Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Strøm til bilstereo

Anbefalte innlegg

Hei! Har et spørsmål vedrørende installering av båtstereo. Har koblet til subwoofer i bil tidligere så har da såvidt vært borti dette temaet.

Det jeg lurer er at på de aller fleste spillere går det noen ledninger ut som går over til en kloss, eller et adapter eller hva man skal kalle det. Jeg står nå med et batteri og en spiller. Hvordan kobler jeg på strøm og hva trenger jeg. Hva slags strømkabel for eksempel burde jeg ha? Eksempler tas i mot med stor takk. Skal ikke spille store volumene og trenger langt i fra noe kraftige saker. Er snakk om en spiller og 2 høyttalere. 

Når jeg prøver å lete på feks Biltema finner jeg sikringsholdere og sikringer, samt "kit" med relativt tjukke kabler. Hvor kjøper jeg lettest kun rene strømkabler til spilleren?

Det å koble på høyttalere går fint, er kun strøm til spiller jeg klør meg i hue for. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på det elektriske anlegget i båten, hvordan det er mest praktisk å gjøre det.

Strøm finner du typisk i en sikringsboks. Kanskje det der er noen ledige sikringer. I nødsfall kan du kan trekke ny kabel fra batteriet, da må du bruke sikringsholder på ledningen.

Lenke til kommentar

Bare kjøp en rull med vanlig 1.5mm kabel på Biltema. Trenger ikke noe mer.

For å legge til hovedinnlegget, det er jo selvfølgelig en ISO kontakt jeg har. Hva slags vanlig 1.5 mm kabel på Biltema? 

Jeg har ingenting i båten annet enn et batteri, men tenker å sette opp bryterpanel. Uansett må jeg ha kabel. 

Er det bare å nappe ut ledningene fra ISO kontakten og koble disse videre til strøm, jording, signal etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...