G Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Da har jeg "småplaget" dem litt. Nummer to av dem mente at å disable printer har hjulpet mange å overkomme problemet i det siste. Så får en se om de får det til på forsøk to Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Sånn skal det se ut. Legg merke til at Restart Later er markert som standardvalget. Sånn skal det ikke se ut: (Bildet er fra Windows 8, men Windows 10 gjør det samme.) Ellers så lurer jeg litt på om Microsoft med Win10 kan komme til å si sånn plutselig, at eh nei din hardware er for gammel. Nå må du nok se deg om etter en ny?Det har de allerede gjort, men da snakker vi foreldede maskiner. (Edit: eller var det med Windows 7?) Edit 2: Det var Windows 7. http://www.osnews.com/story/30513/Microsoft_cuts_off_Windows_7_support_for_older_Intel_computers Microsofts bakoverkompatibilitet er egentlig ganske imponerende. Endret 3. august 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
G Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Ja ja, i natt chattet jeg med 3 indere hos Microsoft. De ga opp. Venter på 2-linje support tar kontakt Edit 4. august:Da fikk jeg en level 2 support. Første som begynte i command prompt av dem. De tidligere level 1 support-konsulentene, gjorde stort sett bare det ordinære windows-brukere ville kunne funnet på å prøve ut. sfc -scannow wmic bios get serialnumber (Han var så innom pc-produsentens side for muligens å sjekke om det er nyeste bios. Jeg kunne jo fortalt han dette, at de sluttet å lage ny bios til dette produktet i 2015 ) kommentar: jeg er ikke durkdreven på windows, men vet at sfc -scannow benyttes for å sjekke om windows systemfiler er herpet elns. Så spurte han om tillatelse til å avinstallere antivirus. appwiz.cpl Og valg av å avinstallere Malwarebytes devmgmt.msc (kikket litt på drivere som de andre level 1 hadde slått av) reboot Åpner så install image av Win10, for å forsøke overinnstallere tenker jeg.. sfc -scannow ga han nok opp, den kom seg aldri forbi 0 % (raskt nok, elns) Hans kommentar: "I'm initiating the installation process in order to check the status of the issue."Så langt så har han ikke gjort noe storveis utover level 1, annet enn å sørge for å ta ruten via avinnstallere AV totalt, med tilhørende reboot, utover hva den ene level 1 konsultenten forsøkte (å disable AV forsiktig, som ikke hadde noen effekt). Dette er nok bare et for sikkerhetsskyld grep foran hvor skoen egentlig trykker (er mine forhåndstanker). Men det kan jo være smart for det. Det er en plage, og ikke nok morro til å dra fram posene med popcorn Selvsagt så hjalp det ikke å avinnstallere AV, kunne anslå det med 99,94 % sikkerhet. Han: "Please allow me 2-3 minutes in order to check our resources."Så prøvde han PC-produsents auto-driver-innstalleringsverktøy. Men den rapporterte 0 nye drivere.Startet WUservices.msc (tror han restartet Windows Installer tjenesten)appwiz.cplHan kikker på WU igjen, og venter antagelig på Feature update to Windows 10, version 1803 Han ble utålmodig rundt 64 - 65 %, og startet Windows Installer-tjenesten igjen, mens WU jobber. Så ikke ut til å forstyrre WU, den tikker videre på 66 % foreløpig. surprise, surprise it crashed gjennom WU som innstalleringsmetode også Så gjør han følgende: rundll32.exe pnpclean.. (noe..) $Windows noe sources$ noe rollback.. (tror ikke den fant path) Inn på PC-produsentens side igjen for å kikke på drivere.. (tror ikke de har utviklet noe nytt den siste timen ) .. Endret 4. august 2018 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 (endret) Ca. 2 min 27 sekunder kommer poenget. Han sier at oppdateringen på Windows 10 tok 1 time på hans maskin https://youtu.be/XijzAE2AiOY?t=121 (bruk lenken over for å spare litt introduksjonstid. Ellers hele samme video her: Endret 12. august 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå