Gå til innhold

Audi bekrefter lanseringsdatoen for e-tron quattro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gått veldig langt vekk fra hardware.no... fra dypdykking i datahardware til biler...

 

Ja, det er "desverre ikke hardware.no lenger, men var vel trolig ett nødvendig grep å ta for å holde seg flytende.

 

Denne Audien virker ihvertfall veldig spennende.

Noen som vet hvor mye hengerfeste kan trekke?

 

Får veldig store batterier for en lav pris fra både Audi og Jaguar (sammenlignet med Tesla).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med og produsere en elbil skader klima så mye at denne galskapen må stanse så raskt som mulig dette kommer til og bli en miljø skandale som vi ikke har sett maken til. Vi i MDG går nå i mot denne formen av bil produksjon.

Endret av Thor Simonsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med og produsere en elbil skader klima så mye at denne galskapen må stanse så raskt som mulig dette kommer til og bli en miljø skandale som vi ikke har sett maken til. Vi i MDG går nå i mot denne formen av bil produksjon.

Du må gjerne vise til noen form for forskning som viser til dine påstander, jeg kan såklart vise til det motsatte om ønskelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette vil vi komme tilbake med, våre eksperter ser nå på saken og dette vil komme opp i Stortinget løpet av høsten, og vi går nå inn for full stans av elbil import til Norge. Stortingsmelding vil komme snart det lar seg gjøre.

Endret av Thor Simonsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette vil vi komme tilbake med, våre eksperter ser nå på saken og dette vil komme opp i Stortinget løpet av høsten, og vi går nå inn for full stans av elbil import til Norge. Stortingsmelding vil komme snart det lar seg gjøre.

Du hevder altså svært sikkert at elbilrpoduksjon er veldig miljøskadeligt uten å ha hverken tall eller forkning å vise til eller tallmateriale for å sammenligne med biler med forbrenningsmotor?

Virker lite særiøst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Dette vil vi komme tilbake med, våre eksperter ser nå på saken og dette vil komme opp i Stortinget løpet av høsten, og vi går nå inn for full stans av elbil import til Norge. Stortingsmelding vil komme snart det lar seg gjøre.

Du hevder altså svært sikkert at elbilrpoduksjon er veldig miljøskadeligt uten å ha hverken tall eller forkning å vise til eller tallmateriale for å sammenligne med biler med forbrenningsmotor?

Virker lite særiøst.

Fatter du ikke at det er kødd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis leveringstidene ikke blir hinsides og anmeldelsene gode, så tror jeg denne kommer til å bli en kjempesuksess her i landet. Norsk befolkning er både veldig familiære og glade i Audi, og spesielt de som allerede er vi VAG-miljøet. Er nok mange som tenker "med Audi vet jeg hva jeg får", og tror Tesla vil få beinhard konkurranse her i landet de neste årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gått veldig langt vekk fra hardware.no... fra dypdykking i datahardware til biler...

 

Veldig mange HW selskaper satser mye på bilindustri, nettopp fordi det går så mye elektronikk inn i disse elbilene. Så hvis selskapene de dekker fokuserer på dette, hvorfor kan ikke også de gjøre det?

 

Kanskje burde hatt et litt mer teknisk (elektrisk) perspektiv og ikke så bil-perspektiv siden dette ikke er en bilside, men om de gjorde det så ser jeg ingen problem med dette fokuset.

Lenke til kommentar

Fatter du ikke at det er kødd?

Ikke i det hele tatt med tanke på bilens historie i Norge og hvordan den har blitt behandlet politisk opp gjennom tiden.

 

Men over til bilen dette dreier seg om så er også jeg nysjerrig på hengervekt den kan trekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke i det hele tatt med tanke på bilens historie i Norge og hvordan den har blitt behandlet politisk opp gjennom tiden.

 

Men over til bilen dette dreier seg om så er også jeg nysjerrig på hengervekt den kan trekke.

Lenke til kommentar

Ang hengervekt, så er det ingen som vet dette nå, bortsett fra Audi selv hvis de har bestemt seg. Men har sett en del bilder på nettet av bilen som trekker henger med ganske stor bil på. Tror det tyder på at de satser på langt større vekt enn feks Jaguar sin elbil, men blir spennede å se om de matcher tesla mod x 2, 2 tonn. Ang om elbil er miljøvennlig eller ikke, så blir det sjelden god debatt pga forutinntatte syn. Gå inn på faktisk.no og andre seriøse nettsted og les. Tror de fleste forskere er enige om at elbil har en produksjon som belaster miljøet langt mer enn fossilbil, men i et livsløp, vil elbilen være langt mer miljøvennlig, ja kanskje allerede etter kort tid med nye produksjonsmetoder og co2 nøytrale fabrikker. Den store utfordringen er å sikre bedre forhold i utvinning av noen av råstoffene til batteri .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette vil vi komme tilbake med, våre eksperter ser nå på saken og dette vil komme opp i Stortinget løpet av høsten, og vi går nå inn for full stans av elbil import til Norge. Stortingsmelding vil komme snart det lar seg gjøre.

Du hevder altså svært sikkert at elbilrpoduksjon er veldig miljøskadeligt uten å ha hverken tall eller forkning å vise til eller tallmateriale for å sammenligne med biler med forbrenningsmotor?

Virker lite særiøst.

Fatter du ikke at det er kødd?

Det finnes jo faktisk folk som seriøst er sånn.

 

 

Bra det kommer litt alternativer fremmover, både Jaguar og Audi knuser tesla på design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sakt kommer vi tilbake med mere informasjon om saken. Følg saken på våre sider de grønne.no

Og nå som det begynner å bli populært med batteridrevne ferger, hybrid skip og andre store fartøyer med batterier ombord.

Kan bli en artig kamp det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er "desverre ikke hardware.no lenger, men var vel trolig ett nødvendig grep å ta for å holde seg flytende.

 

Denne Audien virker ihvertfall veldig spennende.

Noen som vet hvor mye hengerfeste kan trekke?

 

Får veldig store batterier for en lav pris fra både Audi og Jaguar (sammenlignet med Tesla).

 

Det de har gått ut med, er at den i første omgang godkjennes for 750 kg, men at det tallet skal økes når de har fått testet mere. Det vil i alle tilfelle bare bety at de første eierne vil få nytt vognkort tilsendt, der den oppgraderte verdien kommer frem. Altså udramatisk for de fleste, men selvsagt kjedelig å ikke vite sikkert om den kan dra monstervogna dems eller båten før en stund etterpå.

 

Ang hengervekt, så er det ingen som vet dette nå, bortsett fra Audi selv hvis de har bestemt seg. Men har sett en del bilder på nettet av bilen som trekker henger med ganske stor bil på. Tror det tyder på at de satser på langt større vekt enn feks Jaguar sin elbil, men blir spennede å se om de matcher tesla mod x 2, 2 tonn. Ang om elbil er miljøvennlig eller ikke, så blir det sjelden god debatt pga forutinntatte syn. Gå inn på faktisk.no og andre seriøse nettsted og les. Tror de fleste forskere er enige om at elbil har en produksjon som belaster miljøet langt mer enn fossilbil, men i et livsløp, vil elbilen være langt mer miljøvennlig, ja kanskje allerede etter kort tid med nye produksjonsmetoder og co2 nøytrale fabrikker. Den store utfordringen er å sikre bedre forhold i utvinning av noen av råstoffene til batteri .

 

Som skrevet over, de første vil få godkjent med 750 kg, frem til de har testet godt nok, og er mere sikker på hva de tør/vil tillate. Henger nok mest sammen med på hvilken vekt man ser at strømbruket blir for stort, og dermed hvor mye mindre rekkevidden blir med tung henger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med og produsere en elbil skader klima så mye at denne galskapen må stanse så raskt som mulig dette kommer til og bli en miljø skandale som vi ikke har sett maken til. Vi i MDG går nå i mot denne formen av bil produksjon.

Hvor er Miljøpartiet de Gale sitt offisielle skriv på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...