Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K

Anbefalte innlegg

Thanks dude. Tror jag må ha ett Apex om denna cpu skall klara 5ghz. Klarar fint att bencha på det, men allt annat än stabil. Ska prova 16-16-16-34 vid 4000 först bara. Först då får vi nog veta om det är HK eller minne det står på.

Tips: Ikke bry deg om timing 2 og 3, de gir minimalt med ytelse, men spesielt nr 2 påvirker stabilitet mye. Nr 1 har mye å si for latency, prøv heller 16-17-17-34. 16-18-18-34 gir trolig bedre ytelse enn 17-17-17-34. Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor litt rart at G.Skill selger 17-17-17 kit da.

Akkurat det som er poenget. Du får presset dem lenger om du unngår straight timings (ref 24/7 intel minnetråden på ocn).

De kommer som 14-14-14, 15-15-15, 16-16-16. Sikker for at det skal være lett å identifisere som god bin ell noe :p

Lenke til kommentar

HK sliter med allt över 4133. Inte ens förbi training, oavsett timings eller volt. Provat 1.27 vccio och 1.47 vdimm Men 4000 och brukbart tight timings funkar fjäll hittils. Tror nog 4000 är mer eller mindre max på detta HK med min cpu och minne i alla fall.

Lenke til kommentar

42.2ns. Må finna ett eller annat som höjer bandbredd och sänker ns bittelite.

Rajas 4133 c17 preset fra Apex og gene funker nok muligens @ 4000mhz. Kan sende deg den når ferien er over ;)

Fant den kanskje:

post-42975-0-42824300-1565798808_thumb.jpg

Prøv dette @ 4000 og "trefi" @ 32000

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Roger!

Hmm..noe trick att få de att boota i CR1?

Sett cr2, drit i cr1 ;)

Et triks for å safeboote er å sette alle 2. Timings +1 , og prøve å boote. Booter dette, så setter man - 1 på de samme timingsa.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Enig. Det är som goda gamla tiden när jag jobbade för OCZ. Man höll på dygnet runt. Vi hamstrade Winbond BH-5 över hela världen.

OT: Ser ut som att Z-390F är vid ende här. Det enda som kan hjälpa är BLCK, vilket jag egentligen inte vill göra på grund av att korrupta disken. Har hänt förr det.

Lenke til kommentar

Enig. Det är som goda gamla tiden när jag jobbade för OCZ. Man höll på dygnet runt. Vi hamstrade Winbond BH-5 över hela världen.

OT: Ser ut som att Z-390F är vid ende här. Det enda som kan hjälpa är BLCK, vilket jag egentligen inte vill göra på grund av att korrupta disken. Har hänt förr det.

M.2 sdder hater over 100.2 bclk :p
Lenke til kommentar

Hmm...ok. ns nede i vart fall. Starved för bandbredd. Primära timings svarade på mer vdimm. 1.48 vdimm i bios nu. Tror neppe det är stabilt, men jag skall testa åtminstone.

unnskyld meg men hvorfor skal du på død og liv ha likt på de 3 første? Spesielt nr 2 har omtrent ingenting å si for ytelse, men den er en jæv.... På å kreve mer volt etc. Fokuser på hastighet på rammen, nr 1 og tRFC, de teller klart mest.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...