Redaksjonen. Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Denne gangen for å justere utslippene kunstig høyt.Nå mistenkes bilprodusenten for å jukse også med nye utslippstester Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 "...slik at de kan fortsette å selge dieselbiler og forsinke skiftet til elektriske biler" Dette fungerer vel heller motsatt? Folk begynner å bli lei jukset, både pga. forbruk og forurensning, og vil søke mer mot elektrisk. (?) Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Om ikke EU er plenty nok møkka lei juks og egenrådighet fra bilindustrien som det er. Slike arbeidsmetoder øker bare muligheten for å bli umyndiggjort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Sett grensa til 0 og bli ferdig med det. Fossilselskapene er dødsdømt uansett. Like greit å minimere tapene. 6 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Det store, underliggende problemet her er vel at EU-byråkratene (og -politikerne) begynner å innse at de vil få problemer med å nå utslippsmålene de har satt for 2030. Da er det enklest om man skylde på noen andre. 4 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Like greit å minimere tapene. Hvis jeg hadde "tapt" like mye penger som disse "fossilselskapene" faktisk gjør, så hadde ikke jeg klagd. 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Sett grensa til 0 og bli ferdig med det. Fossilselskapene er dødsdømt uansett. Like greit å minimere tapene.Infrastrukturen vår finnes ikke i nærheten av klar til det. Slikt går sakte. Fossilt brensel har nok mange år igjen. 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Infrastrukturen vår finnes ikke i nærheten av klar til det. Slikt går sakte. Fossilt brensel har nok mange år igjen. Å? De aller fleste har infrastrukturen som trengs i det daglige hjemme. For de som ikke har muligheten må en såklart gjøre tiltak. Det er helt klart muligheter for å øke på med elbiler, men folk må legge om vanene sine, lade hjemme og ikke ruge på hurtigstasjonene. Heldigvis bygges det massivt ut om dagen. Men å kutte tvert, det går ikke på grunn av en mengde ting som person økonomi m.m. Lenke til kommentar
Bjørn Tornes Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Bruk engangsavgifter som i Norge som monner, da vil forbrukerne søke mot lav-utslipps biler. Med et så stort marked som Europa, vil fort ting skje. 1 Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Sett grensa til 0 og bli ferdig med det. Fossilselskapene er dødsdømt uansett. Like greit å minimere tapene. De som er "dødsdømt" er vel de som utelukkende satser på EL. Fossilprodusentene går med milliardoverskudd. Jeg har 2 elbiler og har kun hatt EL siden 2018 og ser frem til VW, BMW osv lanserer elbilene de idag bruker overskuddet fra fossilsalget på å utvikle. 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Du vet kravene er "broken" når en blir straffet av å levere gode tall. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Dommedagen for fossilbiler kommer snarere enn vi tror. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Man er ikke mye oppegående hvis man tror bilprodusentene ikke kommer til å utnytte de nye reglene ... Spiller ingen rolle om det er elbil eller vanlig bil. Alle tøyer strikken lengst mulig - i alle bransjer. 5 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 "Dieselskandalen blant europeiske bilprodusenter var en av årsaken til at denne prosedyren ble byttet ut."....Hvilken dieselskandale henvises det til her, og hvilke produsenter var innvolvert? 2 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 De aller fleste har infrastrukturen som trengs i det daglige hjemme. For de som ikke har muligheten må en så klart gjøre tiltak.Tja, her må man se i litt større perspektiv enn kun egen bolig/garasje. Her spiller boligtettheten inn, når nok personer i ett område begynner å lade hjemme så kan det kreve oppgraderinger av strømnettet i området da belastningen på nettet øker. Dette vil nok ta tid og koste en del, avhengig av hvor mye penger og ressurser hver enkelt netteier har. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Å? De aller fleste har infrastrukturen som trengs i det daglige hjemme. For de som ikke har muligheten må en såklart gjøre tiltak. Det er helt klart muligheter for å øke på med elbiler, men folk må legge om vanene sine, lade hjemme og ikke ruge på hurtigstasjonene. Heldigvis bygges det massivt ut om dagen. Men å kutte tvert, det går ikke på grunn av en mengde ting som person økonomi m.m. De som bor i egen frittstående bolig har til dels ting på plass. Hvis de har lagt opp til utelading. Få har det.Så har vi alle som bor i borettslag, leiligheter, hybler og blokker. Så nei, "de fleste" har ikke dette på plass. 5 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Er jo ikke verre enn å flytte til et sted det er lademuligheter. Dette har jo elbildisiplene fortalt oss et utall ganger nå! 3 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Tja, her må man se i litt større perspektiv enn kun egen bolig/garasje. Her spiller boligtettheten inn, når nok personer i ett område begynner å lade hjemme så kan det kreve oppgraderinger av strømnettet i området da belastningen på nettet øker. Dette vil nok ta tid og koste en del, avhengig av hvor mye penger og ressurser hver enkelt netteier har. Ja, elbil er fortsatt elbil med hydrogen som rekkeviddeforlenger. Den konstruerte motsetningen mellom kun batteri og med hydrogen (istedet for for forurensende fosilt) som rekkeviddeforlenger burde gå mot en slutt nå. Mindre effektivt, men med større mulighet for å samle fornybart. Samme kjøre/fyllemønster som fossilt, så man kan få med alle uten en over-oppgradering av el-nettet i boligområder. Og også de som ikke har anledning til å vente på lading eller planlegge kjøring. El-biler/transport er framtiden . Både tung og lett transport. På land og i sjø. Med batteri. Og hydrogen som forlenger der det er nødvendig. Forurensningsfritt og fornybart. Uten behov for juks. Endret 26. juli 2018 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Tja, her må man se i litt større perspektiv enn kun egen bolig/garasje. Her spiller boligtettheten inn, når nok personer i ett område begynner å lade hjemme så kan det kreve oppgraderinger av strømnettet i området da belastningen på nettet øker. Dette vil nok ta tid og koste en del, avhengig av hvor mye penger og ressurser hver enkelt netteier har. Nei, dette stemmer ikke. Folk kjører i snitt <40km pr dag, dette krever 8kWh med energi sånn ca. Bilene står normalt sett i ro 90% av døgnet. Så, det er ikke mye effekt som kreves, det er altså en enorm myte det her. Jeg lader og har alltid ladet på <10A/2,3kW og kjører langt mer enn normalen. En må slutte å spre om seg med denne løgnen, for den stemmer ikke. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 De som bor i egen frittstående bolig har til dels ting på plass. Hvis de har lagt opp til utelading. Få har det. Så har vi alle som bor i borettslag, leiligheter, hybler og blokker. Så nei, "de fleste" har ikke dette på plass. Jo, dette kommer nå som krav til borettslag og sameie. Har alltid bodd i borettslag selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå