LMH1 Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Er lei av dere forsvarer telenor og telia. Begge sa det var umulig å endre fra abonnement til kontantkort eller omvent uten å bytte simkort. Men det er mulig på chilimobil. Handler om heller de ikke vil tilby datapakker en at de ikke kan. Sikkert fordi de tjener mere å være vanskelige. Er vel enklere for ansatte og dyrere for kundene å bytte simkort særlig hos telenor. Bankid fungerte fint igjen så det var ingen problem. Endret 1. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Det er mulig å bytte frem og tilbake mellom abonnement og kontantkort uten å bytte simkort hos både telenor og telia, men kundebehandlerne på 1. Linje får ikke lov til å endre uten simbytte. Det er et regelverk de må forholde seg til som er laget for å respekteres. Årsakene kan man spørre seg selv om, men useriøse? Nope! De driver butikk, enhver som driver butikk så stort må være seriøse. Det tar 2-3 dager å vente på nytt simkort. Bit i deg bitterheten og smør deg med tålmodighet som alle oss andre. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Men jeg ser useriøst på den måten de er vanskelige og dyre, er kun opptatt å gi dårligst tilbud og vanskelig kundeservice. Det er jo lov å drive butikk, men å drive som amentio gjorde før ender med konkurs. Telenor går aldri konkurs fordi de er statseide. Jeg vet lite om det tjedje mobilnettet. Vil de gi bedre konkuranse? Uansett slik telenor i dag mistenker jeg de ikke vil endre noe. De vil alltid være den som gir dårligst tilbud. Håper talkmore\chilimobil og Icenet vil endre markedet på sikt. Men tror mere på chilimobil og icenet. Siden telenor levrandører har samme kontrakt i utgangspunktet det er bare små forskjeller. https://www.ice.no/mobilabonnement/bli-kjent/ problemet er icenet har eget nett og leier telia sitt. Men slik tilbud blir kun utnyttet, da flest sier opp etter 2 måneder, chilimobil er billigere da? Faktisk er talkmore billigere: https://talkmore.no/ får 100 GB til 600 kr. Mens icenet kun 25 GB for 600 kr. Jeg syns det er useriøst, så får dere mener hva dere vil. Det er svært kostbart for oss å inkludere store datapakker i utlandet, derfor har vi satt en grense på 12GB for å kunne holde prisen så lav som mulig. Slikt sier de fleste også, men sannheten er noe annet. prisene varier fra land til land. Problemet er vel heller at kundene må kjøpe fra landet ellers tjener ikke levrandøren penger? Noen som kan bevise det er dyrere å kjøpe simkort i utlandet i norge? Er det billigere med datapakke i utlandet en i norge tjener levrandøren penger på det. Endret 1. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Hva spør du egentlig om nå? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Du ser jo den de frekke kundene som utnytter tilbud er de smarte men de gode kundene som betaler dyrt er det levrandørene ønsker? Hvorfor vil da ikke levrandørene samarbeide og lage flest mulig tilbud? For syns det er slik i mobilmarkedet man må være egoistisk for å få god avtale. Telelevrandørene tenker kun ting skal være enkelt å tjene mest mulig penger. Hadde de tenkt å gjøre det enklest og billigst mulig for kundene hadde vi sluppet å bytte levrandør. Men spørs hvor enkelt det er å forklare dere det. Endret 1. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Lønner seg sjelden å være trofast kunde, det gjelder over alt. Om jeg skal reklamere for et kontantkort, så må det være det fra den Kroatiske operatøren Bonbon, Der får du 6GB for ca 80 Nok som du kan bruke i hele EU/EØS, data rollover dersom du ikke bruker opp alt, og kan enkelt lades med norske bankkort. Nettsidene er bare på kroatisk, men Google Translate gjør nytten. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 Men så er vel problemet angående misbruk, muligens det funger 1-2 måneder men roadming har en del kunder fått problemer hvis de flytter til et annet land kan man ikke være i landet så mye ellers slutter datapakkene å fungere. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Har ikke hatt noen problemer ennå, har 4 aktive kort pr. i dag, et i telefonen, og de tre andre benyttes i routere. Virker både på Telia og Telenor sitt nett, strupet på 75 Mbit/s download da, men det holder for meg. Det første kortet har vært aktivt fra april, og har vært fylt opp flere ganger pr. mnd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 Så du får ladet opp telia\telenor sitt simkort? Eller hvordan får du simkort? Hvis det var slik ville nok sidene vært på engelsk og man betalte med euro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Man lader jo opp sitt utenlandske simkort på de utenlandske sidene. De fleste av oss kan flere språk enn norsk, vi kan også bruke translate/ordbok. Forøvrig er utenlandsreiser svært vanlig og man kan kjøpe simkort på reisene. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Sim Så du får ladet opp telia\telenor sitt simkort? Eller hvordan får du simkort? Hvis det var slik ville nok sidene vært på engelsk og man betalte med euro. Simkortet får du enten sendt til et EU-land (f.eks Sverige) direkte fra Bonbon, eller får noen som er på ferie i Kroatia til å kjøpe med til deg. Det siste alternativet er eBay. Nettleseren Chrome oversetter de kroatiske nettsidene til norsk/engelsk uten problemer. Selve påfyllingen er ikke vanskeligere enn hvilket som helst annet kjøp på nettet. Anbefaler dog at man har ganske stålkontroll på forbruket da forbruk over det som er inkludert i pakkene er ganske dyrt. Jeg løser dette ved at jeg ikke har penger på simkortet, så når det er tomt så er det tomt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå