Stewie2K Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Noen her som vet om det går an å f.eks. bytte ut tysk I+II på vitnemålet med f.eks. spansk I? Må jeg evt. også ta spansk II isåfall i tillegg til spansk I, eller holder det å bare ta spansk II eller spansk I? Jeg hadde forresten ikke språk på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
herbiwere Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Normalt skal det være mulig å bytte, men da må du ha både I og II når du ikke hadde I på ungdomskolen, mener jeg det var? Du kan også ha flere språk på vitnemålet, men alt dette er det kun den enkelte vgs/fylke som avgjør om de kan/vil, for dette må være i samsvar med godkjent timeantall i det faget, det totale for ditt linjevalg, og alle de andre merkelige reglene rundt det der. TL;DR: Anbefaler at du tar en tlf med utdanningsavdelingen i fylket, evt ditt lokale vgs for dette. Du finner alle reglene for føring av vitnemål her: https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/ EDIT: 7.7 og 7.8 forteller litt om hva som gjelder. Endret 27. juli 2018 av herbiwere Lenke til kommentar
Stewie2K Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Normalt skal det være mulig å bytte, men da må du ha både I og II når du ikke hadde I på ungdomskolen, mener jeg det var? Du kan også ha flere språk på vitnemålet, men alt dette er det kun den enkelte vgs/fylke som avgjør om de kan/vil, for dette må være i samsvar med godkjent timeantall i det faget, det totale for ditt linjevalg, og alle de andre merkelige reglene rundt det der. TL;DR: Anbefaler at du tar en tlf med utdanningsavdelingen i fylket, evt ditt lokale vgs for dette. Du finner alle reglene for føring av vitnemål her: https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/ EDIT: 7.7 og 7.8 forteller litt om hva som gjelder. Tenkte jeg slapp å ta et nytt I+II språk med tanke på at jeg allerede hadde I+II på vgs, slik at det på en måte gjorde opp for det jeg ikke hadde på ungdomsskolen hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå