Gå til innhold

Oppfinneren tror elektrisk svinghjul kan gi bedre forbrenningsmotor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mulig at man får dette til å virke etter hvert - men resultatet blir bare tull for stempelmotorer er håpløst ineffektive og umoderne for de lager spillvarme av ca 2/3 av energien … løsningen er å serieutnytte varmeenergien i flere ulike varmekraftmaskiner med biogassdrevet primærmaskin i form av fks en turbin og gjenvinne bremseenergien effektivt ved fks hydraulisk drift og oljeakkumulatorer . mitt konsept er enkel eksisterende teknologi og er i praksis tilnærmet forurensingsfritt og veldig mye bedre enn flytende fossildrivstoff og strømdrift …..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man har nok sylindre, vil det alltid være en som er i arbeidsslaget. Tror ikke man trenger variere pådraget fra elsvinghjulet gjennom taktene, men fint å få litt drahjelp mens man venter på turbotrykk, eller trenger å endre turtall for å bytte gir. Hvis den er sterk nok, kan man kanskje starte i førstegir uten å frikoble, og bli kvitt startmotor.

Lenke til kommentar

Teoretisk så kan man styre posisjonen til stempel slik at stempel står lenger tid i TDC slik at forbrenning kan bli ferdig i TDC da vil all energi bli omsatt med høyt kompresjonsforhold og virkningsgrad bli høyere. Så kan frekvensomformere jevne ut turtallsvariasjoner. Garantert komplisert men mulig. Fremtiden for stempel motoren finnes i formel en. Disse kan nå konkurrere med brencelceller. Problemet er å lage motorene små nok. For ferjer og båter gjør man dette alle rede.

Lenke til kommentar

Jeg tror at det holder med den elmotoren jeg. Så kan du bytte motor og rør ut med det batteri eller en krafycelle til hydrogen...

 

problemet er bare at det meste av verdens strøm er fossil og dermed er hydrogen og batteridrift uaktuelt og gass og helst biogass en bedre løsning ...

Lenke til kommentar

Stort svinghjul så du slipper å ha en tomgang på 5.000rpm for å holde motoren i gang.

 

Fineste motoren eg har kjørt sitter i en «comtesa» på 1/4 liter, kjørt mindre enn 10 timer årlig. Motoren er levert av Honda, rammen er fransk, trur eg

Dog stasjonermotorer kan levere 95% effektivitet, så får man att ca 50% når man går om en batteribil. Varmt nok det....

Lenke til kommentar

problemet er bare at det meste av verdens strøm er fossil og dermed er hydrogen og batteridrift uaktuelt og gass og helst biogass en bedre løsning ...

 

Den er ikke fossil permanent. Fornybar energi er i kraftig vekst, spesielt Kina, USA og Europa. En elbil i et land med en viss andel kullkraft som Tyskland vil fra dag 1 være utslippsfri lokalt og ikke bidra til et dårlig bymiljø, mens elektrisiteten den går på vil stadig bli mer og mer fornybar. At de er svært enkle mekanisk er jo også positivt, at de er kompliserte elektronisk har de jo til felles med alle andre nye biler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...