Djiingis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har fått nytt kabinett, jeg flyttet over alt hardware uten problemer. Jeg koblet sammen alt uten problemer, uten å røre hverken minne, cpu kjøler osv. Når jeg starter opp skur psuen seg av etter 5-10 sec (litt variabelt) Har aldri vært borti lignene før. Hva kan være problemet ? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Djiingis Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Please.. noen må ha hatt samme problem som meg ? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Tja, du kan ha klart å lage en kortslutning på hovedkortet ved at en av stand-off skruene står feil. Ta ut hovedkortet og legg det på et bord. Der kobler du til kun det mest nødvendige: CPU, CPU kjøler, en minnebrikke, skjermkort, skjerm, tastatur og PSU. Så må du koble til power-on knappen fra kabinettet. Resten av delene dine lar du forbli i kabinettet. Hvis alt virker nå, så tipper jeg at du puster lettere ut. Da skrur du hovedkortet tilbake og sjekker at standoff skruene er ok. Så unngår du å koble til noe mer enn overnfornevnte. OK fortsatt, så kobler du på en og en enhet. Husk å trekke ut strømkablen for hver gang du kobler på noe nytt. Du kan f.eks. ha koblet floppy-kabelen feil vei, da kan PCen nekte å boote. Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Du kan ha satt på at når en vifte ikke starter skikkelig skal pc'en slå seg av. Lenke til kommentar
sickb Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Tja, du kan ha klart å lage en kortslutning på hovedkortet ved at en av stand-off skruene står feil. Ta ut hovedkortet og legg det på et bord. Der kobler du til kun det mest nødvendige: CPU, CPU kjøler, en minnebrikke, skjermkort, skjerm, tastatur og PSU. Så må du koble til power-on knappen fra kabinettet. Resten av delene dine lar du forbli i kabinettet. Hvis alt virker nå, så tipper jeg at du puster lettere ut. Da skrur du hovedkortet tilbake og sjekker at standoff skruene er ok. Så unngår du å koble til noe mer enn overnfornevnte. OK fortsatt, så kobler du på en og en enhet. Husk å trekke ut strømkablen for hver gang du kobler på noe nytt. Du kan f.eks. ha koblet floppy-kabelen feil vei, da kan PCen nekte å boote. Hørtes tungvindt ut. Ett og ett komponent, ut og inn med strøm kontakt. Maskinen jeg har nå har jeg hatt i 3 år, når jeg har vært inni maskina å fixa i den så har jeg stort sett ikke tatt ut strøm kabelen (med unntak av noen ganger) eller brukt antistatsik armbånd (selv om jeg har). Det som stort sett er viktig å huske er å avlede eventuell statisk elektrisitet i selve kabinettet før du begynner å rote med komponentene så skal alt gå greit. Men er du utrygg på hva du driver med bør du vel kjøpe antistatisk bånd og dra ut strøm kontakt hver bidige gang. Over til problemet : Sjekke i bios om det er instillt at maskinen skal slå seg av automatsik hvis noen av viftene kjører med lavere rpm enn tillat i bios, sjekk også om bios er instillt slik at maskinen skal slå seg av hvis cpu når en viss temp, hvis den er instillt for lavt kan dette by på problemer. Husk at de fleste AMD cpu'er har en die temp på over 90 grader Og P4 cpu'er brenner seg ikke, men blir treigere ved for høy varme. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 da dette skjedde med min pc var det for de jeg ikke hadde nok watt i strømforskyninga men det har vel du nok av. .. . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå