Tinaml Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Hei. Er i en situasjon der jeg har en leileikontrakt for enkeltmannsforetaket mitt som er bundet i 5 år. Ser i ettertid at det hadde vært tryggere om det var på et AS i forhold til konkursrisiko. Huseier er ikke interessert i å skrive om kontrakten til AS, men det ble nevnt for meg at hvis jeg omgjør enkeltmannsforetaket til AS så er det mulig det går automatiskt eller en juridisk rett ? Noen som vet noe om det? Og hva om ASet tar over kontrakten, noe som er en utgang hvis en skal ut av en tidsbestemt avtale er at noen tar over. Er dette en løsning for å få kontrakten over på AS? På forhånd takk! Tina Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Mindre risiko for deg ved konkurs betyr mer risiko for utleier. Selvfølgelig godtar de ikke at du flytter kontrakten over til AS. Omdanning er en skattemessig øvelse og du kan ikke tvinge frem partsskifte på den måten heller. Du kan kanskje fremleie til ASet (hvis ikke du har frafalt den retten i avtalen), men du kommer deg ikke ut av en tidsbestemt avtale på den måten for du er ansvarlig hvis ASet misligholder (det er forskjellen på fremleie og partsskifte). 4 Lenke til kommentar
Tinaml Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Takk for svar, da vet jeg det ☺️ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå