Mannen1 Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Dama mi tok på et salonpass plaster i ca ett minutt. Så fant vi ut at gravide ikke skal bruke det. Og tok det av, og prøvde å vaske av litt. Sterk lukt på det. Hun er snart i gang med tredje trimester. Men fortsatt i femte måned, derav 2.trimester. I 3.trimester skal man ikke bruke det, mens i 2.trimester skal man forhøre med lege før bruk. Vi er vel trygge nå, eller kan dette ha skadet fosteret på noen måte? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 (endret) Mora til en kamerat, ikke bare en faktisk men flere hadde mødre som røyket bortimot en kartong om dagen... Og de lever... Selvfølgelig bra dere er forsiktige og veldig fint at dere tenker på barnet. Fortsett med det, men jeg tror vi flesteparten er skapt for å klare sykdom, krig, sult, forgiftninger i mat og drikke osv... Men jeg må si jeg synes det er fælt med alkoholikere og heroinavhengige som får barn og fører feks abstinenser til barna... Bare unngå å ta slike plaster igjen, men det lille jeg vet så er det ikke mye værre enn en paracet Ibux etc... Endret 25. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 26. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2018 Ok takk for svar. Håper det gikk greit. Hun hadde det på det i ganske kort tid. Toppen et par minutter. Et minutt i følge hun selv. Lurer litt på sjampoer med parfyme under graviditet. Hun bruker define shampo for hårvask og Lano for kroppen. Er dette ok? Hun vasker håret annen hver dag. Define inneholder parfyme da, så jeg er litt skeptisk. Men den er uten parabener. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Ok takk for svar. Håper det gikk greit. Hun hadde det på det i ganske kort tid. Toppen et par minutter. Et minutt i følge hun selv. Lurer litt på sjampoer med parfyme under graviditet. Hun bruker define shampo for hårvask og Lano for kroppen. Er dette ok? Hun vasker håret annen hver dag. Define inneholder parfyme da, så jeg er litt skeptisk. Men den er uten parabener. Hygiene er viktig det også, shampoo har jeg aldri hørt noe rart om.. Shampoer er testet som regel på dyr osv, og man hadde selv blitt dårlig om man brukte en dårlig shampoo.. Har ikke trua på at shampoo går over i blod.. Det eneste jeg har hørt er at noen flasser eller reagerer pga allergi osv.. Endret 26. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Er det ikke enkelte fiskeslag, kjøttpålegg, honning? osv som er viktig? Ikke medium rare biff, eller biff tartar. wow kanskje det er derfor damer har en greie med godt stekt? Endret 26. juli 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 29. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2018 Hygiene er viktig det også, shampoo har jeg aldri hørt noe rart om.. Shampoer er testet som regel på dyr osv, og man hadde selv blitt dårlig om man brukte en dårlig shampoo.. Har ikke trua på at shampoo går over i blod.. Det eneste jeg har hørt er at noen flasser eller reagerer pga allergi osv.. Hvis shampoo ikke går på huden og over i blod, hvorfor er parfyme og leppestift, og diverse kremer skadelige da? Hva med vaskepulver? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Hvis shampoo ikke går på huden og over i blod, hvorfor er parfyme og leppestift, og diverse kremer skadelige da? Hva med vaskepulver? De er da ikke det? Noen reagerer allergisk på noen stoffer i ting som kosmetikk og såper, men det har ingenting med blodet å gjøre. Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 29. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2018 De er da ikke det? Noen reagerer allergisk på noen stoffer i ting som kosmetikk og såper, men det har ingenting med blodet å gjøre. Gravide advares ihvertfall mot noe av dette, men det er omdiskutert hvor skadelig det er. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Gravide advares ihvertfall mot noe av dette, men det er omdiskutert hvor skadelig det er. Veldig mye er omdiskutert, fra kjemikalier til vanlige matvarer. Men en ting vi kanskje kan være enige om er at ting i små mengder ikke er spesielt skadelig. :-) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Hvis shampoo ikke går på huden og over i blod, hvorfor er parfyme og leppestift, og diverse kremer skadelige da? Hva med vaskepulver? Det er allergi, og ja huden blir påvirket.... For de fleste går det greit.. Men dette har med irritasjon å gjøre, det er ikke så mye av det vi bruker som er giftig, det er testet og godkjent av myndighetene... iallefall i Norge... Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Det er allergi, og ja huden blir påvirket.... For de fleste går det greit.. Men dette har med irritasjon å gjøre, det er ikke så mye av det vi bruker som er giftig, det er testet og godkjent av myndighetene... iallefall i Norge... Så dere tror dusjsåpe er helt trygt for gravide. Hun bruker dove såpestykke som hun gnir inn huden med når hun dusjer. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 So what, mye er farlig. Vann er dødelig i store porsjoner som en forfatter sa. Jeg drikker bare vann og alkohol i begrensede porsjoner... Osv. Ikke dusj hele tiden så går det bra, ofte er sånt såpe osv testet på dyr Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 (endret) Dersom vanlig fin Dove Såpe var skadelig for fosteret, så kan du banne på at DET HADDE STÅTT PÅ FLASKEN. Eller såpestykket. Det gjør det på all mat og medisiner... På endel oljer som selges i apotek og helsekost også. Mat feks Svolvær postei, og enkelte salami pølser osv... Det er farlig å leve, og leve må vi til vi dør. Endret 19. august 2018 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Dårlig hygiene er jeg derimot sikker på er skadelig for fosteret. Infeksjoner osv... Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 19. august 2018 Forfatter Del Skrevet 19. august 2018 Hehe takk for ditt engasjement. Så nå at kjøleskapet har stått åpent i flere timer. Altså ikke på hvitt gap, men litt på gløtt. Som indikasjon på nåværende temperatur er Ølen og brusboksene begynte å ha dråper på etikkettene. Men de var fremdeles kalde. Nå tenker jeg først og fremst på resten av matvarene og om de kan ha blitt dårlige av dette? som kan skade fosteret? Tomatpure, yoghurt, leverpostei, ost, melk , grønnsaker osv. Tomatpure ble åpnet forrige uke. Hvor lenge kan den stå før den må spises. Kan den spises lenge etter åpning så lenge den lukter greit? Står på pakningen at holdbarheten er som ferskvare etter åpning. I kategori pesto, tomatsaus, spagettisaus på glass osv. Altså ikke ketsjup som dama mi antok. Og hun har tenkt å spise den imorgen. Lenke til kommentar
tangenfoto Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Jeg lurer egentlig mest på hvordan dama di fortsatt holder ut etter fem måneder som gravid. Vi skal ikke bare slutte å svare dette trollet da dere? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Hehe takk for ditt engasjement. Så nå at kjøleskapet har stått åpent i flere timer. Altså ikke på hvitt gap, men litt på gløtt. Som indikasjon på nåværende temperatur er Ølen og brusboksene begynte å ha dråper på etikkettene. Men de var fremdeles kalde. Nå tenker jeg først og fremst på resten av matvarene og om de kan ha blitt dårlige av dette? som kan skade fosteret? Tomatpure, yoghurt, leverpostei, ost, melk , grønnsaker osv. Tomatpure ble åpnet forrige uke. Hvor lenge kan den stå før den må spises. Kan den spises lenge etter åpning så lenge den lukter greit? Står på pakningen at holdbarheten er som ferskvare etter åpning. I kategori pesto, tomatsaus, spagettisaus på glass osv. Altså ikke ketsjup som dama mi antok. Og hun har tenkt å spise den imorgen. Alle sånne ting kokes eller stekes, du smaker om det er dårlig. Det er rått kjøtt dere skal unngå, samt spekemat osv og honning, for å minimere miljøgifter ikke spis sjømat hver dag, men en to ganger i uka vanlig fisk er ok. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Man kan bli syk av bekymringer også. Jeg er jammen glad for at jeg ble gravid og fødte friske barn før så godt som alt ble farlig å spise og drikke, for ikke å snakke om hygieneprodukter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå