Christian Thork Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Vet jo det, men har bare gjort det på Ryzen. Lol. Er samme greia. Senk spenningen. Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Lol. Er samme greia. Senk spenningen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) ??? Fra spøk til revolvor: Er helt samme greie. Senk spenningen, blir det ustabilt, øk med 20mv. Endret 15. oktober 2018 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 "As you can tell from the last screenshots, the CPU temperature of the i9-9900k is quite high. This is something that we've noticed on almost all the processors. For this reason we suggest you to use a custom water-cooling and adjust the TjMAX Temperature to 110°C." - Fra review guide til Aorus Z390 hovedkort... 110°C Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Å huffda.. Kanskje det å selge min gylne 8700K ikke var så smart likevel. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Barnemat sammenlignet med Skylake-X, hehe. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Å huffda.. Kanskje det å selge min gylne 8700K ikke var så smart likevel. Nei, si det.. Jeg vurderer ihvertfall å avbestille 9900K nå, begynner å tvile på mitt HK kan takle noe sånt. Klart, jeg har jo bestilt på Komplett, så jeg kan jo bare benytte "Åpent kjøp" hos dem. Men om jeg ikke har grunn til å tro det blir bra... Jeg er i grunnen ikke særlig glad i å skru på PC'er lenger, og ihvertfall ikke hvis jeg regner med det er bortkastet tid.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) "As you can tell from the last screenshots, the CPU temperature of the i9-9900k is quite high. This is something that we've noticed on almost all the processors. For this reason we suggest you to use a custom water-cooling and adjust the TjMAX Temperature to 110°C." - Fra review guide til Aorus Z390 hovedkort... 110°C Alle cpuer blir varme når man kjører prime 95 24/7. Sherlock Endret 16. oktober 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Alle cpuer blir varme når man kjører prime 95 24/7. Sherlock Kanskje lese linken selv Sherlock? Gigabyte anbefaler å sette TjMax til 110°C for å oppnå en stabil 5GHz overklokk. Men det er klart, om man bare skal ha det "stabilt i spillet man spiller"... 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Jeg vurderer ihvertfall å avbestille 9900K nå Mildt sagt sjokkert hvis du faktisk har bestilt 9900k, da du kun poster negative ting vedrørende produktet 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Han hadde vel bestilt 2080ti også mener jeg å huske, begynner å tro det er bare tomme ord ^^Nei, hvis man vil pushe så er det ganske åpenbart at ting blir varmt, har enda ikke kommet over CPU som har motsatt effekt ved OC Endret 16. oktober 2018 av nagina 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Prime95 gikk ut på dato på omtrent samme tid som 4-kjerne CPU'er gjorde. Bruk heller Asus Realbench og spill testing sier da jeg. Min erfaring er at klarer min CPU 4+ timer Realbench, så er det stabil til alt jeg bruker den til. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Prime95 gikk ut på dato på omtrent samme tid som 4-kjerne CPU'er gjorde. Bruk heller Asus Realbench og spill testing sier da jeg. Min erfaring er at klarer min CPU 4+ timer Realbench, så er det stabil til alt jeg bruker den til. True story 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Mildt sagt sjokkert hvis du faktisk har bestilt 9900k, da du kun poster negative ting vedrørende produktet Negativt for hvem? Jeg har en 360mm AIO fra Corsair som skal klare jobben helt fint. Det er hovedkortet mitt jeg plutselig ble bekymret for nå. Det er et Aorus Gaming 7 med 60A power stages, og holdt altså i massevis for 8700K. Men det er jo et ganske enkelt regnestykke: PL2 på 8700K er ~140W, legg til 33% for 33% flere kjerner, og vi er oppe i ~186W. Men PL2 frekvens på 9900K er også 9,3% høyere enn på 8700K, så vi må nesten legge til det også. Det er vel ingen her som tror at energi effektiviteten går opp med høyere frekvens? 186W + 9,3% = 203W. Det er altså dersom vi hadde hatt lineært høyere effekt trekk med frekvensen. Men det har vi jo ikke, og som jeg har sagt tidligere i (denne?) tråden; PL2 for 9900K er oppgitt av Intel til 210W. Altså 50% høyere enn 8700K. Nå, STIM skulle ha fikset det slik at vi får mye mer effektiv varmeoverføring fra CPU til kjøler. Men det er ikke det reviewere melder at de opplever. Kanskje er det fordi de ikke sitter på retail samples. Men personlig virker det som å strekke seg etter strå. Så en liten oppfordring. Kan du være så snill å drite i å prøve å dreie dette over på meg som person? Det begynner å bli gammelt. Om jeg sier jeg har bestilling inne, så har jeg det. Jeg synes ikke det er noen stor kostnad med å oppgradere kun CPU. Men om jeg må oppgradere HK også, så gidder jeg ikke i denne omgang. Helt utrolig at det skal være vanskelig å tro at noen bytter en 8700K i en 9900K... Han hadde vel bestilt 2080ti også mener jeg å huske, begynner å tro det er bare tomme ord ^^ Nei, hvis man vil pushe så er det ganske åpenbart at ting blir varmt, har enda ikke kommet over CPU som har motsatt effekt ved OC Den var ny, MCE er å "pushe" CPU... Prime95 gikk ut på dato på omtrent samme tid som 4-kjerne CPU'er gjorde. Bruk heller Asus Realbench og spill testing sier da jeg. Min erfaring er at klarer min CPU 4+ timer Realbench, så er det stabil til alt jeg bruker den til. Hva blir det neste? For neste generasjon er det Realbench som er utgått på dato, og man skal heller sjekke stabilitet i minesveiper? Endret 16. oktober 2018 av Gabri3L 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hva blir det neste? For neste generasjon er det Realbench som er utgått på dato, og man skal heller sjekke stabilitet i minesveiper? Spar oss... 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Spar oss... Hvorfor? Kan ikke heller du spare oss? Gigabytes egne ingeniører bruker P95... Konklusjon: De vet ikke hva de driver med? Det blir for dumt... 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Hvorfor? Kan ikke heller du spare oss? Gigabytes egne ingeniører bruker P95... Konklusjon: De vet ikke hva de driver med? Det blir for dumt... De er vel på nivå med principledtechnologies da..... Siste veldig gode Gigabyte hovedkort var x58A-OC. Legendarisk overklokkingshovedkort. Asus vet hva de driver med derimot. Derav Asus realbench Noen holder på med teori, og andre med praksis. De som holder på med praksis, har funnet ut at teori ikkje veldig ofte stemmer med praksis Endret 16. oktober 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Hvorfor? Kan ikke heller du spare oss? Gigabytes egne ingeniører bruker P95... Konklusjon: De vet ikke hva de driver med? Det blir for dumt... Øhhhh... Ja, Prime95 small ffts stresser CPU mer enn Realbench. Ingen har vel sagt noe annet. Det er dog ikke anbefalt når man overklokker siden strømtrekket gjennom VRM på hovedkortet kan være nok til å drepe kortet, og/eller CPU. Realbench bruker vanlige render programmer (samtidig) for å gi et mer realistisk press på hardwaren ala det folk gjør i Blender f.eks. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Det er faktisk folk som bruker P95, det er ikke bare en stress test. Selvfølgelig må HK produsentene sørge for at HK'ene demmes tåler å bli brukt.. Buildzoid har gått gjennom HK'ene til Gigabyte/Aorus, og mener de nye Z390'ene holder mål. Faktisk presiserer han at han følte han måtte gi dem skryt når de faktisk tar til seg kritikk i form av å faktisk endre design'ene. Jeg tor ikke han var like imponert over Asus sin Strix line-up, for å si det slik. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Det er faktisk folk som bruker P95, det er ikke bare en stress test. Selvfølgelig må HK produsentene sørge for at HK'ene demmes tåler å bli brukt.. De som prøver å finne primtall med Prime95 kjører CPU på stock hastighet (håper jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå