Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer tweaking med mine 16GB brikker. Passerte 2 timer GSAT med dette :

post-10067-0-07259600-1568403040_thumb.png

1.45 vdimm og 1.30v for VCCSA og IO (satt i BIOS).

Edit : Måtte sette uncore ned til 4600 visst, så tydelig at GSAT ikke stresser den særlig. Men det gjør Battlefield 5 :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sjekket nyeste Aida 64 beta loggen i dag:

Version: 6.00.5169 beta (Sep 16, 2019)

Release notes:

• Matrix Orbital EVE3 LCD support
  • Hardware Monitoring / new items: BCLK PLL, DIMM CA, DIMM DQ voltages
  • Hardware Monitoring / new items: DC In, iGPU currents, DC In power
  • extended CPUID features (MCOMMIT Instruction)
  • Intel Processor Number detection for Celeron J3355E, J3455E, N3350E, N4200E
  • identification of DDR4-5900, DDR4-6000 memory modules  :eek:  :eek:  :eek:  :eek:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

9900k i gammelt hk:

https://m.youtube.com/watch?v=dMdwjZhUO_g

Noe jeg la merke til som han sa, er anbefalingen om AVX offset. De fleste som sier det tenker ikke på at nyere spill som BF5 bruker AVX, og man ønsker jo ikke at CPU skal hoppe mellom 4700 og 5000 f.eks mens man spiller. Selv kjører jeg CPU uten offsett på 4900 Mhz, og det er max hva jeg får til med AIO uten throttling i Realbench AVX. Egentlig burde jeg vel kjøre stock (4700 allcore) :p

Nizzen får du liknende resultater og temps med din custom loop på din 9900K? Fyren i videoen kjører viftene sine på et støynivå som ikke akkurat er behagelig   :confused:

Lenke til kommentar

Noe jeg la merke til som han sa, er anbefalingen om AVX offset. De fleste som sier det tenker ikke på at nyere spill som BF5 bruker AVX, og man ønsker jo ikke at CPU skal hoppe mellom 4700 og 5000 f.eks mens man spiller. Selv kjører jeg CPU uten offsett på 4900 Mhz, og det er max hva jeg får til med AIO uten throttling i Realbench AVX. Egentlig burde jeg vel kjøre stock (4700 allcore) :p

Nizzen får du liknende resultater og temps med din custom loop på din 9900K? Fyren i videoen kjører viftene sine på et støynivå som ikke akkurat er behagelig   :confused:

Avx =0 seff

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor kan ikke Asus skrive mer detaljert hva dem fixer i sine BIOS'er.... Nyeste 1302 BIOS for MAXIMUS XI APEX :

1. Improve system stability

Øhhh siden systemet er stabilt, så gidder jeg ikke risikere at de har føkka opp noe annet. Nizzen har du testet 1302 BIOS'n?
Lenke til kommentar

De gjør seg klar for lansering av 9900KS tenker jeg.

Ja, det er nok en av grunnene, men tipper prisdropp på 20% på f.eks 9100F skyldes at AMD har dumpa prisene på ryzen 1 og 2. Er nok også dårligere salg av F-prosessorene, spesielt i7 og i9 siden de ligger prismessig likt de med iGPU. En del kjøpere som bruker maskinene til lydstudio, produksjon etc trenger bare iGPU og da er F uinteressant med mindre de er betydelig billigere så man kan kjøpe et svært billig skjermkort i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...