Gå til innhold

Huawei kan slå Samsung på målstreken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil jeg ha en fleksibel mobil ?

Fordi du da kan brette den ut og få dobbelt så stor skjermflate. Veldig praktisk for surfing, der man kan ha to "fulle" vinduer oppe samtidig, eller rett og slett mer flate for å se bilder, tekst og tildels video. Video blir da ikke lenger 16:9, 16:10 2;1.

Slipper å ha nettbrett i tillegg.

Lenke til kommentar

Umiddelbart kan det virke som en rar ting å ha fleksibel mobil. Nå tror jeg ikke det er fleksibel mobil som er tanken, det er nok mer å kunne brette skjermen slik at når den brettes ut så vil du gå fra stor mobil/phablet til stor tablet. 

Det har vært mange rare konsepter de siste årene rundt dette med fleksible skjermer. Alt fra mobiler som kan bøyes, til den som kunne rulles sammen som myk taco. Personlig har jeg lite tro på akkurat det, for hva er fordelene? At de tar opp mindre plass kanskje men bortsett fra det er det vel ikke mye å rope hurra for. Eller en bøybar mobil? Vel vi er jo ikke der at vi har bøybar innmat. Hovedkort, batteri etc er ikke jo laget for rulles sammen til en pølse. 

Men en mobil som kan brettes ut  "origamistil" til å få en kjempeskjerm er noe jeg virkelig kunne tenkt meg. Genialt for lesing av lengre tekster, e-bøker, oppgaver som krever litt real estate for å få best flyt. Når drar man tablet'n ut av huset? Nær sagt aldri fordi en må jo likevel ha mobilen og da klarer man seg med den selv om skjermen ennå er liten for endel oppgaver. 

Lenke til kommentar

Jeg tror vinneren kan bli den produsenten som også tar best hensyn til bruken etter kjøp, med oppdateringer, muligheter for å bruke siste Android-versjon etc, og da ikke den produsenten som legger de som har kjøpt deres mobiler i en skuff og bare tenker nye potensielle kjøpere.

Lenke til kommentar

Tror hovedfordelen er at den blir mer fleksibel en glass så den ikke knuser om du mister den i bakken eller presser den hard.

Ikke at du bretter den :)

Ja dette gir en skjerm som er mykere og ripes lettere men dette kan løses med en skjermbeskytter noe som var vanlig tidligere.

Lenke til kommentar

Var nettopp i Bangkok, og der reklamerte de stort med Nova 3i, som kommer i august. Det er en litt større versjon av P20 lite og ser ut som den, men med vesentlig bedre prosessor, ansiktslås, kamera og 6,28' skjerm. Der kostet den rundt 10000 baht, som er ca 2500 kroner. Jeg testet et prøveeksemplar, og for en telefon. Helt super på de viktigste tinga.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...