Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC for lett gaming

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er ute etter en ny PC som jeg kan spille World of Warcraft - Battle for Azeroth på da min gamle (men gode bærbare mac) ikke ikke har grafikkort som godtas lenger.

Jeg er villig til å skaffe meg en stasjonær pc med kun wow-gaming som formål. 

Jeg vil helst bruke minst mulig penger, men vil gjerne ha noe som kan vare i 5+ år,

så gjerne noe under 9.000 for pc m/skjerm.

I den forbindelse lurte jeg på om dette kan fungere:

https://prisguiden.no/produkt/dreamhack-play-v2-313301#detaljer

pluss denne skjermen:

https://prisguiden.no/produkt/dell-e2318h-311559#detaljer

Jeg har lite peiling på hva som er de kritiske punktene for holdbarhet i tid, så gode tips tas imot :)

Nostromoo - Tauren priest

=)

Edited:

Jeg vil helst ha noe ferdigbygd inkl skjerm, gjerne rundt 8.000 eller billigere, kan strekke meg opp til 9.000 hvis det er nødvendig for min gaming.

Lagringskapasitet kan være minst mulig, dette blir kun en gamingstasjon for spesifikt World of Warcraft og deres framtidige expansions. 

Derfor vil jeg ikke ha et grafikkort fra 2014, men helst noe som kan vare i 5+ år fra i dag :)

Kan jeg bruke linux så er det fett, men må jeg ha windows så er det greit, da vil jeg helst ha det inkludert :p

Har lest noen svar så langt, og har googla stuff osv før jeg la ut posten med linker.

Konkret, er det noen bedre forslag for meg utifra hva jeg har linka?

Endret av Nostromoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du MÅ ha ny maskin, eller vil du vurdere brukt? :)

Jeg kan helt klart vurdere brukt! Det tenkte jeg ikke på, har aldri kjøpt brukt pc tidligere xD.

Fysiske kosmetiske skader som ikke preger spilleopplevelsen betyr ingenting. Skjermen må være feilfri, men om det er  kosmetiske skader på kabinett spiller ingen rolle - pcen kommer til å stå i skjul uansett og pakkes bort ved classie middager, hahahahah.

Endret av Nostromoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva med denne da? 

https://www.komplett.no/product/11279/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-a25?offerId=KOMPLETT-310-11279#

Vil du bygge, eller vil du at noen bygger for deg? Om du ønsker at noen bygger den for deg kan du jo prøve denne over her. 

Ser at den ikke har SSD, dette er must etter min mening, så du må nok customize den litt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hva med denne da? 

https://www.komplett.no/product/11279/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-a25?offerId=KOMPLETT-310-11279#

Vil du bygge, eller vil du at noen bygger for deg? Om du ønsker at noen bygger den for deg kan du jo prøve denne over her. 

Jeg er ikke helt sikker på hva 'bygge' betyr. Men jeg har skifta vifte, ram og harddisk til ssd på min MacBook pro, så hvis det ikke er vanskeligere enn det, så klarer jeg å 'bygge' hvis det er rimeligere! :)

Men, jeg vil ha tips på totalpris m/skjerm billigst mulig. Ikke kun wroom-wroom-delen. 

Har skjerm noe å si?

Endret av Nostromoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Å bygge vil si at du får komponentene, også setter du sammen komponentene. 

Det vil spare deg for litt penger, også lærer du og har det gøy i prosessen. :)

Eksempel: 

Jeg er ikke helt sikker på hva 'bygge' betyr. Men jeg har skifta vifte, ram og harddisk til ssd på min MacBook pro, så hvis det ikke er vanskeligere enn det, så klarer jeg å 'bygge' hvis det er rimeligere!  :)

Men, jeg vil ha tips på totalpris m/skjerm billigst mulig. Ikke kun wroom-wroom-delen. 

Har skjerm noe å si?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Å bygge vil si at du får komponentene, også setter du sammen komponentene. 

Det vil spare deg for litt penger, også lærer du og har det gøy i prosessen. :)

Eksempel: 

Innebærer det lodding så er det uaktuelt! Altfor mye søl! 

Hvis det kun er å skru og fikle ting på plass, så tror jeg det er innafor, men det kommer an: Hvis man sparer en tusenlapp på det så syns jeg det er verd det. Mindre enn en tusenlapp og jeg sparer meg for de banneordene xD

Endret av Nostromoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Innebærer det lodding så er det uaktuelt! Altfor mye søl! 

Hvis det kun er å skru og fikle ting på plass, så tror jeg det er innafor, men det kommer an: Hvis man sparer en tusenlapp på det så syns jeg det er verd det.

Haha, ikke få panikk! Nei, du skal selvsagt ikke lodde ting. Se videoen, det er bare deler du setter sammen. 

Så ikke at du skulle ha en skjerm og, vent til noen andre kommenterer som har litt mer peiling på alt sammen, men vil etter egen erfaring bygget selv, så slipper du å betale tusingen for at noen gjør det for deg. 

Lenke til kommentar

Haha, ikke få panikk! Nei, du skal selvsagt ikke lodde ting. Se videoen, det er bare deler du setter sammen. 

Så ikke at du skulle ha en skjerm og, vent til noen andre kommenterer som har litt mer peiling på alt sammen, men vil etter egen erfaring bygget selv, så slipper du å betale tusingen for at noen gjør det for deg. 

Da tipper jeg at jeg klarer å bygge den selv, ja. Voksenlego høres gøy ut, og jeg er fysiker så noe erfaring med elektriske komponenter har jeg tross alt hatt for et par år sia, haha :) 

Lenke til kommentar

Men du skal huske på at dersom du bygger selv, må du også ha operativsystem, som fort koster deg +/- 1k. Dersom du kjøper nytt, følger dette som regel med. Det er også noe å tenke på i forhold til å kjøpe brukt - om det er med eller uten OS.

Lenke til kommentar

Helt grei pc du foreslår i første post.

Om du skal bygge selv kan du få noe slikt:

Fractal Design Core 2300 (Sort)
470,-Kabinett

EVGA 500W
499,-Strømforsyning

Asus ROG Strix B350-F Gaming
999,-Hovedkort

Samsung 860 EVO Series MZ-76E500B 500GB
1 149,-Solid State Disk (SSD)

Aorus Radeon RX 570 HDMI 3xDP 4GB
1 790,-Skjermkort (PCI Express)

Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC19200/2400MHz CL14 8GB (CMK8GX4M1A2400C14)
kr 979

AMD Ryzen 3 2200G 3,5GHz Socket AM4 Box
899,-Prosessor

Totalt 6781 pluss frakt og Windows 10 lisens. (priser fra www.prisjakt.no)
Dette er veldig likt i pris og ytelse med den Elkjøp maskinen.
Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men du skal huske på at dersom du bygger selv, må du også ha operativsystem, som fort koster deg +/- 1k. Dersom du kjøper nytt, følger dette som regel med. Det er også noe å tenke på i forhold til å kjøpe brukt - om det er med eller uten OS.

Å kjøpe brukt er alltid en risiko, vil aldri anbefale dette. 

Lenke til kommentar

Å kjøpe brukt er alltid en risiko, vil aldri anbefale dette. 

Ok. 

Da gjør jeg sannsynligvis ikke det, jeg foretrekker trygghet framfor gambling.

Fins det noen andre som har noen gode tips, eller skal jeg gå for det jeg har linka?

Lenke til kommentar

Syns Svein M sitt oppsett var litt bedre og mer for pengene (større SSD ,kraftigere Rysen prosessor) enn den Elkjøp PCen (ikke verst denn heller). Grafikk kortene fra samme rangering/segment fra hhv AMD og nVidia (tilsvarende likt i ytelse)

Når du tar med 1000,- for windows 10 lisens til Svein M sitt forslag ligger de ca likt i pris.

Er litt mere jobb med han sin da , sette sammen PCen og installasjon av operativsystem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ok. 

Da gjør jeg sannsynligvis ikke det, jeg foretrekker trygghet framfor gambling.

Fins det noen andre som har noen gode tips, eller skal jeg gå for det jeg har linka?

Godt valg. Er ikke vits å sløse penger hvis det viser seg at du blir svindlet.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...