TantePose Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har problemer med å komme på nett med ei maskin som kjører Win XP. Maskina har adsl-oppkobling fra Telenor. Jeg har sletta og lagt inn oppkoblinga på nytt. Når jeg går i cmd-promptet, så viser det at jeg får tildelt ipadresse (ipconfig) Når jeg prøver ping www.vg.no så får jeg en feilmelding som sier at det ikke oppnås kontakt. MEN; pinger jeg vg's ip-adresse, DA får jeg kontakt. Når jeg åpner internett, så får jeg feilmeldingen; Error on requested page (eller noe sånn) HVA skal jeg gjøre for at maskina kommer på nett igjen??? Jeg har foreslått at jeg kan reinnstallere alt på datamaskina med gjenopprettdisketten. Det er masse spill på maskina. Maskina er blitt veeeldig treg. Er det noen kloke hoder her som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre??? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 hvordan er det med dns instillingene på maskinen din ... ? Lenke til kommentar
TantePose Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 DNS er avkrysset som automatisk både på bredbåndoppkobling OG lokal tilkobling. Jeg trodde feilen lå i at det i Ethernet tilkobling stod skrevet inn en ip-adr lik 192.168.1.0. Jeg visste at den var feil, så jeg forandra den til 192.168.0.1. Nettverksmaska er 255.255.255.0. Men det rare er at jeg får til å pinge ipadresser når jeg er oppkoblet, MEN adresser er helt umulig. Når jeg prøvde å logge meg på msn, så fikk jeg mld om at Tjenesten ble ikke funnet. Kontroller at du er koblet til internett.. Det må være noe jeg har oversett. Jeg er ikke helt fortrolig med XP, da det er Win2000 som er mitt domene... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvis du skriver ipconfig /all i cmd promptet, så skal det som regel også stå ip adressen til 2 DNS servere. Prøv å ping de. Har du ikke disse, er det problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå