Svein M Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Dette er det rimeligste 1070Ti på prisjakt nå til kr 4931: Palit GeForce GTX 1070 Ti Jetstream HDMI 3xDP 8GB Det er vel et bra kort. https://www.prisjakt.no/category.php?m=s332439221&o=produkt_pris_inkmoms Endret 26. juli 2018 av Svein M Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 26. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2018 Grunnen til at jeg nevnte Video capture card var at jeg trodde du ville ta video signal over til en annen pc, for å bruke den til streaming. Om du kan gjøre det på spill-pc så er det klart både billigere og enklere, og du slipper 2 pc'er. Delene fra samboers pc er vel på samme nivå som de du har og gir ingen oppgradering av den du har. Det skal hjelpe å bruke gpu ved å velge "nvenc" som nevnt i post over. Et nytt skjermkort raskere enn det du har vil hjelpe. Hei! Ja, stemmer. Delene er nok i omtrent samme kaliber. Det jeg er usikker på er om det lønner seg mest å kjøpe delene til en separat streaming pc eller å kjøpe ny GPU. En ny GPU koster rundt 5000 og oppover, mens delene til streaming pc er rundt 3000-3500. Et capture kort koster rundt 1500-2000. Spørsmålet er vel om det er mer lønnsomt med en ekstra pc eller en ny GPU. GPUen jeg har nå takler high quality om jeg ikke streamer. Dersom jeg kjøper ny GPU bør jeg vel fort oppgradere andre deler samtidig? Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 26. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2018 Grunnen til at jeg nevnte Video capture card var at jeg trodde du ville ta video signal over til en annen pc, for å bruke den til streaming. Om du kan gjøre det på spill-pc så er det klart både billigere og enklere, og du slipper 2 pc'er. Delene fra samboers pc er vel på samme nivå som de du har og gir ingen oppgradering av den du har. Det skal hjelpe å bruke gpu ved å velge "nvenc" som nevnt i post over. Et nytt skjermkort raskere enn det du har vil hjelpe. Jeg har satt nvenc på som valg i fra før :/ Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Blir vel billigst for deg med dedikert streaming pc siden du har hovedkort+cpu+ram. Her er eksempel på capture card: Elgato Game Capture HD60 Pro (men jeg vet ikke om dette er bra). Ser for meg at to pc'er er kjekt, da spill-pc kjører spillet som normalt og den andre kan brukes til video. Men vil råde deg til å følge hva du selv tror vil bli kjekkest. På en annen side så tror jeg at en oppgradering av spill pc med nytt hovedkort, ram og cpu f.eks i7-8700 cpu hadde vært en god løsning også (1000+2000+2900 = 5900kr). Den skulle da takle streaming bra. Men også behov for oppgradering av skjermkort kan komme. Bra artikkel med 2 pc streaming: http://www.logicalincrements.com/articles/streaming Endret 28. juli 2018 av Svein M Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 31. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2018 Blir vel billigst for deg med dedikert streaming pc siden du har hovedkort+cpu+ram. Her er eksempel på capture card: Elgato Game Capture HD60 Pro (men jeg vet ikke om dette er bra). Ser for meg at to pc'er er kjekt, da spill-pc kjører spillet som normalt og den andre kan brukes til video. Men vil råde deg til å følge hva du selv tror vil bli kjekkest. På en annen side så tror jeg at en oppgradering av spill pc med nytt hovedkort, ram og cpu f.eks i7-8700 cpu hadde vært en god løsning også (1000+2000+2900 = 5900kr). Den skulle da takle streaming bra. Men også behov for oppgradering av skjermkort kan komme. Bra artikkel med 2 pc streaming: http://www.logicalincrements.com/articles/streaming Tusen takk for svar. Jeg skal se litt på den lenken. Blir vel fort en dedikert streaming pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå