Gå til innhold

Sp krever at FM-nettet skrus på igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- og hvis de først bytter fra fra DAB til FM igjen, krever vi å få tilbake Ti i skuddet og Lodin Aukland igjen, vi vil ha svart-hvitt på TV- og rør - Ikke den flatskjermgreia, man ikke kan ha blomsterpotte på!

-for dette ER et eldreopprør eller? ?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke, men det er fremdeles et vanlig brukt begrep blant oss oldiser.

Og med tanke på at all digital radiokommunikasjon (inkludert DAB) bruker frekvensmodulering, så var moteksempelet ditt særs dårlig valgt.

Ærlig talt, hvis du ikke tåler å ta feil, så får du finne deg et annet sted å være småkonge.

Lenke til kommentar

WiFi eller 802.11 har ingenting med ethernet å gjøre, derfor er det rart å kalle det "Trådløst Ethernet".

For all del.

Jeg antar det er et begrep som oppstod når:

a) WLAN var rimelig nytt

b) Lokalt nettverk var synonymt med Ethernet

siden "Trådløst lokalt nettverk" ikke ruller så lett av tungen.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien med DAB dekning...har hatt DAB i bil siden 2002, ny bil i 4 og et halvt år. Dekning overalt .

Men må ha riktig antenne, og lære seg å bruke DAB radioen.

Jepp, sålenge du kun bruker bilen inne et gitt område så fungerer det stort sett. kjøret senest i går ned i en grop/dalføre med vegetasjon på begge siden og utrolig nok så forsvant DAB-signalene og dette i tettbebyggelse i østfolddistriktet.

Og ja jeg har riktig montert utstyr og ekstern antenne av anbefalt type.

Tydeligvis ikke. Nå har jeg bod i Østfold i over 3 år...og kjørt på mange rare veier....og har aldri hatt noen problemer med dekning. Så du bør nok ta en tur til den som monterte antenna di....

Lenke til kommentar

kostet mer å slå på FM nettet enn å heller gi en DAB-radio til alle nordmenn som ikke har dette

Men vi vil ikke ha DAB! Vi vil ha noe som fungerer!

FM funket som en kule! Selvfølgelig fantes huller i dekningen der også, men de var veldig få, og man kunne ofte høre nyhetene gjennom skurringen likevel.

DAB er så dårlig at jeg har gitt opp. De alle fleste tunneler og grisgrendte strøk har null til 10% lyd. Resten av tiden: Total stillhet.

Få vekk dritten og skru på igjen FM i de få årene som gjenstår til alle lytter nettradio via 5G.

Har du adapter som du har montert selv?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...