TeaRex Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Dama skal ha Auris sin på service om ikke lenge. Er nå gått 58.000 km og skal ha 60.000 km service straks. I følge Toyota på Forus (Stavanger) så kommer denne servicen på over 7000 kr. Kan dette stemme? Trodde ikke servicer skulle være såpass dyre? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Hørtes bittelitt dyrt ut. Be de om å sende deg en oversikt som sier spesifikt hva som gjøres og byttes, så ser du prisene. Men at det blir over 5000 hadde jeg nok regnet med uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Ikke uvanlig at en service koster 5-8000, og mye mer på en dyrere bil. I tillegg kommer ev. ting som verkstedet finner under servicen, som må utbedres. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Betalte ca det samme på min tidligere Avensis på 60K service. Da smurte de opp bremser rundt hele skroget i tillegg. Var hos frittstående verksted. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Ikke rart det koster såpass, jeg ga 1000 kr for 4 liter olje på verksted. Lurer på den egentlige kostnaden på olje fra fat/1000 liter dunk. 200 kr per skift? Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Kan være at det skal skiftes olje på girkassa i tillegg med det andre normale? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Hovedservice er dyrt som regel. Det er dette verkstedet henter inn det meste av pengene på. Selge nye biler og ha store og nye salgshaller er ikke god butikk. Mange verksteder kjøper inn fat eller en tusenliter med olje om gangen så de er nok nede på rundt 100-150 kr i innkjøp pr liter olje. Olje og bremsedeler er ofte det, det er mest å hente på. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Ja de skulle ha 4 tusen for å bytte et bakhjulslager på en fwd bil med tromler. Kjøpte del for 1000 kr og byttet selv på 30 min, svært enkelt. Det må da være ting de tjener ekstra godt på, og fastpris jobber er nok en måte å skjule f.eks høy dele eller timepris. Men vi er jo i Norge og mye er dyrt å drifte, så da blir det jo sånn, store lokaler og mange ansatte/kundemottakere og store konsern som skal driftes, klart det koster, alle skjønner det. Men stor omsetning og god drift gir jo bra overskudd også. BOS og Møller familien gjør det ikke akkurat dårlig. Tror du virkelig at de betaler så mye som 100-150 per liter for castrol longlife 0w-30? Da er det jo ikke så ekstremt påslag da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Mange verksteder kjøper inn fat eller en tusenliter med olje om gangen så de er nok nede på rundt 100-150 kr i innkjøp pr liter olje. Verksteder betaler nok mye mindre enn det. Sist jeg kjøpte en dunk halvsyntetisk olje på Europris (husker ikke merket, men de har både Mobil, Shell og andre merker der) betalte jeg ca 200 for 4 liter, dvs ca 50 kr/liter. Regner med at også EP tjener penger på oljen, så innprisen er nok betydelig lavere enn dette. Klar det er forskjell på merker og kvaliteter, men her har de rå marginer. Til sammenligning tar Svendsen Eksos (fra) 799 for å bytte olje og oljefilter, inkl arbeid, så man kan vurdere å trekke ut oljeskiftet fra servicen og heller ta turen dit en gang i året. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Mange verksteder kjøper inn fat eller en tusenliter med olje om gangen så de er nok nede på rundt 100-150 kr i innkjøp pr liter olje. Jeg tror du bommer kraftig, å betale så mye som en hundrelapp pr. liter inn for olja vil være dårlig butikk. Jeg tipper prisen er godt under en femtilapp.. Jeg kjøper selv helsyntetisk olje av god kvalitet for ca 48,- inkl. mva og jeg driver ikke et verksted en gang. (Men på merca er det verkstedet som bytter olje, der brukes den som er foreskrevet fra produsent) Ellers er det vel ofte på tide med bremsevæskeskift på en 4 år gammel bil med de kostnadene dette også gir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå