MegaMann2 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Eller "wi-fi" som ungdommen kaller det nå til dags. WiFi eller 802.11 har ingenting med ethernet å gjøre, derfor er det rart å kalle det "Trådløst Ethernet". 1 Lenke til kommentar
TG- Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 - og hvis de først bytter fra fra DAB til FM igjen, krever vi å få tilbake Ti i skuddet og Lodin Aukland igjen, vi vil ha svart-hvitt på TV- og rør - Ikke den flatskjermgreia, man ikke kan ha blomsterpotte på! -for dette ER et eldreopprør eller? ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Er ikke problemet med blomsterpotter løst enda? Synes jeg såg vinkelknagger man kunne montere bak på TV'en så man fikk ei hylle å putte potta på. 3 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Er ikke problemet med blomsterpotter løst enda? Synes jeg såg vinkelknagger man kunne montere bak på TV'en så man fikk ei hylle å putte potta på. Med en nydelig heklet duk under. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Naturligvis. Det fikser mor 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Ok, der var emnet utdebattert forstår jeg Supert! 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Kanskje ikke, men det er fremdeles et vanlig brukt begrep blant oss oldiser. Og med tanke på at all digital radiokommunikasjon (inkludert DAB) bruker frekvensmodulering, så var moteksempelet ditt særs dårlig valgt. Ærlig talt, hvis du ikke tåler å ta feil, så får du finne deg et annet sted å være småkonge. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Eller "wi-fi" som ungdommen kaller det nå til dags. Da er det håp for ungdommen. De som surrer med "trådløst ethernet" er nok litt dårligere stillt... 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) WiFi eller 802.11 har ingenting med ethernet å gjøre, derfor er det rart å kalle det "Trådløst Ethernet". For all del. Jeg antar det er et begrep som oppstod når: a) WLAN var rimelig nytt b) Lokalt nettverk var synonymt med Ethernet siden "Trådløst lokalt nettverk" ikke ruller så lett av tungen. Endret 28. juli 2018 av Sutekh Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg hørte på mobilradio over 4G-nettet i bilen siden før DAB ble lansert og det gjør jeg fortsatt. Bygg om disse DAB-senderne til 4G og gi nye biler strømmemulighet via 4G integrert i bilen. Dette vil gi en smertefri overgang til et heldigitalt og enhetlig radiosystem. 2 Lenke til kommentar
Kristian Brandser Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Og jaggu krevde ikke Senterpartiet at senderene skulle skrus på igjen da også: https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Referater/Stortinget/1994-1995/950201/ordinarsporretime/18/ Takk for innsiktsfullt innlegg. Og relevant dokumentasjon ?. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Interessant DAB-artikkel fra Forskning.no, 20. juni 2018: https://forskning.no/media-teknologi/vil-nettradio-drepe-dab/258116 Endret 31. juli 2018 av G Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Det er ikke noe i veien med DAB dekning...har hatt DAB i bil siden 2002, ny bil i 4 og et halvt år. Dekning overalt . Men må ha riktig antenne, og lære seg å bruke DAB radioen. Jepp, sålenge du kun bruker bilen inne et gitt område så fungerer det stort sett. kjøret senest i går ned i en grop/dalføre med vegetasjon på begge siden og utrolig nok så forsvant DAB-signalene og dette i tettbebyggelse i østfolddistriktet. Og ja jeg har riktig montert utstyr og ekstern antenne av anbefalt type. Tydeligvis ikke. Nå har jeg bod i Østfold i over 3 år...og kjørt på mange rare veier....og har aldri hatt noen problemer med dekning. Så du bør nok ta en tur til den som monterte antenna di.... Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 kostet mer å slå på FM nettet enn å heller gi en DAB-radio til alle nordmenn som ikke har dette Men vi vil ikke ha DAB! Vi vil ha noe som fungerer! FM funket som en kule! Selvfølgelig fantes huller i dekningen der også, men de var veldig få, og man kunne ofte høre nyhetene gjennom skurringen likevel. DAB er så dårlig at jeg har gitt opp. De alle fleste tunneler og grisgrendte strøk har null til 10% lyd. Resten av tiden: Total stillhet. Få vekk dritten og skru på igjen FM i de få årene som gjenstår til alle lytter nettradio via 5G. Har du adapter som du har montert selv? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Så du bør nok ta en tur til den som monterte antenna di.... Du burde ikke slutte dagjobben din for å begynne med 800-tjeneste, fjerndiagnosen din er helt feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå