MrLee Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) sjekk ut talla mot en P4 3.2Ghz http://www.theinquirer.net/?article=13187 og den er ca 150 dollar billigere ifølge pricewatch? edit: btw, ikke gjør en Intel VS AMD tråd utav dette, ville bare påpeke hvor grei A64 3000+ var til den prisen... Endret 15. desember 2003 av MrLee Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 ka som er best av athlon 64 og opteron og fx? og kass brikesett burde eg satse på viss eg skal kjøpe meg ny maskin socket 940 for opteron og fx, eller socket 754 for athlon 64 ? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) ka som er best av athlon 64 og opteron og fx? og kass brikesett burde eg satse på viss eg skal kjøpe meg ny maskin socket 940 for opteron og fx, eller socket 754 for athlon 64 ? FX er best, men du bør satse på socket 75 4 alikevel fordi det gir mye mer for pengene. Via sitt brikesett funker fint for meg, og har nok best ytelse, men hvis du skal overklokke er et nforce 3 150 absolutt best. Endret 15. desember 2003 av Turgon Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kan du opprette en egen tråd om, og få mye mer hjelp enn her. Men den teste var ikke verst nei. AMD har gjort jobben med 64. Men husk at theinquirer ikke akkurat er verdens beste kilde Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Socket 940, eller aller helst S939.... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kan du opprette en egen tråd om, og få mye mer hjelp enn her. Men den teste var ikke verst nei. AMD har gjort jobben med 64. Men husk at theinquirer ikke akkurat er verdens beste kilde Nå var det heller ikke theinquirer som lagde testen heller, det var en tysk side som det er linket til i artikelen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 ka som er best av athlon 64 og opteron og fx? og kass brikesett burde eg satse på viss eg skal kjøpe meg ny maskin socket 940 for opteron og fx, eller socket 754 for athlon 64 ? akkurat nå er det Socket 940 som er best av de to, ettersom du får Athlon FX-51 til den men! og dette er ett stort men! Athlon FX serien vil ganske så kjappt gå over til socket 939, for å differensiere hovedkortene fra Operton HK, som er beregnet på servere/tunge workstations så hvis du plent skal ha en FX, vent til FX-52 eller FX-51 for socket 939 kommer...disse kortene blir sannsynligvis optimisert mye mer for spilling enn de eksisterende socket 940 kortene er nå og socket 754 vet jeg ikke så mye om, uten om at det er vanlig Athlon 64 som bruker dem...og en athlon 64 3200+/3400+ er jo ett råskinn da (det er bare det at FX er enda mer råskinn, men akk så dyr) hvis du ikke har helt ekstreme behov, tror jeg jeg ville gått for Socket 754 og en athlon64...hvilken modell du velger, må du bestemme selv, utifra lommebok/behov/tilgjengelighet når det gjelder spesifikke brikkesett: de to aktuelle er vel nForce3 fra nvidia og det fra VIA...jeg har ikke sett tester på disse enda, men jeg mener å ha hørt at VIA brikkesettet var hakket hvassere enn nForce3...kan noen bekrefte dette? og jeg tror det kommer en ny versjon av nForce3 (250 elns) snart, kanskje den retter opp noe av det som var galt med 150? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Men husk at theinquirer ikke akkurat er verdens beste kilde Alltid mange som kaster dritt om The Inq, men jeg må si at jeg synes treffprosenten deres på rykter er vanvittig høy. Av og til bommer de også, men med tanke på at stort sett alt de publisserer er rykter og inside-informasjon så skulle det bare mangle. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 jepp, har samme inntrykk av the inq. mye rykte faktor, men "nesten alle" ryktene i IT bransjen (som ikke kommer fra jalla forum og slikt) stemmer jo som regel til en hvis grad... jeg liker the INQ jeg :=) de er alltid raskt ute Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er jo ganske fantastisk når et blad sammenligner 2 CPU'er og IKKE bruker program som tester CPU'ene, men programmer som tester skjermkort. Alle vet jo at AMD er rå på multimedia. Hvor rå er AMD på reine tallknusings oppgaver? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 jeg synes det er bra jeg... iaffall fra mitt synspunkt, som skal ha en spille pc...hvem F bryr seg om business winstone eller hva F det er snakk om , ikke jeg iaffall Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeg synes det er bra jeg... iaffall fra mitt synspunkt, som skal ha en spille pc...hvem F bryr seg om business winstone eller hva F det er snakk om , ikke jeg iaffall Nettopp, det er jo irrelevant hvor fort maskina di klarer SuperPI om du bare skal bygge en spille-PC! Hadde jeg valgt nå ville jeg helt klart kjøpt en Athlon 64. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 chipzilla.com rulz! Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er jo ganske fantastisk når et blad sammenligner 2 CPU'er og IKKE bruker program som tester CPU'ene, men programmer som tester skjermkort.Alle vet jo at AMD er rå på multimedia. Hvor rå er AMD på reine tallknusings oppgaver? Det skal jo sies at athlon 64 er genial til å knuse tall. I hvertfall på linje med pentium 4 i super pi og bedre på mer uforutsigbare opprasjoner, men uansett er dette uintresant for de fleste her på forumet (som tiligere nevnt). Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det er jo ganske fantastisk når et blad sammenligner 2 CPU'er og IKKE bruker program som tester CPU'ene, men programmer som tester skjermkort.Alle vet jo at AMD er rå på multimedia. Hvor rå er AMD på reine tallknusings oppgaver? Haha les testn da smartn: http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/amd...3000/index7.php Der ser du resultatene... Åsso trykker du på "Weiter" for å gå videre til neste side Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Jada jeg har lest testene. AMD er jo en ypperlig spilldåse. Den henger endel etter på komprimering av Mp3 og slikt. Hadde da håpet på mere økning i forhold til forrige cpu, men det kommer seg vel når 64-bit OS får sine repektive applikasjoner. Såg også at det ble 8-8 i stilling mellom P4 3.2 og A64 3.2+. Det er det som normalt. Intel best på tallknusing og Amd best på spill. Endret 17. desember 2003 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kan informere om at prosessoren er på testlabben i morgen, men testen kommer trolig ikke før over nyttår grunnet juleferie for undertegnede. Mixed feelings about that one Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kan informere om at prosessoren er på testlabben i morgen, men testen kommer trolig ikke før over nyttår grunnet juleferie for undertegnede. Mixed feelings about that one Kom igjen da, vi veit du vil! Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Kan informere om at prosessoren er på testlabben i morgen, men testen kommer trolig ikke før over nyttår grunnet juleferie for undertegnede. Mixed feelings about that one Vær så snill, en feriedag mindre for å glede oss hardware gale kan da ikke skade Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Skal se hva jeg får til, but can't promise anything. Kanskje det blir årets julegave fra Hardware.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå