrogen og batteridrift uaktuelt og gass og helst biogass en bedre løsning ... Den er ikke fossil permanent. Fornybar energi er i kraftig vekst, spesielt Kina, USA og Europa. En elbil i et land med en viss andel kullkraft som Tyskland vil fra dag 1 være utslippsfri lokalt og ikke bidra til et dårlig bymiljø, mens elektrisiteten den går på vil stadig bli mer og mer fornybar. At de er svært enkle mekanisk er jo også positivt, at de er kompliserte elektronisk har de jo til felles med alle andre nye biler. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå