Betroz Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Adaptive vcore sender mouse input rett til helvete så derfor er det uaktuelt å bruke det på gamingriggen Kan det ha noe med det som står her, under "Solution 14 – Change Power management options" : https://windowsreport.com/mouse-lag-windows-10/ Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Kan det ha noe med det som står her, under "Solution 14 – Change Power management options" : https://windowsreport.com/mouse-lag-windows-10/ Nå skal det sies at det er veldig mange settings som sender mouse input rett vest å da spesielt i win10 1809 og over med syntetisk timer. Utweaket så ser mouse poolingen min helt på trynet ut. Full i spikes, men det er ikke perfekt dette heller. Er i det minste stabilt For å få bedre en dette må jeg på windows 7(mindre enn en halv hz variasjon der), men den leker ekstremt dårlig med cpuer som har mer enn 6 kjerner. Last gjerne ned mouse tester 1,5 og del grafen din Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) Last gjerne ned mouse tester 1,5 og del grafen din Lastet den ned, men skjønner ikke helt hva som er korrekt fremgangsmåte. Du har fortsatt ikke forklart meg heller hvordan Adaptive vcore føkker opp mouse input. Jeg har aldri hørt om dette før, og siden ingen andre har postet noe svar til dette heller, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Mulig du spiller sære spill? Endret 27. august 2019 av Betroz Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Lastet den ned, men skjønner ikke helt hva som er korrekt fremgangsmåte. Du har fortsatt ikke forklart meg heller hvordan Adaptive vcore føkker opp mouse input. Jeg har aldri hørt om dette før, og siden ingen andre har postet noe svar til dette heller, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Mulig du spiller sære spill? Det er en av flere ting som fører til spikes i mouse plottet ditt Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Det er en av flere ting som fører til spikes i mouse plottet ditt Okay... Føler dette er bare noe pro-CS:GO spillere vil bry seg om...? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Okay... Føler dette er bare noe pro-CS:GO spillere vil bry seg om...? Du har nok ikke helt feil i det, men jeg har endt opp med å tweake flere venners system pga dem digger å game på riggen min Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 (endret) For å sitere Raja@Asus : As I said above, you simply have to set the adaptive voltage correctly, and then, you avoid the step of going from manual to adaptive. Some of this aversion to using adaptive was caused by earlier platforms having an adaptive voltage hike for AVX, people not knowing about IA AC/DC load line settings/SVID behaviour on Z370, plus the impact of Uncore ratios on the requested VID (this has been patched). That's the only reason that guides tell you to do it via manual voltage. Link. Endret 27. august 2019 av Betroz Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Bruker bare fixed selv. Har ikke giddet å tweake nøyere. Kjører 5.3/4.9 HT/OFF på ca 1.390V elns. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Bruker bare fixed selv. Har ikke giddet å tweake nøyere. Kjører 5.3/4.9 HT/OFF på ca 1.390V elns. Spiller du noen spill der HT off er bedre? Du bruker vel ikke 1.39v når du har CPU på 4.9 HT ON vel? Testet litt mer manuell vcore her nå. 4.9 Ghz, AVX 0, LLC7, 1.225v satt i BIOS som blir 1.19v under AVX load. Alt av strømstyring er av. Battlefield 1 ytelsen er ikke noe mer smooth slikt, og SSD bench som Crystal DiskMark gir ikke bedre scores heller Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Har det virkelig noe for seg å stresse med å få perfekt jevnt plott i mouseplottet? Det er selvfølgelig et fint verktøy for å se *om* en gitt mus/sensor/driverkombinasjon fungerer greit, men i utgangspunktet så skal det ikke ha noe som helst å si om man har perfekt stabil refreshrate, om den man faktisk oppnår er godt nok i praksis. Hovedpoenget dersom man bryr seg *litt* - må jo være at man sørger for å ha en mus som i utgangspunktet er god - med en perfekt sensor og en musematte som fungerer godt med sensoren, og da skal det ikke være mye igjen å hente på obsessiv tweaking. Spikes som følge av strømsparing vil også være lite relevante til spikes *i* spill - tester man på en cpu med strømsparing som går helt på tomgang, så vil det kunne registreres "feil" der, som ikke finnes når man er i et spill, og cpu-en ligger i høyere frekvens og mindre aggressiv strømsparing. Både belastning i seg selv *og* at medieavspilling og/eller spill er i gang, fører til vesentlige endringer hvordan windows styrer strøm. Er det like jevnt og perfekt dersom du tester under realistiske forhold? (Spill igang, og synlig, med normal belastning.) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 (endret) Spiller du noen spill der HT off er bedre? Du bruker vel ikke 1.39v når du har CPU på 4.9 HT ON vel? Testet litt mer manuell vcore her nå. 4.9 Ghz, AVX 0, LLC7, 1.225v satt i BIOS som blir 1.19v under AVX load. Alt av strømstyring er av. Battlefield 1 ytelsen er ikke noe mer smooth slikt, og SSD bench som Crystal DiskMark gir ikke bedre scores heller Kjørte 5.2 på 1.4V med HT on i en lang stund. Gaming temps var på mid 60, lavt på 70-tallet. Testa 2t med rb avx på 2.54 elns. På 5.2/1.4V. Hadde dog. MO-RAen i vinduskarmen på en kald desemberkveld. :-p Men what's the point tbh. Så tester litt forskjellig mens jeg ennå har ferie.^^ Og nei, jeg har ingen idé. Merker ikke enn dritt forskjell anns enn temps, strømforbruk og singelcore bench. :-p Endret 29. august 2019 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Har det virkelig noe for seg å stresse med å få perfekt jevnt plott i mouseplottet? Det er selvfølgelig et fint verktøy for å se *om* en gitt mus/sensor/driverkombinasjon fungerer greit, men i utgangspunktet så skal det ikke ha noe som helst å si om man har perfekt stabil refreshrate, om den man faktisk oppnår er godt nok i praksis. Hovedpoenget dersom man bryr seg *litt* - må jo være at man sørger for å ha en mus som i utgangspunktet er god - med en perfekt sensor og en musematte som fungerer godt med sensoren, og da skal det ikke være mye igjen å hente på obsessiv tweaking. Jaa, siden windows 10 utweaket har ekstremt "floaty mouse" med merkbar jitter. Om du kommer rett fra win 7 så tror jeg de fleste vil merke det veldig godt. Microsoft må få fingeren ut å lage et OS for gamere.. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 En interessant video postet i natt av en "tweaker" ang HT on/off i CS, R6 og BFV, der han også tester mouse refresh variasjon. Han her har en svært tweaket win10 uten bla. desktop composition så den variasjonen vil garantert bli mye større på en bone stock innstalasjon. Dvs merkbar jitter. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 En interessant video postet i natt av en "tweaker" ang HT on/off i CS, R6 og BFV, der han også tester mouse refresh variasjon. Han her har en svært tweaket win10 uten bla. desktop composition så den variasjonen vil garantert bli mye større på en bone stock innstalasjon. Dvs merkbar jitter. Fyren har visst noen andre interessante videoer også. Det som er dumt er jo at ulike spill reagerer ulikt da med HT on vs off. Teit å reboote ofte for å bytte mellom. Så må man jo teste grundig hvert spill. Blir litt mye styr Hadde jeg hatt en 7980XE som Nizzen har, så hadde jeg bare kjørt med HT off hele tida siden 18 kjerner er plenty for alle spill i tenkelig fremtid også. Selv med en Ryzen 3900X, så hadde jeg nok gjort det. Men en 9900K er litt på kanten da, iallefall til Battlefield spilling med HT on vs off. Du selv da, har du HT off hele tida, og hvilke spill spiller du med dette? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Fyren har visst noen andre interessante videoer også. Det som er dumt er jo at ulike spill reagerer ulikt da med HT on vs off. Teit å reboote ofte for å bytte mellom. Så må man jo teste grundig hvert spill. Blir litt mye styr Hadde jeg hatt en 7980XE som Nizzen har, så hadde jeg bare kjørt med HT off hele tida siden 18 kjerner er plenty for alle spill i tenkelig fremtid også. Selv med en Ryzen 3900X, så hadde jeg nok gjort det. Men en 9900K er litt på kanten da, iallefall til Battlefield spilling med HT on vs off. Du selv da, har du HT off hele tida, og hvilke spill spiller du med dette? Han har veldig mye bra. Blandt annet laget en konge tweak guide! Jeg leker med Process Lasso for tiden å setter HT on/off pr spill basis, men de fleste spill kjøres med HT off. 8 cores ser ut til å være skjeringspunktet hva kjerner anngår. Under 8 kjerner så er HT handy, men forskjellen er forsvinnende liten på 8. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 En interessant video postet i natt av en "tweaker" ang HT on/off i CS, R6 og BFV, der han også tester mouse refresh variasjon. Han her har en svært tweaket win10 uten bla. desktop composition så den variasjonen vil garantert bli mye større på en bone stock innstalasjon. Dvs merkbar jitter. Da 9700K og 9900K kom ut var 9700K raskere i nær sagt alle spill både på avg og 1% lows, nå snart et år etterpå har diverse patcher, bioser etc gjort at langt flere spill utnytter HT nå enn tidligere, fremdeles er den en del igjen, men tipper at om han tar den samme testen om et år er situasjonen bra i sikkert BFV og RS CS: GO er nok litt for gammelt til at de gidder å fikse. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 snipp Den grafen vil nok se veldig annerledes ut med Threadripper 3000 med der 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 snipp Lurer på hva de måler ut fra, ut fra Anandtech Bench ser det ut som om disse prosessorene blir vesentlig billigere enn Skylake-X Lenke til kommentar
SVD Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 (endret) cascade lake x.PNG Derbauer er ikke spesielt imponert over den marketing gimmicken der i alle fall Endret 5. september 2019 av SVD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå