Prince_ Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Hei, Har skiftet kjølepasta på MSI GE40, men har ikke skiftet thermal pads (usikker på hva det kalles på norsk). Dette er en 5 år-ish gammel laptop, og jeg har jevnlig skiftet kjølepasta, men ser nå at "thermal pads'a" er slitt og jeg antar de er en stor flaskehals i kjølesystemet. Kjører tunge program, så laptopen er i lengre perioder rett under 90c, med maks temp på 94c i hwmonitor. Skal også oppdatere bios til siste versjon. Problemet er at jeg ikke har peiling på hva jeg skal kjøpe. Hvor tykke de kan være etc. Er dette noe som er universalt på de fleste laptoper? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Thermal pads kommer i forskjellige tykkelser, så ikke noe universelt. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 25. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2018 Hvordan kan jeg finne ut hvilke jeg skal kjøpe til min laptop? De som er på er såpass sammentrykket at jeg ikke kan anslå hvor tykke de var i utgangspunktet Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Jeg vet dessverre ikke. Hvis du holder til i Oslo kan du forsøke å dra innom Digital Impuls for å høre om de kanskje har noen råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå