Gå til innhold

[Løst] Feilleveranse blir ikke plukket opp?


Anbefalte innlegg

Vi fikk en feilleveranse av Trademax (utemøbler) den 20. juni, altså over en måned siden. Vi sa ifra samme dagen, og måtte gjennom en runde med fire telefonsamtaler, epost-korrespondanse og klageskjema før vi fikk den riktige møbelgruppen i dag (26. juli, over en måned senere).

 

20. juni fikk vi også beskjed om at leverandøren skulle ringe for å avtale henting av feilleveransen. Har ikke hørt noe siden. Da de leverte de nye møblene nå, ville de heller ikke ha med feilleveransen og sa at de ikke hadde fått beskjed om å plukke opp noe.

 

Merker jeg ikke orker å sitte enda en halvtime på vent for enda en telefonsamtale som ender i "noen tar kontakt med deg" for så å aldri høre fra dem igjen. Men hva gjør jeg med feilleveransen? Det er to STORE esker som nå står veldig i veien på terrassen, og vi har ikke garasje eller noe annet sted å ha dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en feilleveranse fra annen nettbutikk av samme selskap, pakken inneholdt deler av et garderobeskap og veide ca 50 kg. Jeg fikk beskjed om å bare kaste det selv, de "hadde ikke mulighet til å ta med returen med bilen som leverte riktig pakke" dvs gadd ikke betale for returfrakt til lageret i Sverige. Så jeg ville ikke regnet med at de noen gang tar ansvar for å hente dem...

Lenke til kommentar

En kan vel sjekke med forbrukerrådet om hvordan dette bør håndteres.

 

Forståelig nok om en tredjepart som speditør som er leid inn ikke henter noe med mindre de har fått beskjed fra oppdragsgiver, men det høres rart ut å ikke hente feilsendinger for det er jo et rent tap istedet for å få varen ubrukt tilbake og selge den mot å betale for retur.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ringt dem, for da har du ingen dokumentasjon på hva som er avtalt. Send en epost og henvis til tidligere samtaler (da har du skriftlig at du har kontaktet dem tidligere). Gi dem en frist (2 uker?) på å hente varene, og at de ellers vil bli fjernet på deres regning.

 

Dette fungere nok, men jeg ville sjekke med lovverket før jeg kastet noe. I verste fall blir du erstatningspliktig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spørs hvor mye varen koster, da det er dyrt å frakt varen tilbake og putte den tilbake i salg, til redusert pris

Derfor er det ofte billigere å bare la folk få varen

 

 

Alternativt finne en ordre i Norge som skal ha disse varene, og få speditør til å hente hos TS og levere til annen kunde i Norge....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem vil godta levering som er hentet fra en annen kunde?

og det høres uansett ut som like mye arbeid

 

Hvem sier noe om å fortelle kunden det? ;) Og det hadde evt. vært mulig å selge det som "demovare". Tror ikke det er så mye arbeid. Da hadde man løst TSers problem. Selv hadde jeg blitt inderlig forbanna hvis disse eskene ble stående i ukesvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, folkens!
Eskene har dessverre blitt åpnet, da det først var da vi merket at det var feil. Trademax krevde dessuten minst 4 bilder av varene for å i det hele tatt godta reklamasjonsskjemaet jeg sendte. Ellers er de helt ubrukt, og ble pent lagt tilbake i eskene rett etterpå. Jeg tar en prat med Forbrukerrådet nå på mandag og hører med dem, før jeg sender Trademax en e-post :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...