Gå til innhold

Strammere retningslinjer: Nå slår Google ned på kryptominere og «repetitive» apper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil ikke være tillatt å publisere apper som kopierer innhold fra andre apper uten å legge til originalt innhold eller verdi, eller å publisere flere apper med svært likt innhold og lik brukeropplevelse.

I retningslinjene heter det at dersom hver av disse appene har lite innhold, bør utviklerne vurdere å lage én enkelt app som samler alt innholdet.

Noen generiske regler passer dårlig for alle brukstilfeller. 

Eller hva, Google Wear? 

Hvis man overfører disse reglene til Google Wear-plattformen så blir det full kræsj. 

Det finnes hundrevis av watch faces for Google Wear, der de gjør det samme. En utvikler kan ha publisert hundre watch faces og den viktigste forskjellen er forskjellig grafisk layout på klokkeskjermen.

Det finnes også noen apper som inneholder mange watch faces i samme app, men da blir det mye mer uoversiktlig og de gir en dårligere brukeropplevelse, tar mye mer plass og generelt er det bare tregere og mindre effektivt.

Jeg har også sett at noen legger ut apper med notene til én melodi, f.eks. notene til Für Elise, som de tar en krone eller to for. Slik som Google Store er nå, skulle de løse dette med én app, måtte de løpende ha oppdatert beskrivelsen for hver sang som ble lagt inn, og i tillegg lagt til en store in app/DLC betalingsløsning i appen. Ikke at jeg synes det ville vært et dårlig produkt, men det arbeidet som skal til for å lage en app som bare viser noter for melodi, må være mye enklere for utviklerne. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Men er ikke dette en god nyhet. Også kan heller Google ha en byråkratisk prosess for å gi unntak i fra reglene? Om de har penger til å administrere det? :wee:

De får gjøre som den norske stat, sikre seg i alle bauer og kanter. Sånn at alle andre må betale for gildet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Men er ikke dette en god nyhet. Også kan heller Google ha en byråkratisk prosess for å gi unntak i fra reglene? Om de har penger til å administrere det? :wee:

De får gjøre som den norske stat, sikre seg i alle bauer og kanter. Sånn at alle andre må betale for gildet.

Jo, det er en god nyhet. Jeg sier bare at regelen er formulert på en måte som kan treffe uheldig. De kommer heller ikke til å følge regelen religiøst tror jeg, bare bruke den til å fjerne det de vil ha bort, så det jeg skreiv var bare en sidetanke. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Ja det går an å tenke ikke-religiøst, og ikke-nazisistisk også. Enig i at det kan være et mulig alternativ. Det neste blir vel at EU da gir dem bot for å prøve å rydde i play app butikken, som et påskudd om at de må slutte med å forskjellsbehandle slike app-utviklere :p

Det kommer alltid til å være noen som klager sånt inn vil jeg tippe :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...