trn100 Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men siden det har med bilradio å gjøre prøver jeg her ;-) Jeg kjøpte et DAB adapter til madammen til jul i fjor av denne typen: https://www.power.no/hoeyttalere-og-lyd/lyd-i-bilen/dab-adapter/pop-your-car-30-in-car-dab-bluetooth-adapter/p-587301/Installasjon gikk knirkefritt og alt funket som det skulle inntil utpå vårparten. Da døde plutselig boksen. Den slo seg på med tenningen, men etter at logoen dukket opp i displayet skjedde ingenting videre og den var helt låst.Tok med enheten til Power som var veldig medgjørlige og ga oss en ny. Pga. varmen trodde vi kanskje at det var årsaken til at den streiket.Den nye ble plugget inn og funket perfekt, i 2 dager, så skjedde det samme igjen?Da problemet var ukjent for Power og service på bilen var nær forestående ba vi bilverkstedet å sjekke om alt var i orden med strømtilførselen fra lighter uttaket og fikk bekreftet at spenning etc. var OK. (Ble byttet dynamo på bilen i fjor)Nytt besøk hos Power som nok en gang ga oss en ny enhet. Denne ble igjen plugget inn og fungerte helt utmerket i ca. 1 uke før det samme skjedde igjen!?Denne gangen var det garantert ikke varmen som var problemet. Vi slo av tenningen på bilen og parkerte ca. 30 minutter, og neste gang vi startet var også det nye adapteret defekt.Noen som har peiling på hva som kan være galt?Bilen skal inn for bytting av fjærer og diverse i løpet av kort tid. Er det andre mulige problemer verkstedet burde undersøke?Takk på forhånd for forslag! :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Dingser for å koble til i en bil bør tåle betydelig avvik fra 12 V før de ryker pga feil spenning. Siden ladespenning er sjekket, er nok spenningen i bilen som den skal være. Da gjenstår to alternativer, så vidt jeg kan se: A: DAB-adapteret fra Power er av elendig kvalitet, og ryker etter kort tid. Bytt til annen type, B: DAB-adapteret tåler ikke at spenningen dropper når bilen startes (pga det store strømtrekket gjennom starteren faller spenningen til ca 9 V når starteren går). Se punkt A for løsning. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg tror også adapteret er av dårlig kvalitet. Selv har jeg hatt 2 POP DAB+ reiseradioer som har sluttet å fungere da de gikk tom for batteri (vanlig AA). Så jeg setter en knapp på B-forslaget til zanta. 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Tusen takk for tilbakemeldinger! Adapteret har jo fått gode kritikker og fungerer flott når det gjør det, men kvalitet over tid kan jo diskuteres.Tar en ny tur til Power, som forøvrig har håndtert reklamasjonene på en veldig god måte! :-) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Tusen takk for tilbakemeldinger! Adapteret har jo fått gode kritikker og fungerer flott når det gjør det, men kvalitet over tid kan jo diskuteres. Tar en ny tur til Power, som forøvrig har håndtert reklamasjonene på en veldig god måte! :-) De har egentlig ikke så mye de skulle ha sagt, men de kunne jo selvsagt forsøkt å slå seg vrange Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) I produkt spesifikasjonen står power source :Car-sigar socket 10V-30V 9V er strengt tatt utenfor spesifikasjon. Og til nærmere 2000,- ser det ut til at dette er av de mere påkostede og dyreste dab adaptere til bil (men det kan jo uansett lide av kvalitets problemer på strøm/lade port) Endret 28. juli 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Det er vel ikke meningen at man skal ta den ut av 12 V-uttaket hver gang man starter motoren? Kan bli litt slitsomt med bil med stopp/start-automatikk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Det er vel ikke meningen at man skal ta den ut av 12 V-uttaket hver gang man starter motoren? Kan bli litt slitsomt med bil med stopp/start-automatikk.Selvsagt ikke Kun opplysning fra produktspesifikasjon Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. august 2018 Forfatter Del Skrevet 12. august 2018 Power bekrefter at det ikke skal være noe problem at man slår av og på adapteret med tenningen, men jeg synes fremdeles det er snodig at jeg ikke finner lignende problemer med dette adapteret noen steder?Har nå sendt en e-post til Sahaga så får vi se hvordan det går!Takk for alle innspill så langt! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Bare for å avslutte denne saken,Fikk en hyggelig tilbakemelding fra Sahaga som ga beskjed om at med alle de problemene vi hadde hatt ville det neppe fungere å installere et nytt POP adapter, så jeg tok med den e-posten til en Power butikk og fikk et nytt trådløst adapter fra en annen produsent som fungerer helt utmerket bortsett displayet i den slår seg av for å spare strøm og ikke viser hvilke låter som blir spilt.Fikk også uten diskusjon mellomlegget tilbake da det nye adapter var noe billigere.Uansett kudos til både Sahaga og Power for utmerket kundeservice! :-) Endret 12. oktober 2018 av trn100 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå