Sinfest Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Hei, jeg er en lystig amatør som prøver å montere bilstereo selv, men det er noen koblinger jeg virkelig ikke skjønner hva jeg skal gjøre med. Kan noen gi meg noen tips? Det er en Kenwood DPX7000 Dab jeg monterer i en Skoda Fabia 2012-modell. Spørsmålene er 1) Jeg har tre ledninger som er merket hhv Key1, Key 2 og GND . I følge skjemaet som følger med skal Kenwood kobles wire til Key 1. Hvilken wire da? Skal de to andre forbli tomme? 2) En rosa, grønn og lilla wire ser ikke ut til å ha noen motpart. Er de overflødige? 3) Tre Wire er merket hhv remote cont, p.cont og mute. Hva/hvor skal de kobles til? 4) FM-antenne som følger med bilen/gamle stereo har to ledninger (sorte, med hvit plugg) , men den nye radioen har bare en + noe jeg antar er jording. Hvordan løses dette? Antar den blå pluggen er FM-antennen til den nye stereoen. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 I en så ny bil er det bare en ting å gjøre, stikk innom bilradio spesialisten, og få adapterne du trenger. Lenke til kommentar
Sinfest Skrevet 2. august 2018 Forfatter Del Skrevet 2. august 2018 Takk for svar, men jeg gjorde i utgangspunktet det. Problemene mine er etter at jeg kjøpte adaptere for min biltype. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Da har du garantert fått feil adaptere. Det finnes mange forskjellige, etter hvilken spiller du hadde originalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå