Gå til innhold

Ministeren refser bilprodusentene for å være trege med elbiler

Anbefalte innlegg

Så lenge du gjør andre ting mens du lader så taper du ingen tid. Bare spør resten av elbildisiplene her inne. Du kan jo handle litt, gå på museum eller teater, eller kanskje gå på en restaurant. Med fossilbil så er du i prinsippet låst til pumpa helt til du er ferdig. Det er 3 minutter rett ut av livet ditt som du kunne brukt til mer nyttige ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reiser sørover i Europa noen ganger pr. sommer. Hjemover kjører jeg direkte fra Flensburg og hjem på 12 timer. Hvor lang tid hadde det tatt med en elektrisk bil? Hvor mange overnattinger måtte jeg lagt inn på nevnte strekning! Elbil er ikke for den som kjører bil, kun for matpakketuristene til/fra jobb i Oslo eller lignende!!!!

Ehm, det hadde tatt deg ca 2-3 timer lengre. Så ingen overnatting, i tillegg regner jeg med du stopper for å spise/dobesøk? Da kan en redusere tiden enda mer. Si det "koster" deg 8 timer pr år, det tåler de fleste. Men, det er såklart eget valg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, det hadde tatt deg ca 2-3 timer lengre. Så ingen overnatting, i tillegg regner jeg med du stopper for å spise/dobesøk? Da kan en redusere tiden enda mer. Si det "koster" deg 8 timer pr år, det tåler de fleste. Men, det er såklart eget valg :)

Så jeg ville lett finne et ladepunkt når jeg hadde trang om å gå på dass? Finnes det kart over slike punkter eller er det holdt innafor de inderste sirkler i elbilmafiaen?

Lenke til kommentar

Elbil passer for alle. Det er bare ikke alle som vil innse det.

Jasså, sier du det, ja. Og ditt yrke representerer alle yrker i Norge? Hva med håndverkere som trenger en tilhenger til sager, betongblandere og andre ting og materialer? Eneste el-bilen som kan dra skikkelige hengere er Tesla. Kan du tenke deg hvordan en kan bygge inn reoler og hyller i en Tesla X?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo elementær logikk for enhver elbildisippel. Dette har jeg blitt fortalt gang på gang.

Har man ikke råd til en Tesla så tar man seg en bedre betalt jobb.

Er det for langt til jobben så finner man seg enten en jobb nærmere der man bor eller flytter nærmere jobben.

Har man ikke lademuligheter så ringer man kommunen og ber de sette opp en privat ladepost til deg. Eller man flytter.

Alikevel skal folket på død og liv beholde disse gamle utdaterte fossilpromperne sine. Er godt de blir forbudt nå i 2025. De nye i det minste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo elementær logikk for enhver elbildisippel. Dette har jeg blitt fortalt gang på gang.

Har man ikke råd til en Tesla så tar man seg en bedre betalt jobb.

Er det for langt til jobben så finner man seg enten en jobb nærmere der man bor eller flytter nærmere jobben.

Har man ikke lademuligheter så ringer man kommunen og ber de sette opp en privat ladepost til deg. Eller man flytter.

Alikevel skal folket på død og liv beholde disse gamle utdaterte fossilpromperne sine. Er godt de blir forbudt nå i 2025. De nye i det minste.

Kan du sitere noen på det?;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...