Gå til innhold

Problemer med nytt skjermkort (GF3TI200-128DDR)

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt ny pc, men den gamle skjermen min sliter litt...

Når jeg kjører den nye pc'n på 1024*768 (samme som jeg kjørte på den gamle) får jeg en slags støy i bakgrunnen som minner om en bølgende bevegelse nedover...

På den gamle pc'n hadde jeg bare et gammelt 4 MB skjermkort, så hvorfor får jeg dårligere bildekvalitet med et 128 MB kort?

Er det en løsning på dette problemet? Jeg har midlertidig satt opp oppløsninga til 1280*1024, og da syns ikke støyen noe særlig, men det flimrer en smule, slik at dette ikke er en god langvarig løsning?

Kriz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg har samme problemet med mitt daytona TI200/128mb har prøvd masse forskjellig, alle de 5-6 siste driverne fra nvidia, powerstrip, win me/XP, NY skjerm tilogmed :smile: får justert det ca 90-95 % vekk etter ossen refresh/oppløsning osv. men sliter enda... litt kjedelig.. tatt ut og inn ALL annen HW.og byttet om på PCI/(IRQ)men det var ikke det..

HAR også prøvd ALT i min BIOS, nei. ( dessuten synes jeg ærlig talt at 2D grafikken er mer en moderat dårlig, dvs. grenser seg til RÆ** _LES: tidliger Voodoo_, i tillegg har kortet problemer med at det henger i hytt og pine, spes. hvis en skal sjekke skjermegenskaper.... dette er mitt første GF kort og hadde håpet på tilnærmet problemfri bruk.. HW = abit be6v2/P3.600/26sdram/live5.1/hansol 19 og fujitsu s.19/ MEN jeg holder på å bygge sammen min nye PC og kortet skal inn i den maskinen, så det blir spennende å se om samme problemene dukker opp på den.(snart ferdig) NYE PC: abit kr7a 133R / XP 1700 UNlocked / 512 DDR / WD1200 / live5.1 / swiftech mm. vannkjøling system. og mitt nesten fabelaktige DAYTONA GF3ti200-128.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...