Gå til innhold

Talkmore og Djuice (Telenor useriøse)


Anbefalte innlegg

Har noen andre forslag til annet telenor levrandør som er mere seriøse og billigere?

 

Talkmore og djuice bør man vertfall styre lang unna på pris og support.

Ingen deler er særlig bra.

 

spurte flere ganger priser og datapakker for kontantkort de har bare små datapakker, og de sier det er makspris 50 kr per dag og man kan bruke 9.5 GB på 2 dager.

 

Testet ut dette  brukte 170 kr for 8 kr per megabyte, så sier seg selv de er useriøse og uærlige.

 

Vet det finnes telepol og komplettmobil men tviler på de gir særlig bedre betingelser.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen andre forslag til annet telenor levrandør som er mere seriøse og billigere?

 

Talkmore og djuice bør man vertfall styre lang unna på pris og support.

Ingen deler er særlig bra.

 

spurte flere ganger priser og datapakker for kontantkort de har bare små datapakker, og de sier det er makspris 50 kr per dag og man kan bruke 9.5 GB på 2 dager.

 

Testet ut dette  brukte 170 kr for 8 kr per megabyte, så sier seg selv de er useriøse og uærlige.

 

Vet det finnes telepol og komplettmobil men tviler på de gir særlig bedre betingelser.

For det første: Djuice eksisterer ikke lenger ...

 

Det er mulig med "ekstra data" i 30 dager til abonnementet "Forhåndsbetalt" hos Talkmore, det er ikke helt tydelig på sidene deres.

Om pakkene er store nok til ditt behov vet jeg ikke.

Har selv en pakke som varer i 30 dager, disse finnes i størrelsene 1, 3 og 10 GB.

Antar at det ikke er rollover på disse.

Fikk support til å legge til pakken, men skal være mulig å bestille via SMS.

 

De har også "ekstra data hver måned", 5 og 10 GB med rollover.

Om disse kan legges til på abonnementet "Forhåndsbetalt" vet jeg ikke.

 

Sjekk ut https://talkmore.no/tjenester/ekstradata , pust dypt, fokuser og send en presis e-post til kundeservice, så får du nok svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Djuice har jeg dårlige erfaringer med. Jeg hadde et abonnement med "mye" data på den tiden.

Et abonnement med 4 GB +1 +5 i månedtlig datapakke.

Dette regnestykket ble tydeligvis for vanskelig for Djuice sine servere, så de skrudde automatisk ned hastigheten til dialup-hastighet etter 4 GB.

Jeg kunne ikke ringe dem og be dem rette feilen, for dette skjedde selvsagt utenom åpningstidene, for eksempel når jeg jobber skiftarbeid om natten, og vil streame youtube på mobilen.

 

De svarte ikke på mail. Trodde vel jeg var en sånn kravstor kunde som tar feil.

De blokkerte support-sampaler fra mobil. Kunne ikke ringe em på et gratisnummer. Måtte ringe dem på et femsifret teletorg-nummer.

Selv om jeg har rett, må jeg betale minuttpris for å forklare meg. Og de er ekstremt trege i oppfattelsen.

 

Da de endelig hadde innsett at jeg hadde rett, og deres datasystemer hadde strupet hastigheten etter fire GB når jeg betalte for 10, ettergav de 300 kroner i fremtidige regninger.

 

Takk.

Jeg hadde allerede brukt minst like mye på datakvoter for å skru opp hastigheten, pluss minst like mye i minuttpris i telefonen. De var vanvittig trege i oppfattelsen. De trodde jeg måtte ha tatt feil av 4 og 10 gigabytes.

 

Jeg forlot Djuice.

Djuice er det samme som Telenor, bare at Telenor har forlatt dette datterselskapet til fordel for nye satsinger som Telenor Yng.

 

Mitt råd er å unngå alt som lukter av Telenor.

Deres support er elendig. De er ikke høflige, de antar automatisk at kunden tar feil, og de har alltid jumboplassen i pris/kvalitet.

 

Jeg er mer tilbøyelig til å anbefale Telia.

Deres nettsider gir god support. Du slipper å ringe dem. De har chat i nettleseren. Nesten som MsN eller IRC.

Ingen minuttpris mens du chatter med dem, og du kan snakke med dem om alle tenkelige (telefon-relaterte) emner. Og de er høflige.

Telia er gull-standarden innen support.

 

EU-regler har omsider gjort at Telenor ikke kan kreve minuttpris for support ved å blokkere sitt vanlige telefonnummer og tvinge deg til å ringe et femsifret nummer. Men holdningen deres er den samme. Du må fortsatt ringe for å få support.

 

Om du er en sånn kunde som regelmessig trenger support, enten feilen skyldes operatøren eller ditt eget utstyr, tror jeg Telia er det beste for deg. Telia bryr seg om kundene sine, og har utmerket service i chatten på nettsidene sine.

 

Om pris er viktig, bør du vurdere ICE.

Men alt avhenger av hvor stor datakvote du mener at du trenger.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
De har også "ekstra data hver måned", 5 og 10 GB med rollover.

Om disse kan legges til på abonnementet "Forhåndsbetalt" vet jeg ikke.

 

Sjekk ut https://talkmore.no/tjenester/ekstradata , pust dypt, fokuser og send en presis e-post til kundeservice, så får du nok svar.

Da må jeg oppgradere avtalen til f.eks 1 GB per måned å betale 80 kr per måned.

Hva hjelper det når jeg kun trenger det 2 dager? Jeg vil kun kjøpe 1-16 GB i to dager men det var ikke mulig.

Snakk om frekke telenor folk.

 

Heldigvis innrømmet de det er feil jeg skal betale over 50 kr per dag. Og fikk igjen det jeg brukte opp.

Men usikkert de hadde hjelpet meg hvis jeg lagt til 1000 kr og brukt opp det.

 

Er også problemet med slike datapakker så fort man er over grensen blir det dyrt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei fikk bekreftelse fra telia:

https://telia.no/privat/kontant/smart-kontant

 

SMART Kontant 1-3 døgn kunne kjøpes hvis man er telia kunde for en kort periode.

Desverre har ikke telenor slikt.

 

Fikk bekreftet telia har dårlig 3g\4g dekning på fjellet.

Så telenor er bedre der.

 

happybytes.no er dårlig kjøp 149 kr for 1 GB data.

Talkmore tilbyr 1 gb til 79 kr ved å månedlig betaling.

 

Telia er best\chilimobil er bedre men dekningen er ikke god uten for store byer og langt inni skogene.

Slik er det også i sverige sies det langt dårligere mobildekningen telia har ingen planer å gjøre endringer sies det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Man får ingenting gratis her i verden! Selvnikke en gang luft, bare kjøp en pose potetgull.

 

OP: Hvis du forventer et godt kjøp når du går for kontantkort, må du tro om igjen. Løsvektprisene der er horrible uansett operatør, uansett nettverk. Skal du gå for en operatør du kan sikre deg flat fast månedlig sum i abonnementet, anbefaler jeg komplett mobil. De leier his telenor, og du kan ved aktivering av abonnementet, aktivere u13, som i praksis stopper ALT av potensielle ekstra utgifter. Uansett hva det er. Ulempen er dog at du kun får brukt telefonen i norge. De har også mulighet for datakontroll, som er nesten det samme. Bare på data.

 

Spesialnummer, overtaksterte sms utover bruk i eu/eøseu+ koster flesk. Men ta nå for guds skyld en avgjørelse du kan leve med. Du har jo mast om abonnementer, priser og dekning i månedsvis uten å ta til deg tips, råd og info fra andre brukere i forumet her.

Lenke til kommentar

Man får ingenting gratis her i verden! Selvnikke en gang luft, bare kjøp en pose potetgull.

 

OP: Hvis du forventer et godt kjøp når du går for kontantkort, må du tro om igjen. Løsvektprisene der er horrible uansett operatør, uansett nettverk. Skal du gå for en operatør du kan sikre deg flat fast månedlig sum i abonnementet, anbefaler jeg komplett mobil. De leier his telenor, og du kan ved aktivering av abonnementet, aktivere u13, som i praksis stopper ALT av potensielle ekstra utgifter. Uansett hva det er. Ulempen er dog at du kun får brukt telefonen i norge. De har også mulighet for datakontroll, som er nesten det samme. Bare på data.

Nei er ikke snakk om få ting gratis kunne klage på priser på sjokolade på fjellet. F.eks en sjokolade koster 30 kr f.eks smil.

Det jeg irriter meg mest over er man må tegne avtale f.eks må kjøpe sjokolade hver dag hele måneden eller ikke. Det ville vært ulovlig men ikke for telelevrandørene. Man slipper å kjøpe 1 måned hotelromleie kan velge dagspris.

Man får ikke velget selv når man trenger data.

Det er jo også negativ for telenor fordi da tjener de ikke penger.

Riktignok var jeg heldig som slapp å betale 160 kr per dag siden det skal være maks 50 kr per dag.

Men er prinsippet som teller.

 

Men største problemet er man ikke får valg.

Med mobil abonnement der man betaler fast sum per måned har også ulempe ved overbruk eller man ikke kan sikre seg mot langt høyere utgifter. Særlig roadming i båter og fly. De sier de har  maks 500 kr per dag men i praksis tror jeg de legger skylden på brukerne som misbruker avtalen. Husk kontantkort er egentlig for folk under 18 år. Eller de som ikke har god økonomi for å kjøpe dyre ting. Mye gjeld.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dere må gjerne mene hva:

https://www.nrk.no/norge/dette-er-saken-mot-telenor-1.14093513

Hva dette vil ende med høyere priser på grunn av da må staten dekke utgiftene gjennom kostnadene?

For man ser jo det på strømlevrandører salg av strøm til utlandet øker prisene og digital strømmåler.

 

Siste ting jeg irriter meg over man kan ikke reise til et sted kjøpe 16 GB datapakke for en kort periode f.eks hvis telia eller icenet ikke har dekning. Det er idiotisk å ha 2 telefonavtaler og betale 300-500 kr måneden + coax + icenet mobil bredbånd kun for å være sikret å ha nok data.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da må jeg oppgradere avtalen til f.eks 1 GB per måned å betale 80 kr per måned.

Hva hjelper det når jeg kun trenger det 2 dager? Jeg vil kun kjøpe 1-16 GB i to dager men det var ikke mulig.

Snakk om frekke telenor folk.

 

Heldigvis innrømmet de det er feil jeg skal betale over 50 kr per dag. Og fikk igjen det jeg brukte opp.

Men usikkert de hadde hjelpet meg hvis jeg lagt til 1000 kr og brukt opp det.

 

Er også problemet med slike datapakker så fort man er over grensen blir det dyrt.

 

Mulig jeg er litt dårlig å kommunisere.

 

Talkmore har to alternativer når det gjelder "tidsspennet" på datapakkene.

"Ekstra data i 30 dager" og "Ekstra data hver måned".

 

For meg ser det ut som om "ekstra data i 30 dager" kan være et alternativ for deg, avhengig av hvor store pakker du trenger.

Disse pakkene er gyldig fra (aktiviserings-)dato og 30 dager framover og bestilles via SMS (eller support kan legge pakken til for deg).

Så om du vet at du vil ha behov for 1, 3 eller 10GB i to dager, 14 dager, 30 dager, så bestiller du det antall GB du har behov for.

Har du behov for mer data, bestiller du en pakke til via SMS.

Og det er selvfølgelig forbanna irriterende å bli flådd den måten om du har behov for mye data.

10GB koster deg 299. 3GB koster 139.

Har som sagt bestilt 3GB nylig og det funker som fjell, også i Sverige.

(Sånn sett er i grunnen Talkmore forhåndsbetalt relativt greit om man ringer/melder lite).

 

"Ekstra data i 30 dager" er ikke det samme som "ekstra data hver måned".

"Ekstra data hver måned" er gyldig fra den første dato til den siste dato i en kalendermåned.

Antar at disse automatisk forlenges og må evt avbestilles. Er også litt usikker på om disse kan kombineres med Forhåndsbetalt.

 

Ellers kan du jo vurdere mobilt bredbånd.

Hos Talkmore kan dette "fryses" når du ikke har behov for det lenger.

En stor ulempe med Talkmore sitt er at det kun kan brukes i Norge.

Og at du vil trenge en miniruter/anna telefon/dualsim.

 

Ble mye PR for Talkmore dette kanskje, men nei, jeg er ikke ansatt i TM eller Telenor.

Har vært innom de fleste operatørene og har pt abonnement hos Talkmore og Telia.

Lenke til kommentar

 

Antar at disse automatisk forlenges og må evt avbestilles. Er også litt usikker på om disse kan kombineres med Forhåndsbetalt.

Ja det er det som er problemet.

Må tegne løpene avtale, kan ikke kjøpe datapakke når jeg trenger det.

Derfor har jeg kontantkort fordi da kan jeg betale etter behov og kjøpe datapakke når jeg trenger det.

Istedenfor må jeg kjøpe også si opp avtalen som er ektra tungvint.

Fikk informasjon det er også begrenset på talkmore\telenor man kan kun bruke 1 GB per dag også. Hvis ikke kundeservice tar feil og hastigheten blir dårligere. Så å trenge datapakke 2 dager finnes det ingen alternativ. Og det tar 1 dag å bytte ergo har en dag gått kun på å endre avtalen. Man må jo planlegge ferien ellers går den til helvete.

 

Problemet er også man ikke kan sette opp velge (Datapakke) eller priser 2 kr per mb er dyrt.

Ville vært bedre ordning om man betale 100 kr per GB. Men desverre ikke mulig. Istedenfor må man betale 2000 kr for 1 GB. Som sier litt hvorfor ting blir dyrt og vanskelig. Telenor lever i steinalderen. at det kostet det i 2000 tallet sier litt da mobildata ikke var vanlig men nå burde det ikke være slik. Man får jo halv pris hos telia.

 

Som du sikkert vet er mobil bredbånd samme problem.

Hadde det bare å vært å kjøpe en gang en datapakke til en pris hadde jeg vært fornøyd.

Men må bytte avtalen som tar tid og tungvint.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja det er det som er problemet.

Må tegne løpene avtale, kan ikke kjøpe datapakke når jeg trenger det.

Derfor har jeg kontantkort fordi da kan jeg betale etter behov og kjøpe datapakke når jeg trenger det.

Istedenfor må jeg kjøpe også si opp avtalen som er ektra tungvint.

Fikk informasjon det er også begrenset på talkmore\telenor man kan kun bruke 1 GB per dag også. Hvis ikke kundeservice tar feil og hastigheten blir dårligere. Så å trenge datapakke 2 dager finnes det ingen alternativ. Og det tar 1 dag å bytte ergo har en dag gått kun på å endre avtalen. Man må jo planlegge ferien ellers går den til helvete.

 

Problemet er også man ikke kan sette opp velge (Datapakke) eller priser 2 kr per mb er dyrt.

Ville vært bedre ordning om man betale 100 kr per GB. Men desverre ikke mulig. Istedenfor må man betale 2000 kr for 1 GB. Som sier litt hvorfor ting blir dyrt og vanskelig. Telenor lever i steinalderen. at det kostet det i 2000 tallet sier litt da mobildata ikke var vanlig men nå burde det ikke være slik. Man får jo halv pris hos telia.

Jeg tror jeg gir meg foreløpig .... henter litt styrke og motivasjon ....

 

Men det skal i utgangspunktet være mulig å få til det du vil med Forhåndsbetalt hos Talkmore, avhengig av hvor stor pakke du trenger/hvor mye du er villig å spandere. Jeg har gjort det selv, for pokker.

 

Ser at det kanskje kan være en liten detalj som har betydning.

Det måtte en kredittvurdering til for å kunne bestille via SMS såvidt jeg husker, eller kanskje det var for aktivisering av bruk i utlandet ...

Du trenger selvfølgelig ikke å svare, men du går gjennom nåløyet med tanke på en kredittvurdering?

Lenke til kommentar

Ja, har avtale hos chilimobil, den er langt bedre fridata til 400 kr.

Men problemet med sikt er man ikke får maks beløp man kan bruke. Ergo derfor ønsker jeg ikke det.

Telia dekningen var dårlig så det var ikke alternativ. Samme med icenet.

 

Det er bare 2 problemer, får ikke bestilt enkel gang uten autofornyelse.

Og det som står hvis det mangler dekning blir man ikke fakurert er garatert tull.

Fordi vi vet 50 KR per dag grensen ikke funger. De ønsker kun å tjene mest mulig. Derfor sier de lovnader og man må klage for å få fikset problemet.

At man glemmer å si opp er ikke talkmore sin feil.

 

Nå kan du med Talkmore Forhåndsbetalt kjøpe ekstra datapakker, slik at du har en fast mengde du kan bruke hver måned.  
Du kan velge mellom 200 MB, 500 MB og 1 GB i måneden, og kan bruke av dataen både i Norge og EU/EØS. Trygt og rimelig!

 

 

Mer data? Bruk Mine Sider eller Talkmore-Appen Du kan enkelt aktivere tjenesten under 'tjenester' på Mine sider eller i Talkmore-Appen.
Tjenesten er løpende, til du selv velger å deaktivere igjen.


Gjenværende data? Gjenværende datatrafikk fra forrige måned vil bli overført til neste måned. Les om Data rollover.

Ingen overfakturering! Datapakkene gjelder fra 1. - 31. i måneden og blir automatisk fornyet hver måned. Har du ikke dekning, vil tjenesten automatisk opphøre og du vil ikke bli fakturert i ettertid.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja, har avtale hos chilimobil, den er langt bedre fridata til 400 kr.

Men problemet med sikt er man ikke får maks beløp man kan bruke. Ergo derfor ønsker jeg ikke det.

Telia dekningen var dårlig så det var ikke alternativ. Samme med icenet.

 

Det er bare 2 problemer, får ikke bestilt enkel gang uten autofornyelse.

Og det som står hvis det mangler dekning blir man ikke fakurert er garatert tull.

Fordi vi vet 50 KR per dag grensen ikke funger. De ønsker kun å tjene mest mulig. Derfor sier de lovnader og man må klage for å få fikset problemet.

At man glemmer å si opp er ikke talkmore sin feil.

 

Jeg har to abonnementer av typen "Forhåndsbetalt" hos Talkmore.

Det ene er akkurat nå i bruk i Sverige.

Med pakken "ekstra data i 30 dager" på 3GB til kroner 139,00 som det er behov for i perioden ca siste dager av juli til ca midten av august.

Brukes ikke av meg, men har fått bekrefta at dette funker problemfritt.

 

 

Jeg foreslår at du sender sånn cirka følgende e-post til kundeservice hos Talkmore:

 

Hei

Jeg har abonnementet Forhåndsbetalt.

Jeg har behov for 16GB (xGB) data fra og med 32. augvember til max 43. septober.

Kan dette ordnes med "ekstra data i 30 dager"?

Hvor mye vil det koste meg?

Hvor mye vil det koste for alternativt 15GB? (osv)

Kan jeg bruke det i utlandet (hvis du har behov for det - abonnementet må aktiviseres for utenlandsbruk i så fall)?

Hvordan bestiller jeg det/Kan dere legge det til for meg?

Må jeg avbestille det dersom det ikke skal forlenges?

 

Og eventuelt andre lure spm jeg ikke kommer på i farta.

Men ikke nevn forhold som overhode ikke er relevante for akkurat ditt behov.

Det er f.eks. ikke særlig dekning på Mars og hvis du ikke skal til Ytre Mongolia eller hvis tante hadde hatt baller så hadde hun vært onkel ....

 

Send en e-post, ikke ring. Det er mye greiere å få det skriftlig.

Enklere å oppklare misforståelser og få klarere svar.

Så kan du også få hjelp til evt språkproblemer.

Trekk pusten dypt når du får svar og les det nøye,

men ikke les det som fanden leser bibelen.

Lenke til kommentar

Det kan vel tenkes at det er TS som stiller noe urealistiske krav, og når leverandør ikke kan tilfredsstille disse, så er det selvfølgelig leverandør det er noe galt med...

Det var samme sak med roadming for en del år siden var for dyrt for kundene å måtte betale for flere levrandører for telefonregningene i utlandet men det har blitt mye bedre. Så ser ikke hvorfor det ikke er umulig å tilby datapakke istedenfor pris per mb.

 

Man ser jo nå som prisene er billigere er det flere som bruker mobilen i utlandet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Så ser ikke hvorfor det ikke er umulig å tilby datapakke istedenfor pris per mb.

 

Det er ikke umulig - det er bare ikke et stort marked for kontantkort, og operatørene foretrekker tilbakevendende inntekt, og gir derfor bedre priser på abbonement. Derfor har folk stortsett abbonement. Det er enkle økonomiske årsaker bak det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...