Gå til innhold

Spørsmål angående førstegangstjeneste - 2. bataljon

dsort

Anbefalte innlegg

Er innkalt til førstegangstjeneste, 2 bataljon, i januar 2018. 

Jeg er utdannet automatiker, og jobber som dette. Lurte da på om dette vil påvirke hva tjeneste jeg vil få? Er helst lysten på kompani B eller C, men frykter jeg blir stående å reparere våpen og kjøretøy (noe som jeg ikke er interessert i) Noen flere automatikere som vet noe rundt dette? 

Så i tillegg har jeg en skade i håndleddet, som gjør at jeg ikke kan ta push-ups med flat arm. Denne skaden gjør at det ikke er mulig for meg med "vanlig" flatarms push-ups. Men det er ingen problem å gjøre det på knoklene. Utenom dette så plager ikke håndleddet mitt meg på noen måte. Tror dere dette kan bli er problem i hæren? Fikk beskjed på sesjon at dette var ingen problem, men er veldig usikker jeg. 

Må nevnes at jeg helst ikke vil inn i forsvaret, da jeg heller vil jobbe videre som automatiker. Vanskelig å forklare, men det passer meg ekstremt dårlig å gå inn i forsvaret for øyeblikket, med tanke på jobb. Prøvde å utsette, men dette var ikke mulig. Har ingen problemer med å tilbringe 1 år i forsvaret, det er bare at det treffer så fryktelig dårligt. Er det lett å "dimme" første dagen visst man har legeerklæring på skader man har? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvaret er blitt såpass populært at de lett fyller opp plassene. Derfor syns jeg - om du ikke er motivert, at du bare kan lyve. Kom deg til fastlege, få skriv på at du har problemer med håndleddet. Ta kontakt med Forsvaret så snart som mulig etterpå, og send inn dokumentasjon. Man tar jo mye pushups der, både som trening/testing, og som straff. På testing gjøres det med flat hånd.

Videre så må du jo ha håndledd som klarer å støtte og holde våpenet ditt.

Ja, det er ikke "greit" å lyve, men om dette betyr at en person som virkelig har lyst får komme inn, så er det helt greit i mine øyne. Man bytter ut en som ikke har lyst, mot en som har lyst.