Eriksendrul Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Tittelen sier det meste. Nesten hver kveld sovner jeg til en film eller serie som vises på tv skjerm via pc, så jeg skrudde på slik at den skal gå i sleep mode etter X antall minutter av inaktivitet, Men etter 10-15 min så skrur datamaskinen seg på igjen, uten at noen ting er trykket på eller rørt. Spørsmål nr 2: Er sleep dårlig for maskinen ? Jeg finner ingen tråder om dette på nettet, finner bare ang batteri tid på bærbare maskiner, det jeg har er stasjonær. jeg vet at hibernate kan være litt køddete da det kan fort ta opp en del plass på PC etter en stund, men sleep mode på en stasjonær, kan det føre til noe negativt ? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Kanskje dette kan hjelpe: https://support.microsoft.com/en-us/help/2642531 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Sleep er vel stort sett bare en fordel. Maskinen går i en slags frysemodus, men istedet for å lagre hele minnet til disk blir det lagret i RAM samtidig som maskinen holder seg våken nok til å sjekke om den skal vekkes opp. Dette kan være forskjellige ting. Du kan jo prøve det enkleste som er å legge musen opp ned, ellers er det nok helt greit å bare sette maskinen til hibernate istedet for sleep. Du trenger bare like mye kontinelig plass på disken din som du har minne installert i maskinen. Har du lite diskplass kan du bruke tredjeparts defragmenteringsprogram som kan defragmentere ledig plass i en stor blokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå