Deppa_90 Skrevet 7. august 2018 Forfatter Del Skrevet 7. august 2018 Du finner venner på jobb, via andre aktiviteter som trening, kor o.l eller via nettet der det kan være lett å finne personer med like interesser. Stort sett handler det om å finne noe felles dere liker. Alder spiller ingen rolle da man aldri blir ferdig med å finne nye venner. Det tar imidlertid litt tid og krever at du viser en viss interesse for andre mennesker. En holdning som sier at "alt er så vanskelig", "alt er så kjedelig", "ingen liker meg" osv er turnoff for de fleste potensielle venner. Selvsagt, jeg har aldri sagt at det er umulig å finne venner, da hadde jeg ikke opprettet denne tråden. Da jeg gikk på skolen lærte vi imidlertid om de ulike sosiale fasene i livet og at perioden rundt 17-23(?) år var den fasen der man veldig lett fikk nye venner, siden gikk det tråere. Men igjen, jeg har nå opprettet denne tråden da, så det blir litt merkelig å mene at jeg sutrer og ikke gjør noe for å bedre situasjonen når jeg faktisk har opprettet denne tråden og svarer på de henvendelsene som måtte komme Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Kan du ikke bare hive opp en forespørsel på sosial spilling og se om du treffer noen der? Worst case så har du brukt litt fritid på å spille med noen fremmede, og best case så blir det mer enn en gang. Lenke til kommentar
Deppa_90 Skrevet 8. august 2018 Forfatter Del Skrevet 8. august 2018 Kan du ikke bare hive opp en forespørsel på sosial spilling og se om du treffer noen der? Worst case så har du brukt litt fritid på å spille med noen fremmede, og best case så blir det mer enn en gang. Spilling er nok dessverre ikke hovedinteressefeltet. Blir som regel bare et par timer i uken. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Spilling er nok dessverre ikke hovedinteressefeltet. Blir som regel bare et par timer i uken. Og? Det nytter vel ikke å furte og ikke ta litt innsats? Kan du ikke bare se om du får reservert en kveld? Det er jo noe helt annet enn å drive med tankeløs spilling alene. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Hijacker tråden litt siden vi er samme situasjon: Jeg er en 26 år gammel fyr. Jeg har mye bagasje.. Isolerte meg for 5 år siden og mistet absolutt hele omgangskretsen. Idag har jeg kun min bror og mine foreldrene som jeg regelmessig prater med. Jeg har faktisk ikke en eneste venn jeg prater med. Ikke engang ukentlig eller månedlig. Alle forsvant fra livet mitt den dagen jeg ble deprimert og isolerte meg inne. Vil ikke krype tilbake da disse vennene ikke var gode venner i utgangspunktet. Så hvis dere har tips til aktiviteter, eller facebook-grupper hvor man kan komme i kontakt med folk som også vil ha venner, så blir jeg glad. Jeg bor i Tromsø. Liker fjellturer, fotball (som å se fotball på tv), online gaming på pc, øldrikking/brygging og droneflyving. Er lettere sosialt tilbakestående i enkelte sosiale situasjoner siden jeg nesten ikke har pratet med noen de siste årene. Hender jeg glemmer av ord, sliter med å forme setninger osv. Så må altså trene meg opp igjen på den sosiale fronten. Anonymous poster hash: f7eb0...523 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Om du bor i en stor by så er det sannsynligvis en rollespill-gruppe der. Pen og papir rollespill er en sosial hobby med greie folk. For at rollespillet skal fungere så krever det spillere som er empatiske of uhøytidelige ettersom det ofte er en situasjon hvor man utleverer seg selv. Alle grupper jeg har vært i har bestått av kjekke folk som er lette å komme i snakk med. Jeg vil anbefale det som en arena for å skaffe seg venner. Det er vanskeligere i mindre byer ettersom det er en gammel hobby som få driver med. De fleste spiller med tastatur idag isteden for terninger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Så hvis dere har tips til aktiviteter, eller facebook-grupper hvor man kan komme i kontakt med folk som også vil ha venner, så blir jeg glad. Jeg bor i Tromsø. Liker fjellturer, fotball (som å se fotball på tv), online gaming på pc, øldrikking/brygging og droneflyving. Er lettere sosialt tilbakestående i enkelte sosiale situasjoner siden jeg nesten ikke har pratet med noen de siste årene. Hender jeg glemmer av ord, sliter med å forme setninger osv. Så må altså trene meg opp igjen på den sosiale fronten. Anonymous poster hash: f7eb0...523 Hobbyer og favorittaktiviteter er sikre veier mot gode vennskap. For deg spesifikt: Fjellturer: https://troms.dnt.no/ Drone: https://nb-no.facebook.com/TromsoModellflyklubb/ Fotball, online gaming, øldrikk/brygg: Du vil kunne finne likesinnede i begge ovenstående anbefalinger. Det at du føler deg "tilbakestående", glemmer ord og sliter med setninger osv, er noe du deler med stort sett alle som skal utforske nye vennskap. Du kan riktignok være noe mer var på det m.t.p sykdomsbildet du beskriver. Forsøk å gjøre det lystbetont og gradvis. Innenfor psykologien har man et konsept som kalles gradvis eksponering. En teknikk som kan benyttes i mange sammenhenger. Det går ut på at kan kan trene seg til å takle det meste man frykter og har angst mot. Så lenge man gjør det gradvis og i porsjoner man selv mestrer og opplever overkommelig. Men det koster, på den måten at det vil medføre gjentatte ubehag. Poenget er at når man gjør det gradvis, og over tid, så vil ubehaget man opplever gradvis senkes og på sikt t.o.m kunne gå helt over. Anonymous poster hash: 89c25...35f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå